شیائومی کمپانی چینی تولیدکنندهی محصولات الکترونیکی مدتی است که محبوبیت بالایی به دست آورده است و در بازار چین شانه به شانهی برندهای معتبری همچون اپل و سامسونگ حرکت میکند و گوشیهای همراه مقرون به صرفهای با مشخصات فوقالعاده عرضه میکند و در زمینهی طراحی نیز محصولات جذاب و متنوعی نظیر شیائومی می میکس تولید کرده است. با این حال، این شرکت مطرح بخش اعظم موفقیت خود را بازار آسیا کسب کرده است و بهنظر میرسد امکان گسترش محدودهی فروش خود را حداقل به این زودیها نخواهد داشت.
در مصاحبهی اخیر ریچارد لای از وبسایت Engadget، با وانگ شیانگ، معاون ارشد شیائومی که اخیرا جانشین هوگو بارا در این شرکت شد، وی فاش کرد که کمپانی متبوعش به علت کمبود منابع ناشی از خدماتدهی به 30 منطقهی مختلف، در حال حاضر آمادگی عرضهی محصولاتش در ایالات متحده را ندارد.
وانگ در بیانیهی خود اعلام کرد:
از اینکه امکان حضور در بازار ایالات متحده یا اروپای غربی را نداریم و نمیتوانیم به تمام آنها بهخوبی خدماتدهی برسانیم بسیار متاسف هستیم. هدفی که ما به دنبال آن هستیم، یک بازار عظیم و یک تاثیرگذاری قوی و در مقابل یک محصول باکیفیت و بالارده است. ما خواهان نوآوری برای همه هستیم.
با وجود اینکه وانگ حضور شرکتش را در بازار ایالات متحده یا اروپا منتفی ندانست؛ اما از سخنان وی میتوان فهمید که آنها به این زودیها آمادگی حضور در بازارهای غربی را نخواهند داشت.
در سال گذشته، اعلام شده بود که این شرکت میتواند ظرف مدت 1 تا 2 سال آینده به بازار ایالات متحده وارد شود؛ اما براساس این اظهارات جدید مطمئن هستیم که تحقق این مسئله بیش از اینها زمان خواهد برد.