مقام سابق پنتاگون: ایرانی‌ها سال‌هاست در هک کردن عالی هستند

باشگاه خبرنگاران جوان: مایکل مالوف، مقام سابق پنتاگون، در گفتگو با راشاتودی درباره تصاویری که ایران درباره هک کردن هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی در عراق و سوریه منتشر کرده است، گفت: به اعتقاد وی، این تصاویر واقعی و تنها بخشی از توانمندی الکترونیکی ایران است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ایرانی‌ها این هواپیمای بدون سرنشین را تحت کنترل گرفته و آن را وادار به فرود کرده باشند، گفت:: بله، مسلماً. احتمالاً آن‌ها نه تنها این کار را کردند، بلکه در واقع می‌توانند از آن برای دستیابی به اطلاعات درباره آنچه که ما می‌بینیم استفاده کنند تا بر اساس آن بتوانند نیرو‌های خود را حرکت دهند.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا افزود: این فناوری و توانمندی است که آن‌ها دست‌کم از سال 2011 دارند، یعنی زمانی که توانستند کنترل هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز آر کیو 170 آمریکا را به دست گیرند؛ هواپیمای بدون سرنشین سیا که از افغانستان به پرواز درآمد و عملیات شناسایی بر فراز ایران انجام می‌داد و آن‌ها توانستند آن هواپیمای بدون سرنشین را تحت کنترل گیرند و آن را در ایران فرود بیاورند، آن را مهندسی معکوس کنند و اکنون از هواپیما‌های بدون سرنشین مشابه آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها به تجهیزات الکترونیک بسیار محرمانه آن هواپیمای بدون سرنشین دست یافتند.

مالوف اذعان کرد: ایرانی‌ها سال‌هاست که در جنگ الکترونیک متخصص هستند. آن‌ها در هک کردن عالی هستند و قادرند برای کنترل یک هواپیمای بدون سرنشین، سامانه آن را تحت کنترل درآورند. یک ایرانی به من گفت که اگر آن‌ها می‌توانند این کار را در سطح پیشرفته‌تری انجام دهند، قادر به انجام این کار با رادارها، کشتی‌های ما در هر جا و هر گونه ناوهواپیمابر آمریکا یا ناتو هستند.

او درباره منفجر کردن پهپاد مذکور از سوی آمریکا نیز گفت: (با توجه به اینکه) ما نمی‌توانستیم به آن هواپیما دسترسی پیدا کنیم و فناوری‌های بسیار حساس و مهمی در آن بود، بله، قطعاً این اقدام مناسبی بود.

این مقام سابق آمریکایی افزود: من کمی تعجب کردم که ایرانی‌ها از این توانمندی خود پرده برداشتند. احتمالاً ما از (این موضوع) اطلاع داشتیم، اما آن‌ها این مسئله را به طور علنی اعلام کرده‌اند. شاید ما سامانه (هواپیمای بدون سرنشین) را به قدر کافی رمزگذاری نکرده بودیم که آن‌ها توانستند سامانه الکترونیکی آن هواپیما یا همه هواپیما‌های بدون سرنشین را هک کنند. در واقع، آن‌ها با هک کردن ماهواره‌ای که هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز آرکیو 170 را کنترل می‌کرد، توانستند کنترل آن هواپیما را به دست گیرند.

مالوف اضافه کرد: من فکر می‌کنم آن‌ها احتمالاً چیز‌های زیادی از روسیه، چین یاد می‌گیرند و همچنین هر اطلاعاتی را که به دست می‌آورند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، و همچنین فناوری. فناوری (هواپیماهای) رادارگریز فناوری فوق‌العاده بود، و اکنون همه هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) آن‌ها رادارگریز هستند.

مالوف درباره انتشار این تصاویر گفت: فکر می‌کنم اگر آن‌ها (ایرانی‌ها) واقعاً قادر به انجام چنین کاری نبودند، هرگز چنین تصاویری را منتشر نمی‌کردند. فکر می‌کنم با این کار می‌خواهند به ما چیزی بگویند. اگر این تصاویر واقعی نبود، آن را منتشر نمی‌کردند. من فکر می‌کنم (این تصاویر) واقعی است و (نشان دهنده) تنها بخشی از توانمندی الکترونیکی آنهاست.

مالوف درباره رد نشدن واقعی بودن این تصاویر از سوی آمریکا نیز گفت: می‌دانم. این امر (که آن‌ها این گزارش را رد نکرده‌اند) بسیار گویاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان