سنگ آهن ۱۸دلار گران‌تر از قبل پیش‌بینی شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در گزارش "دورنمای مواد معدنی و انرژی" بانک ملی استرالیا آمده است: تعطیلی معادن سنگ آهن در برزیل – در واکنش به نگرانی‌های ایمنی پیرامون سدهای پسماند غیرایمن – احتمالاً رشد عرضه جهانی در سال 2019 را محدود خواهد کرد. در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت بازار امسال دچار مازاد عرضه شود و اگرچه بخشی از عرضه از دست رفته با تولید بالاتر در معادن دیگر به خصوص در برزیل جبران خواهد شد، عرضه همچنان محدودتر خواهد بود.

در نتیجه بانک ملی استرالیا در پیش‌بینی قیمت سنگ آهن برای سال 2019 بازنگری کرد و آن را از برآورد قبلی 62 دلار در هر تن به 80 دلار افزایش داد. همچنین انتظار دارد قیمت سنگ آهن در سال 2020 به 70 دلار بالغ شود در حالی که در گزارش قبلی خود این قیمت را 60 دلار پیش‌بینی کرده بود. افت پیش‌بینی در مدت دو سال، به دلیل انتظارات برای رشد ملایم‌تر تقاضای چین است.

گروه بانکی ANZ استرالیا نیز پیش‌بینی کرده است کاهش تولید سنگ آهن ناشی از مشکلات معدنکاری برزیل به 43 میلیون تن بالغ شود.

در این بین، بانک ملی استرالیا انتظار دارد قیمت زغال سنگ کک شو در سال 2019 به 185 دلار در هر تن می‌رسد که بالاتر از پیش‌بینی قبلی 170 دلار است. این بانک قیمت زغال سنگ کک شو برای سال 2020 را 158 دلار پیش‌بینی کرده است.

محدودیت‌ها از سوی واردکنندگان و صادرکنندگان بزرگ، ابهامات قابل توجهی را در دورنمای زغال سنگ ایجاد کرده است. صادرات زغال سنگ متالورژیکی کوییزلند به دلیل اختلافات رگولاتوری که روی اپراتور زیرساخت ریلی تأثیر گذاشته، محدود شده است. واردات چین نیز به دلیل سهمیه غیررسمی که هدف آن تقویت تولید داخلی بوده، محدود شده است.

بر اساس گزارش پلاتس، گروه بانکی ANZ نیز سیاست چین را عامل تأثیرگذار روی قیمت زغال سنگ خوانده است. این بانک در گزارش خود اعلام کرد: واردات چین از مارس بهبود یافته در حالی که واردات سالانه در بحبوحه رشد تولید داخلی، پایین مانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان