اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چین در صدر رشد تقاضای گاز/ اروپا تا ۲۰۲۳کمترین میزان گاز را می‌سوزاند

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ جدیدترین پیش‌بینی ها از رشد تقاضا برای مصرف گاز در سطح جهان حکایت از آن دارد که رشد تقاضای گاز چین تا سال 2023 بالغ بر 120 میلیون متر مکعب رشد تقاضای روزانه گاز داشته باشد که بالاترین میزان رشد تقاضا در بین کشورهای جهان است. 

گفتنی است چین به تنهایی یک سوم رشد تقاضای جهانی گاز طبیعی را تا سال 2023 به خود اختصاص داده است  چراکه بخشی از سیاست "آسمان آبی" این کشور بهبود هرچه بیشتر کیفیت هوا است. ‌  

 در این میان اما رشد تقاضای گاز کشورهای خاورمیانه با فاصله معناداری به میزان 80 میلیون مترمکعب مصرف روزانه نسبت به چین در رده دوم رشد تقاضای گاز طبیعی تا سال 2023 قرار دارد.

در رده سوم رشد تقاضای جهانی گاز طبیعی تا سال 2023 کشورهای آمریکای شمالی هستند که پیش‌بینی می‌شود رشد تقاضای این کشورها تا زمان یاد شده بیش از 70 میلیون مترمکعب روزانه خواهد بود.در این بین هند با رشد تقاضای تا 25میلیون مترمکعب در روز در رده پنجم قرار دارد.

اما نکته جالب آمارهای منتشر شده از رشد تقاضای گاز طبیعی تا سال 2023، رشد  منفی تقاضا در میان کشورهای منطقه اوراسیا و اروپایی است. گفتنی است تقاضای گاز طبیعی تا سال2023 در منطقه اوراسیا با رشد منفی 8 میلیون مترمکعب و در بین کشورهای اروپایی با رشد منفی 12 میلیون متر مکعب در روز روبرو خواهند شد.

انرژی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان