استاد میرزا و رقابت‌های آنلاین؛ بزرگترین آپدیت‌های آمیرزا چه ویژگی‌هایی دارند؟

یک سال از عرضه آمیرزا می‌گذرد و بازی هنوز با ۳ میلیون نصب فعال در کافه‌بازار، محبوب‌ترین عنوان این مارکت اندرویدی است؛ از هیاهوی اولیه دیگر خبری نیست ولی همین آمیرزای کم سر و صداتر هم آن‌قدر بین کاربران ایرانی محبوبیت دارد تا همچنان کسی نتواند آخرین ساخته نردبان اندیشه فردا را از تخت سلطنتش پایین بیاورد.

استاد میرزا و رقابت‌های آنلاین؛ بزرگترین آپدیت‌های آمیرزا چه ویژگی‌هایی دارند؟

یک سال از عرضه آمیرزا می‌گذرد و بازی هنوز با 3 میلیون نصب فعال در کافه‌بازار، محبوب‌ترین عنوان این مارکت اندرویدی است؛ از هیاهوی اولیه دیگر خبری نیست ولی همین آمیرزای کم سر و صداتر هم آن‌قدر بین کاربران ایرانی محبوبیت دارد تا همچنان کسی نتواند آخرین ساخته نردبان اندیشه فردا را از تخت سلطنتش پایین بیاورد.

چند روز پیش آمیرزا برای آیفون منتشر شد، بازی همچنان به موفقیتش ادامه می‌دهد و با برگ برنده‌هایی که سازنده در چنته دارد حداقل به این زودی‌ها خطری جایگاه کنونی این عنوان را تهدید نمی‌کند. در گفت‌و‌گویی که با تیم سازنده داشتیم، آن‌ها تایید کردند که در هفته‌های آتی آمیرزا بزرگترین آپدیت‌هایش را دریافت می‌کند و حالا سوال اینجاست که این بروزرسانی‌ها چه ویژگی‌هایی را دربردارند؟

آپدیت اول: استاد میرزا

یکی از مشکلاتی که پازل‌های کلمات با آن دست‌وپنجه‌ نرم می‌کنند، تنوع دادن به گیم‌پلی است. سازندگان معمولا با مرحله‌های جدیدتر سعی می‌کنند کاربر را در بازی نگه دارند و اگرچه در وهله اول و برای سبک کلمات، مهمترین قدم برای حفظ بازیکن‌ها هم همین است ولی این ایده تا یک جایی می‌تواند جواب بدهد. بعد از آن مخاطب بازی را رها کرده و به سراغ گزینه‌های دیگر می‌رود.

در اولین آپدیت بزرگ آمیرزا، استودیوی نربان اندیشه به سراغ حل همین مشکل رفته است. در این بروزرسانی یک حالت گیم‌پلی جدید با نام «استاد میرزا» را شاهد خواهیم بود که اگرچه ساز و کاری شبیه به بازی اصلی دارد اما سازنده با تغییر محیط بازی سعی کرده تجربه‌ای متفاوت را به وجود بیاورد؛ استاد میرزا حالتی جدول مانند به خودش خواهد گرفت و دیگر خانه‌های کلمات از یکدیگر جدا نیستند.

اگرچه این ایده قبلا مورد استفاده قرار گرفته اما چیزی که آپدیت استاد میرزا را هیجان‌انگیز کرده، پتانسیل‌های به‌کارگیری آن است. خود آمیرزا هم ایده جدیدی نداشت، با این حال مرحله‌های بازی به قدری خوب طراحی شده بودند که گاهی اوقات از خودتان می‌پرسیدید توسعه‌دهنده چگونه با این چند حرف توانسته این همه کلمه آشنا از درون‌شان در بیاورد.

اما در کنار حضور استاد میرزا، اولین آپدیت بزرگ آمیرزا دو ویژگی مهم دیگر هم دارد. اولین آن‌ها به تغییرات بصری و شنیداری بازی مربوط می‌شود. سازنده تنوع مربوط به گیم‌پلی را تا بخش موسیقی و طراحی هنری بازی گسترش داده و نه تنها آرت‌ها دستخوش تغییراتی شده‌اند بلکه باید منتظر آهنگ‌های جدیدی نیز باشیم.

دومین ویژگی مهم این آپدیت، بروزرسانی‌های تقویمی است. سازنده بعد از انتشار مود جدید استاد میرزا، برنامه دارد تا ماهیانه و به صورت منظم مرحله‌های جدیدی به هر دو بخش بازی اضافه کند. در صحبت‌هایی که با تیم توسعه‌دهنده داشتیم، تایید شده که این بروزرسانی قبل از عید منتشر می‌شود. هرچند احتمال تاخیر هم وجود دارد.

آپدیت دوم: به رقابت‌های آنلاین سلام کنید

استاد میرزا پیش‌زمینه‌ای برای بخش آنلاین و رقابتی بازی است. بعد از انتشار پازل‌های کلمات آنلاین، استودیوی نردبان اندیشه هم می‌خواهد تا با آمیرزا به این جمع بپیوندد. البته تیم سازنده از آمیرزا آنلاین با عنوان «یک شبکه اجتماعی» یاد کرده، به عبارت دیگر در آمیرزا آنلاین تنها مسابقه نمی‌دهید. بلکه می‌توانید از بین میرزاها آواتارهای جدید بخرید، با بقیه چت کنید، دوستانی بیابید و در کاپ‌های مختلفی حضور یابید.

استاد میرزا

حضور استادان موسیقی در بازی، از جالب‌ترین بخش‌های آپدیت استاد میرزا به شمار می‌رود.

در این بخش جدا از اینکه می‌توان دو نفره مسابقه داد، قابلیت این را دارید تا تعداد بازیکن‌ها را افزایش داده و مسابقاتی هیجان‌انگیزتر را تجربه کنید. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که سازنده چگونه می‌تواند عنوانش را از پولی شدن نجات بدهد.

در آمیرزا و بقیه نمونه‌های مشابه با پرداختی مقداری سکه، حروف مشخص می‌شوند و احتمالا نردبان اندیشه برای حل این مشکل، محدودیت‌هایی را در نظر خواهد گرفت. به این صورت که هر مسابقه تنها از مقدار محدودی راهنما می‌شود استفاده کرد. هنوز تاریخ انتشار این بروزرسانی مشخص نشده اما با توجه به اینکه استاد میرزا در اولویت قرار دارد، ممکن است انتشار بخش آنلاین آمیرزا به بعد از عید موکول شود.

آمیرزا
  • آمیرزا
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: نردبان اندیشه فردا
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 81.18 / 35.1 مگابایت
دانلود


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان