اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عزم وزارت نیرو برای پیشگیری از وقوع سیلاب جدی می‌شود؟/شیرین‌سازی آب دریا برای صنایع منطقه پارسیان

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت امروز با بیان این موضوع که همکاری های خوبی میان دستگاه ها و مسولین اجرایی استان خوزستان شکل گرفته است، گفت: در تلاشیم که در استان خوزستان موضوع سیلاب را به خوبی مدیریت کنیم که استفاده حداکثری از منابع محدود آب شیرین انجام شود.

وی همچنین خبر از مقاوم سازی سازه های آبی این استان و نیز حداقل کردن خسارات ناشی از هرگونه سیلابی که اراضی کشاوری و هم برخی از محدثات را مورد آسیب قرار دهد.

گفتنی است در ماه گذشته وقوع سیلاب هایی در استان خوزستان سبب آسیب بسیاری به اراضی کشاورزی و همچنین محل سکونت اهالی هویزه و دشت آزادگان شد که مشکل اصلی مقاوم نبودن سیل بندها و همچنین نبود تمهیدات لازم برای رهاسازی آب پشت سدها در زمان های مناسب بود.

وزیر نیرو در ادامه خبر از طرح شیرین سازی آب دریا برای تامین آب مورد نیاز صنایه انرژی در منطقه پارسیان استان فارس و همچنین منابع مورد نیاز شرب اهالی لامرد و مهر داد و گفت: این پروژه با همکاری بخش صنعت انجام می شود و پس از بهره برداری پیش بینی ما این است که 15 میلیون متر مکعب آب شیرین در سال در اختیار مصرف شرب و صنعت منطقه قرار گیرد.

همچنین رئیس جمهور در سخنانی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین پروژه ارتقای کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس گفت: با افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس، تولید بنزین یورو 5 این مجتمع به 36 میلیون لیتر در روز می رسد و در بنزین به خودکفایی رسیدیم. چراکه با این دو اقدام انجام شده تولید بنزین روزانه به 100 میلیون لیتر رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان