عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

لایحه بودجه۹۸ تناسبی با برنامه پنج‌ساله سوم ندارد/ بی‌مهری به حوزه فرهنگی و اجتماعی

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل‌آبادی با بیان اینکه در بودجه98 به حوزه فرهنگی و اجتماعی دوباره بی‌مهری شده است، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: امسال نزدیک به 8درصد از بودجه فرهنگی و اجتماعی کم شده است و با نزدیک به 27درصدی که سال گذشته کم شد، 35درصد از کل بودجه فرهنگی و اجتماعی کسر شده است.

او در واکنش به این سوال که خروجی نداشتن معاونت فرهنگی و اجتماعی دلیل کسر هرساله بودجه این حوزه است، اظهار کرد: در گذشته اغلب فعالیت‌ها با هدف شواف و غیر ضروری بوده است. برای مثال از گذشته مراسم اربعین به دست مردم و با علاقه خودشان برگزار می‌شد، حالا با برخی از اقدامات ناصواب دولتی شده است.

خلیل‌آبادی گفت: دلیل خروجی نداشتن حوزه فرهنگی و اجتماعی،وسیع بودن آن است. شهرداری در حوزه کودکان کار و معتادان و زنان بدسرپرست که در حوزه وظایف تخصصی‌اش نیست فعالیت می‌کند اما در حوزه‌هایی که باید موثر عمل کند، کمرنگ است. شهرداری چه کاری در حوزه مدیریت استفاده از اتومبیل شخصی در سطح شهر کرده؟اقدامات موثر مدیریت شهری در زمینه تفکیک پسماند چه بوده است؟

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت که؛ بودجه 98شهرداری تهران تناسبی با برنامه پنج‌ساله سوم ندارد. برای مثال مطابق با برنامه باید سازمان گردشگری تا شش ماه آینده ایجاد شود اما هیچ بودجه‌ای برای آن در لایحه در نظر گرفته نشده است.

خلیل‌آبادی در پاسخ به این سوال که چرا برنامه پنج‌ساله دوم را تمدید نکردید تا برنامه پنج‌ساله سوم دقیق‌تر تدوین شود و در عین حال شهرداری فرصت داشته باشد تا بودجه را بر مبنای برنامه تدوین کند، گفت: به دلیل برخی از فشارهای سیاسی ترجیح دادیم که برنامه پنج‎‌ساله سوم را تصویب کنیم، هرچند برخی از اعضا هم پیشنهاد تمدید برنامه پنج‌ساله دوم را داده بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان