پس از ۴ ماه؛

تایید خبر «مهر»/ ترک آبادی سفارت تهران در دمشق را برعهده گرفت

خبرگزاری مهر، دی ماه گذشته خبر ازحضور جواد ترک آبادی به عنوان سفیر ایران در سوریه داده بود اما با واکنش تلخ مقامات وزارت خارجه مواجه شد.

تایید خبر «مهر»/ ترک آبادی سفارت تهران در دمشق را برعهده گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام انتظارها به پایان آمد و با حضور «جواد ترک آبادی» در دمشق به عنوان سفیر جدید ایران در سوریه، سفارت ایران در دمشق پس از قریب به 200 روز سفیردار شد.

  انتخاب سفیر ایران در این کشور به دلایل مهم از اهمیت بالایی برخوردار بود و تعلل وزارت خارجه و دولت در این انتخاب با حواشی بسیاری مواجه شد.

در این میان خبرگزاری مهر در چند نوبت از عدم تسریع در این حوزه انتقاد کرده بود که آخرین نمونه آن در هفته گذشته و در آستانه  عدم تحقق این انتخاب در آستانه  هفتمین  ماه  بود.

درهمین حال مهر، چهار ماه قبل و  در یازدهم دی ماه سال گذشته در خبری اختصاصی از نهایی شدن انتخاب جواد ترک آبادی به عنوان سفیر جدید ایران در سوریه سخن گفته بود.

خبری که البته 2 روز بعد اینگونه با واکنش بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی مواجه شد: «سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که نظرتان در خصوص برخی گمانه زنی ها در رسانه ها پیرامون سفیر انتخاب شده برای سفارتخانه ایران در دمشق چیست؟ اظهارکرد: من هیچ چیزی را تائید نمی کنم و بارها اعلام کرده ایم که پروسه تعیین سفیر در هر جای دنیا یک بحث زمانبر و پیچیده است و فردی معرفی نخواهد شد تا زمانی که همه مراحل لازم برای آن طی شده باشد.

قاسمی با بیان اینکه برخی رسانه ها زودتر از موعد مقتضی به گمانه زنی در این رابطه پرداخته اند، گفت: متاسفانه برخی رسانه ها پیش از آنکه مراحل قانونی و عرفی لازم طی شده باشد، اقدام به این کار کرده اند که کار درستی نبوده چرا که ممکن است در یک مرحله ای تغییر وضعیت داشته باشیم و اصولاً این کارها اخلاقی نیست».

اگرچه سخنگوی جدید وزارت خارجه در آن روز مهر را به بی اخلاقی متهم کرد، اما احتمالا ایشان فراموش کرده بودند که از اصول نخستین در رسانه ها انتشار اخبار با قید فوریت پس از کسب اطمینان لازم از صحت آن است.

به هر حال ضمن استقبال از حضور آقای ترک آبادی، که سابقه قابل توجهی در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا دارند، در نمایندگی ایران در سوریه امیدواریم با همت ایشان جبران تعلل شش ماهه در  حضور سفیر ایران در یکی از مهم ترین کشورهای منطقه، بشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان