راهنمای حل کردن معماهای مدالیون Resident Evil ۲

کپکام با بازسازی یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سری رزیدنت اویل، نه تنها مکانیزم‌هایی جدیدی به آن اضافه کرده بلکه باید اعتراف کرد در خلق دوباره اتمسفر Resident Evil ۲ و معماهای نسبتا سخت آن نیز کولاک کرده است

راهنمای حل کردن معماهای مدالیون Resident Evil 2

کپکام با بازسازی یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سری رزیدنت اویل، نه تنها مکانیزم‌هایی جدیدی به آن اضافه کرده بلکه باید اعتراف کرد در خلق دوباره اتمسفر Resident Evil 2 و معماهای نسبتا سخت آن نیز کولاک کرده است. در دو قسمت قبلی راهنمایی بازی به آموزش 6 نکته مهمی پرداختیم که بهتر بود پیش از شروع بازی با آن‌ها آشنا می‌شدید و همچنین اینکه چطور می‌توانید مطمئن شوید یک زامبی کاملا مرده است.

اما همانطور که می‌دانید Resident Evil 2 Remake (بررسی دیجیاتو) به خصوص در بخش ابتدایی‌اش معماهایی هم دارد که شاید حل کردن آن‌ها چندان هم برایتان ساده نباشد. مهم‌ترین معمای بازی پیدا کردن مدالیون‌ها و خارج شدن از ایستگاه پلیس است که در ادامه به آموزش کامل و جامع آن می‌پردازیم. همچنین در لیست زیر می‌توانید قسمت‌های مختلف راهنمایی Resident Evil 2 را مشاهده کنید.

اگر تصمیم دارید تا بازی را با سرعت بالایی به پایان برسانید، بهتر است که راه حل معماهای مجسمه‌های شیر، اسب تک شاخ و دوشیزه را از پیش بدانید. همچنین اگر برای اولین بار است که رزیدنت اویل 2 را آغاز کردید، پیدا کردن مدالیون‌ها چندان ساده نخواهد بود چرا که زامبی‌های بسیاری هم در حال تعقیب شما هستند.

با پیدا کردن هر مجسمه باید کد آن را وارد کنید تا مدالیون داخل آن آزاد شود. با قرار دادن سه مدالیون در مجسمه‌‌ای که در طبقه همکف ایستگاه پلیس قرار دارد، راهی باز می‌شود که شما را از ایستگاه پلیس خارج می‌کند. اما کدهایی که باید وارد کنید بسته به آنکه برای بار اول یا دوم بازی را تمام می‌کنید، عوض خواهند شد.

از کجا مدالیون‌ها را پیدا کنیم؟

مدالیون شیر (Lion)

از بین سه مدالیون، پیدا کردن مدالیون شیر آسان‌ترین است و البته اگر حواستان را جمع نکنید ممکن است متوجه آن نشوید. در همان بخش اول بازی و طبقه همکف ایستگاه پلیس، از راه پله بالا و به طبقه دوم بروید تا مجسمه شیر و مدالیون داخل آن را پیدا کنید.

مدالیون اسب تک شاخ (Unicorn)

در بازی آنقدر پیشروی کنید تا به جایی می‌رسید که هلیکوپتری کنترلش را از دست داده و به ساختمان ایستگاه پلیس برخورد می‌کند. پس از پخش یک میان پرده حالا باید با استفاده از آهن‌برُ زنجیرهای قفل در را بریده و آتش سوزی را دور بزنید. از همین وسیله برای باز کردن در دفتر بزرگی که در بخش شرقی ایستگاه پلیس (Eastern Office روی نقشه) و در طبقه همکف قرار دارد، استفاده کنید.

در دفتر کوچکتری که داخل Eastern Office قرار دارد، دستگیره گردی پیدا خواهید کرد. به بخش غربی ساختمان و طبقه دوم بروید، حمام و محل تعویض لباس در همین طبقه قرار دارد که البته با خراب شدن لوله‌ها بخاری که از آن‌ها بیرون می‌آید، مسیر را مسدود کرده. از دستگیره برای چرخاندن شیر و بستن آن استفاده کنید تا به دفتر S.T.A.R.S برسید. با باز کردن دری که در انتهای راهرو قرار دارد، به مجسمه یونیکورن یا همان اسب تک شاخ می‌رسید.

مدالیون دوشیزه (Maiden)

آخرین مدالیون بازی داخل مجسمه‌ای به شکل یک دوشیزه قرار داده شده که برای رسیدن به آن باید به اتاق نگهداری مدارک غرب ساختمان که با اسم West Storage Room روی نقشه مشخص شده، بروید. مجسمه پشت دری قرار دارد که بسته است اما یک بمب C4 روی آن قرار دارد. برای منفجر کردن بمب نیاز به باطری و یک دستگاه الکترونیکی دارید. باطری را می‌توانید در دفتر S.T.A.R.S پیدا کنید و دستگاه الکترونیکی نیز پشت در زنجیر شده‌ای در اتاق عملیات یا همان Operations Room است.

باطری و دستگاه الکترونیکی (Electronic Gadget) را در اینونتوری خود با هم ترکیب کرده و روی بمب قرار دهید. شمارشگر بمب را فعال کرده و کمی فاصله بگیرید تا منفجر شود. در پشت این در مجسمه سوم را پیدا خواهید کرد. با گرفتن هر سه مدالیون حالا تنها کافیست آن‌ها را در مجسمه هال همکف قرار دهید تا راه مخفی باز شود. اما کد باز کردن هر مجسمه چیست؟

راه‌حل پیدا کردن مدالیون‌ها - بار اول که بازی می‌کنید

زمانی که برای بار اول بازی را می‌خواهید تمام کنید، در همان ابتدای بازی با مامور پلیسی آشنا می‌شوید که دفترچه‌ای در دست دارد و زودتر از آنکه بتوانید با او آشنا شوید، جانش را از دست می‌دهد. معمای باز کردن تمامی مجسمه‌ها در این دفترچه نوشته شده. هر مجسمه سه جایگاه زیر آن دارد که می‌توانید نماد‌های مختلفی را برای هر کدام انتخاب کنید. در لیست زیر می‌توانید نمادهای مورد نیاز را به ترتیب از چپ به راست برای هر مجسمه ببینید.

  • مجسمه شیر: شیر، برگ، پرنده
  • مجسمه اسب تک شاخ: ماهی، عقرب، کوزه
  • مجسمه دوشیزه: دوشیزه، کمان، حلزون (آسیب‌دیده‌‌ترین قطعه)

راه‌حل پیدا کردن مدالیون‌ها - بار دوم که بازی می‌کنید

برای بار دوم، راه حل ترتیب نماد‌ها را در یک دفترچه، یک تکه کاغذ و یک نوار فیلم که در ایستگاه پلیس پنهان شده، پیدا خواهید کرد. بنابراین پیدا کردن ترتیب باز کردن مجسمه‌ها در Second Run یا همان شروع دوباره بازی کمی سخت‌تر است. در هر صورت ترتیب نماد‌ها برای هر مجسمه را در لسیت زیر می‌توانید مشاهده کنید.

  • مجسمه شیر: تاج، گلدان، پرنده
  • مجسمه اسب تک شاخ: کودکانی که دست هم را گرفتند، ترازو، کرم
  • مجسمه دوشیزه: قوچ، ساز چنگ، پرنده
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر