ماهان شبکه ایرانیان

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اصلاحات اساسی در راه وزارت نفت عراق/ معاونان وزیر نفت زیر‌ و‌ رو شدند

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ چند ماه  از اصلاحات  نوید بخش در وزارت نفت عراق می‌گذرد و ثامر الغضبان، وزیر نفت این کشور چند معاون کلیدی خود را تغییر داد . 

در این بین فیاض نما به عنوان معاون وزیر در امور اکتشاف و تولید معرفی شد . او پیش از این معاون وزیر درامور عملیات های پالایشگاهی بود. این منصب اکنون به حامد یونس صالح ، معاون سابق در امور گاز می رسد . 

معتصم اکرم هم معاون جدید غضبان در امور گاز خواهد بود . وی قبل از آن معاون وزیر در امور توزیع بود و حالا جای او را در این پست کریم هتاب جعفر عهده دار است . 

گفتنی است غضبان توسط نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی ، کاندید و توانست رای مجلس را در اکتبر 2018 به دست آورد. وی جایگزین جبار اللعیبی به عنوان وزیر نفت شد. لعیبی  از آن زمان رئیس شرکت ملی نفت جدید عراق  است . 

غضبان به احیای صنعت نفت پس از حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام حسین در 2003 کمک کرد. او بین سالهای 2004 تا 2005 وزیر نفت موقت عراق بود و بعد مشاور انرژی حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق شد . 

پس از کسب رای اعتماد ماه اکتبر مجلس به غضبان ، او حالا به دنبال راه هایی برای اصلاح وزارت نفت است که می‌توان از این تغییرات به عنوان نخستین گام‌های او در جهت تحقق این اهداف نام برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان