انواع گریه نوزاد را بشناسید!

گریه نوزادان یکی از اتفاق های رایج در طول ۴ ماه اولیه تولد آن ها است. بنابراین لازم است والدین با انواع گریه نوزاد آشنایی کافی را داشته باشند.

گریه نوزاد یکی از اصلی ترین شیوه ها برای بیان نیاز اوست. گریه نوزاد می تواند برای درد، بی خوابی، گرسنگی یا ... باشد. اگر والدین با انواع گریه نوزاد آشنایی کافی را داشته باشند، می توانند به راحتی نیاز آن ها را حدس زده و برآورده کنند. در ادامه مطلب با انواع گریه نوزاد آشنا خواهید شد.

 

گریه نوزاد

1. گریه فراخوانی

کودک مدت زمان زیادی تنها مانده است و اکنون به والدین خود نیاز دارد که او را بغل کنند. آن ها به مدت 5-6 ثانیه متوالی گریه کرده و به مدت حدود 20 ثانیه مکث خواهند کرد. اگر پاسخی از طرف والدین خود دریافت نکنند، این سیکل را تکرار خواهند کرد تا اینکه گریه آن ها دائمی گردد.

 

2. گریه گرسنگی

این گریه در ابتدا با گریه فراخوانی شروع شده و اگر کودک به بغل گرفته نشده و تغذیه نشود، گریه های نوزاد با شدت بیشتر و به صورت کنترل نشده ادامه پیدا خواهد کرد. در این مدت نوزاد ممکن است سر خود را به اطراف بچرخاند و یا اینکه انگشتان خود را به سمت دهان خود ببرد.

 

3. گریه درد

این گریه یکنواخت، با صدای بلند و ثابت است. در فواصل معین و با افزایش احساس درد توسط نوزاد، این گریه با شدت بیشتر و به صورت انفجاری خواهد بود. با این حال ممکن است در برخی کودکان بیمار این نوع گریه آرام و یکنواخت باشد. زیرا برخی از آن ها توانایی تولید صدای بلند را نخواهند داشت.

 

4. گریه فرآیندهای بدن

وقتی که نوزاد تغذیه می کند، بدن او شروع به انجام فرآیندها خواهد کرد. در این هنگام نوزاد ممکن است دردهایی داشته باشد و در نتیجه منجر به گریه خواهد شد. ادرار، مدفوع، وجود گاز در معده می تواند یکی از دلایل گریه باشد. این نوع گریه ها می تواند گاهی با ناله و جیغ نیز همراه باشد.

 

5. گریه بی خوابی

هنگامی که نوزاد می خواهد بخوابد ولی به دلایلی نمی تواند این کار را انجام دهد، گریه های آرام و همراه با خمیازه خواهد داشت. در این هنگام نوزاد گوش ها و چشم های خود را به صورت متناوب می مالد.

 

6. گریه ناراحتی

این گریه همراه با خشم و بی قراری است و به صورت متناوب تکرار می شود. حرکت ها و خم و راست شدن های نوزاد می تواند نشانه ای از وجود ناراحتی در او باشد. ممکن است وقت بررسی پوشک فرا رسیده است، احساس گرما یا سرمای زیادی کرده است، در لباس های خود راحت نیست. این موضوع بیشتر با استفاده از تجربه مادر قابل حل است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان