ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس: Alita: Battle Angel با فروش ۴۱.۷ میلیون دلاری اکران خود را آغاز کرد

«آلیتا: فرشته‌ی جنگ» Alita: Battle Angel به کارگردانی رابرت رودریگز Robert Rodriguez با فروش تخمینی ۳۳ میلیون دلاری در روز ریاست جمهوری در تعطیلات آخر هفته از ۳۷۹۰ سالن سینما، به فروش ۴۱.۷ میلیون دلار در اکران خود دست یافت.

«آلیتا: فرشته‌ی جنگ» Alita: Battle Angel به کارگردانی رابرت رودریگز Robert Rodriguez با فروش تخمینی 33 میلیون دلاری در روز ریاست جمهوری در تعطیلات آخر هفته از 3790 سالن سینما، به فروش 41.7 میلیون دلار در اکران خود دست یافت.

خبر خوب این است که «آلیتا» Alita — پروژه‌ای که جیمز کامرون در نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن همکاری داشته است — بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شد. و خبر بد این است که ساخت این فیلم برای کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox دست کم 200 میلیون دلار هزینه داشته است.

«آلیتا» Alita نیاز دارد به حضور قوی خود در باکس آفیس آمریکای شمالی ادامه داده و در خارج از آمریکا فروش گسترده‌ای داشته باشد. این فیلم در 86 مارکت خارجی اکران شد و 56 میلیون دلار فروخت و توانست جمع فروش خارجی خود را به 94.3 میلیون دلار برساند. جمع فروش جهانی این فیلم تا روز دوشنبه به حدود 136 میلیون دلار رسید. «آلیتا» Alita تا به این‌جا در خارج از آمریکا عملکرد بهتری نسبت به «بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One، که 455.2 میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروش داشت، از خود نشان داده است.

مخاطبان به این فیلم در سینمااسکور امتیاز A- دادند و نقدهای نه‌چندان دلچسب منتقدان در مورد آن‌را خنثی کردند. این فیلم بر اساس مانگای ژاپنی یوکیتو کیشیرو Yukito Kishiro به نام Gunnm ساخته شده است، و در آن رزا سلزار Rosa Salazar در نقش سایبورگ جوان بازی می‌کند.

«فیلم لگو 2: بخش دوم» The Lego Movie 2: The Second Part که از هفته‌ی قبل باقی مانده بود، در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش تخمینی چهار روزه‌ی 25 میلیون دلاری، توانست جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 62 میلیون دلار برساند و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار بگیرد. قسمت دوم این مجموعه فیلم که عملکرد پایین‌تری نسبت به قسمت اول آن در سال 2014 دارد، تنها 12.2 میلیون دلار در خارج از آمریکا فروخت، و جمع فروش خارجی خود را به عدد مایوس‌کننده‌ی 34.7 میلیون دلار رساند.

«آلیتا» Alita پنجشنبه در آمریکا اکران شد، یک روز پس از اکران «روز مرگت مبارک 2» Happy Death Day 2U، و «رمانتیک نیست؟» Isn’t it Romantic. هر سه فیلم در اواسط هفته اکران شدند تا از فرصت روز ولنتاین و پس از ان تعطیلات روز ریاست جمهوری استفاده کنند.

«رمانتیک نیست؟» Isn’t it Romantic از کمپانی نیولاین New Line با فروش چهار روزه‌ی 17.3 میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار گرفت و جمع فروش اکران شش روزه‌ی خود را به 23.6 میلیون دلار رساند. ستاره‌ی کمدی ربل ویلسون Rebel Wilson در نقش زنی اهل منهتن که از کمدی-رمانتیک متنفر است، بازی می‌کند که ناگهان خود را در حال زندگی در یک کمدی رمانتیک می‌یابد. لیام همسورث Liam Hemsworth، پریانکا چوپرا Priyanka Chopra، و آدام دوین Adam DeVine هم در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

کمدی «آن‌چه مردان می‌خواهند» What Men Want از کمپانی پارامونت Paramount  با بازی تاراجی پی. هنسن Taraji P. Henson در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش چهار روزه‌ی 12.6 میلیون دلاری به جایگاه چهارم جدول باکس آفیس راه یافت.

«روز مرگت مبارک 2» Happy Death Day 2U از یونیورسال Universal و بلوم‌هاوس Blumhouse در آخرین رده‌ی جدول 5 فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و با فروش تخمینی چهار روزه‌ی 11.5 میلیون دلاری، توانست جمع فروش خود در اکران شش روزه‌اش را به 15.2 میلیون دلار برساند. با وجودی‌که این ارقام پایین‌تر از آن‌چه هستند که پیش‌بینی می‌شد، اما بودجه‌ی ساخت این فیلم تنها 9 میلیون دلار بوده است.

این فیلم قسمت دوم «روز مرگت مبارک» Happy Death Day در سال 2017 است که با 26 میلیون دلار فروش اکران شد. جسیکا راث  Jessica Rothe مجددا در نقش زن جوانی بازی می‌کند که یک روز را پشت سر هم و بارها زندگی می‌کند، روزی که در آن می‌میرد، با این تفاوت که این‌بار این اتفاق در مورد دوستانش می‌افتد.

«روز مرگت مبارک 2» Happy Death Day 2U در خارج از آمریکا 11.8 میلیون دلار از 41 مارکت فروش داشت و جمع فروش خود در اکران جهانی را به 27 میلیون دلار رساند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان