راهنمای ترکیب باروت‌ها و گیاه‌های Resident Evil ۲

راکون سیتی چندان شهر مهمان‌نوازی نیست و در جای جای آن زامبی‌های گرسنه و انواع و اقسام موجودات مختلف انتظار شما را می‌کشند. شما هم در این مسیر وسایل زیادی چون مهمات و سلاح پیدا می‌کنید اما برخی از این آیتم‌ها قبل از استفاده نیاز به کمی کار و ترکیب دارند.

راهنمای ترکیب باروت‌ها و گیاه‌های Resident Evil 2

راکون سیتی چندان شهر مهمان‌نوازی نیست و در جای جای آن زامبی‌های گرسنه و انواع و اقسام موجودات مختلف انتظار شما را می‌کشند. شما هم در این مسیر وسایل زیادی چون مهمات و سلاح پیدا می‌کنید اما برخی از این آیتم‌ها قبل از استفاده نیاز به کمی کار و ترکیب دارند.

از آنجایی که آیتم‌ها در Resident Evil 2 نادر و کمیاب است، توصیه می‌کنیم این آیتم‌ها را بدون اطلاع قبلی و صرفا جهت آزمایش با هم ترکیب نکنید. در این بخش از آموزش به معرفی دو نوع از مهم‌ترین آیتم‌های بازی و نحوه ترکیب و ساخت آن‌ها خواهیم پرداخت. لیست کلی آموزش Resident Evil 2 را نیز می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

باروت سلاح (Gunpowder)

ترکیب کردن یک آیتم باروت سلاح با دیگری باعث ساخت مهمات می‌شود. اما اینکه چه مهماتی در نهایت کرفت می‌شود، بستگی به نوع باروتی دارد که شما با هم ترکیب می‌کنید. در بخش دفتر غربی یا همان West Office در بازی راهنمای مختصری پیدا می‌کنید که انواع مختلف مهمات قابل ساخت را نشان می‌دهد. اما در لیست زیر می‌توانید تمامی حالت‌های ممکن را بر هر دو شخصیت لیون و کلیر مشاهده کنید.

شخصیت لیون

اگر شخصیت لیون را برای پیشروی در بازی انتخاب کرده باشید، با ترکیب کردن باروت‌ها به سه شکل زیر به سه نوع مختلف مهمات خواهید رسید.

آیتم اول آیتم دوم نتیجه
باروت (Gunpowder) باروت (Gunpowder) مهمات کُلت
باروت (Gunpowder) باروت با درجه بالا (زرد رنگ) گلوله شاتگان
باروت با درجه بالا (زرد رنگ) باروت با درجه بالا (زرد رنگ) مهمات سلاح MAG

در طول بازی چندین بطری باروت پیدا می‌کنید که با نام Gunpowder (Large) شناخته می‌شود. کاربرد این آیتم‌ها دقیقا مشابه باروت عادی است اما اگر آن را با باروت معمولی ترکیب کنید، مهمات کلت بیشتری به دست می‌آید و اگر آن را با باروت درجه بالا یا High-Grade Gunpowder ترکیب کنید، به تیر بیشتری برای شاتگان می‌رسید.

شخصیت کلیر

چه برای بار اول یا دوم، شخصیت کلیر را برای بازی کردن انتخاب کنید، لیست حالت‌های ممکن برای ساخت گلوله کمی متفاوت می‌شود.

آیتم اول آیتم دوم نتیجه
باروت (Gunpowder) باروت (Gunpowder)
مهمات کُلت
باروت (Gunpowder)
باروت با درجه بالا (سفید رنگ)
گلوله‌های اسیدی
باروت با درجه بالا (سفید رنگ) باروت با درجه بالا (سفید رنگ) تیر مسلسل (Sub Machine Gun)

گیاه‌ها (Herbs)

هربز یا گیاه‌ها از جمله آیتم‌های سلامتی در Resident Evil 2 هستند که در سه نوع سبز، آبی و قرمز پیدا می‌شوند. سیستم سلامتی بازی مثل اکثر عناوین دیگه از نوع نوار نیست و در گوشه تصویر در بخش اینونتوری وضعیت سلامتی کاراکتر شما مشخص شده است. اگر این بخش به رنگ سبز باشد، بدین معناست که کاراکتر شما وضعیت خوبی (Fine) دارد. اما اگر به رنگ زرد در آید، به معنی وضعیت هشدار (Caution) است و در آخر اگر قرمز (Danger) باشد، یعنی با کمی آسیب بیشتر خواهید مرد.

انیمیشن حرکات کاراکتر شما نیز البته وضعیت سلامتی او را مشخص می‌کند. اگر آن‌ها بازو یا پهلو خود را می‌گیرند، باید بدانید پس کاراکترتان در وضعیت هشدار قرار دارد. اگر به آرامی حرکت و ناله می‌کنند، پس وضعیت خطری است.

  • گیاه سبز: وضعیت سلامتی شما را بهبود می‌بخشد.
  • گیاه آبی: سم را از بدن خارج می‌کند که به خصوص در بخش فاظلاب بازی بسیار مهم است.
  • گیاه قرمز: به تنهایی کاری انجام نمی‌دهد اما در ترکیب با دو گیاه دیگر اثر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

آیتم اول آیتم دوم نتیجه
گیاه سبز به مقدار کم سلامتی را بهتر می‌کند
گیاه سبز گیاه سبز به مقدار متوسط سلامتی را بهتر می‌کند
ترکیبی (سبز + سبز) گیاه سبز به مقدار زیاد سلامتی را بهتر می‌کند
گیاه سبز گیاه آبی به مقدار کم سلامتی را بهتر و سم را خارج می‌کند
گیاه سبز گیاه قرمز سلامتی را کامل بهبود می‌دهد
گیاه آبی گیاه قرمز سم را از بدن خارج کرده، آسیب وارده را کاهش داده و به مدت کوتاهی کاراکتر شما در برابر سم مصون می‌ماند
ترکیبی (سبز + آبی) گیاه قرمز  به طور کامل سلامتی را بهبود می‌دهد، آسیب وارده را کاهش داده و در برابر سم کاراکتر شما را محافظت می‌کند
ترکیبی (سبز + قرمز) گیاه آبی  به طور کامل سلامتی را بهبود می‌دهد، آسیب وارده را کاهش داده و در برابر سم کاراکتر شما را محافظت می‌کند
ترکیبی (آبی + قرمز) گیاه سبز  به طور کامل سلامتی را بهبود می‌دهد، آسیب وارده را کاهش داده و در برابر سم کاراکتر شما را محافظت می‌کند

از جدول بالا می‌توانید برای انواع روش‌های ترکیب کردن گیاه‌ها با هم راهنمایی بگیرید. ترکیب کردن گیاه‌ها با هم نه تنها اثر آن‌ها را بیشتر، بلکه فضای اینونتوری شما را هم خالی می‌کند. همانطور که در جدول می‌بینید، بهترین مخلوط، ترکیب سه گیاه سبز و آبی و قرمز است.

همچنین بسته به اینکه در بازی چقدر پیشروی کرده باشید، می‌توانید به طور موقت از برداشتن گیاه‌های آبی خودداری کنید چرا که در بخش‌های ابتدایی Resident Evil 2 خبری از سم و مسموم شدن نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر