طرز تهیه سالاد اسفناج و انار

خاصیت‌های اسفناج تنها به خون‌ساز بودنش محدود نمی‌شود. این گیاه که برگ سبز تیره دارد، سرشار از ویتامین‌های A، C و K، ویتامین‌های گروه B است و مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم و حتی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی را در خود جا داده است

طرز تهیه سالاد اسفناج و انار

خاصیت‌های اسفناج تنها به خون‌ساز بودنش محدود نمی‌شود. این گیاه که برگ سبز تیره دارد، سرشار از ویتامین‌های A، C و K، ویتامین‌های گروه B است و مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم و حتی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی را در خود جا داده است. همین بهانه‌ها کافی است تا در این مطلب، طرز تهیه سالاد اسفناج و انار را با شما در میان بگذاریم. سالادی پرخاصیت که می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل آن را مصرف کنید.

مواد لازم

  • اسفناج: نیم کیلو
  • دانه انار: نصف لیوان
  • گردو: نصف لیوان
  • سس انار: 4 قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج و انار

بیشتر بخوانید: خواص اسفناج برای سلامتی

طرز تهیه سالاد اسفناج و انار

از بین برگ‌های اسفناج، برگ‌های جوان و کوچک را انتخاب کنید و بعد از شستن، روی دستمال آشپزخانه پهن کنید.

انار‌ها را دون و پرتقال‌ها را بعد از پوست گرفتن فیله کنید. سعی کنید فیله‌‎های پرتقال به اندازه هم باشند.

کاملا خشک شدن اسفناج‌ها نکته مهمی در طرز تهیه سالاد اسفناج است. حالا اسفناج‌های خشک شده را در ظرف سرو بریزید و بعد از قرار دادن هر لایه اسفناج، یک لایه انار و فیله پرتقال هم بریزید.

روی لایه آخر اسفناج‌ها، یک لایه انار و یک لایه گردو بریزید.

در صورت تمایل می‌توانید پنیر فتا را به شکل مکعب‌های یک سانتی‌متری برش بزنید، کمی روغن زیتون روی پنیرها بریزید و به سالاد اضافه کنید.

بعد از مخلوط کردن مواد با هم، سس انار را در یک ظرف با سرکه بالزامیک، روغن زیتون و نمک و فلفل ترکیب و به خوبی مخلوط کنید. وقتی ترکیب یکدستی ایجاد شد، سس را روی سالاد بریزید.

برای غنی‌تر شدن سالاد و زیباتر شدن ظاهر آن، می‌توانید از کنجد هم کمک بگیرید. درصورت تمایل، می‌توانید دو قاشق غذاخوری کنجد، یک قاشق غذاخوری تخمه‌آفتاب‌گردان و مقداری بادام زمینی بدون پوست را هم به سالادتان اضافه کنید. در این صورت، سالاد شما به اندازه یک وعده غذایی کامل غنی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان