آزمایش موفق استفاده اشتراکی از فرکانس یکسان برای شبکه‌های ۴G و ۵G توسط اریکسون و اینتل

آزمایش موفق استفاده اشتراکی از فرکانس یکسان برای شبکه‌های 4G و 5G توسط اریکسون و اینتل

با استفاده از پلتفرم موبایل آزمایشی 5G اینتل و نرم‌افزار ویژه اریکسون، این دو شرکت در MWC امسال امکان استفاده همزمان ترافیک شبکه توسط تکنولوژی‌های 4G و 5G بر بستر حامل‌های فرکانس مشترک را شبیه سازی کردند.

نرم افزار اشتراک پهنای باند امواج اریکسون طی همراهی با پلتفرم موبایل آزمایشی 5G اینتل و یک موبایل نسل چهارم توانست آزمونی مهم را در نمایشگاه جهانی موبایل 2019 بارسلون به نمایش بگذارد. آزمون این دو غول بزرگ ثابت کرد که اپراتورهای موبایل می توانند برای مدیریت ترافیک شبکه‌های 4G و 5G به شکل همزمان از یک فرکانس یکسان استفاده کنند و نیاز به نصب تجهیزات یا مجوزهای لازم برای دو باند فرکانسی جداگانه را ندارند.
این نرم افزار روی تمام تجهیزات مخابراتی اریکسون که از سال 2015 به بعد تولید شده باشند، قابل نصب است. و به لطف تکنولوژی که «الگوریتم‌های زمانبندی هوشمند» نامگذاری شده، اپراتورها امکان پشتیبانی از هر دو شبکه موبایل را به صورت همزمان خواهند داشت.
این شرکتها مدعی هستند که در هر میلی‌ثانیه ظرفیت 4G و 5G به صورت همزمان و بسته به ابزارهای فعال در شبکه، به شکل مناسب تقسیم خواهد شد. پیر ناروینگر مدیر بخش محصولات شبکه اریکسون می‌گوید: «راه حل تازه ما برای اشتراک فرکانس شبکه، به اپراتورهای موبایل این امکان را می‌دهد تا به صورت هوشمندانه، منعطفانه و با سرعتی مناسب شبکه 4G فعلی خود را به شبکه 5G همزمان تبدیل کنند.» بدون شک این شیوه باعث سرعت رشد بسیار بیشتر تکنولوژی نسل پنجم در دنیا خواهد شد.
وی می‌افزاید: «مشتریان ما قادر خواهند بود همزمان با برنامه ریزی برای گسترش پوشش شبکه 4G خود، به تقویت پوشش 5G و ارائه خدمات در این زمینه هم بپردازند. آنها از هم اکنون با این ذهنیت به گسترش شبکه می‌پردازند که اگرچه به دلیل محدودیت‌های تکنولوژیک کاربران‌شان باید شبکه 4G خود را گسترش دهند، اما از این پس کاملا آماده‌اند تا در زمان مناسب به شبکه 5G مهاجرت کنند.»
اریکسون و اینتل پیش از این هم نتایج همکاری دیگری را منتشر کرده بودند که به تولید پلتفرم مدیریتی نرم و سخت‌افزاری برای 5G انجامیده بود. محصول این همکاری شبیه‌ساز عملکرد شبکه و توضیح ابری برای 5 جی بود.
این دو شرکت نرم افزار مدیریت زیرساخت محاسبات بر پایه نرم افزار (SDI) اریسکون را  با معماری مرجع Rack Scale Design دیتاسنترهای اینتل ترکیب کرده‌اند و پروژه‌ای چندین ساله برای کسب نتایج لازم از این همکری تعریف شده است.
ساندرا ریورا معاون گروه پلتفرم شبکه اینتل می‌گوید: «همکاری مدیریتی زیرساخت ما با اریکسون به گروه‌های گوناگون اپراتور موبایل و اینترنت این امکان را میءهد که موانع استقرار را از سر راه بردارند، هزینه‌ها را کاهش دهند و  شبکه جدید 5G را به سرعت اجرایی ساخته و همراه با آن سرویس‌های نوظهوری چون شبه‌کلود را عرضه کنند که شبکه‌ای هوشمند، قابل برنامه‌ریزی و انعطاف پذیر را فراهم خواهد آورد.»
سپتامبر گذشته اینتل اعلام کرده بود که تکنولوژی جدیدش به شکل همزمان توسط اریکسون و نوکیا در اولین سری از برنامه‌های توسعه جهانی شبکه‌های 5G مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ریورا می‌گوید: «اینتل قصد دارد نیروی لازم برای گسترش اولین موج شبکه‌های نسل پنجم را تامین کند. با آغاز فعالیت مودم‌های رادیویی جدید 5G ما، مجموعه ای از قابلیت‌ها را عرضه خواهیم کرد که توانایی استفاده از شبکه نسل پنجم را به صدها میلیون مودمی مخابراتی خواهد افزود که پیش از این برای بهره‌گیری از شبکه‌های 4G در بازار فروخته شده‌اند.»
اینتل و اریکسون در همکاری تنگاتنگ خود قصد دارند تا حد ممکن تمامی اپراتورهای علاقه‌مند در تمام جهان را تحت پوشش قرار دهند. از شرکتهای پیشرو متقاضی این تکنولوژی می‌توان به تی‌-موبایل، اسپرینت، AT&T، ورایزن، داچ تله‌کام، وودافون گروپ، بی‌تی، تیلیا، سویس‌کام، تله‌فونیکا،لایف‌سل، اتصالات، ام‌تی‌ان، ترک‌سل، اووریدو، اورنج، چاینا موبایل، چاینا یونیکام، سافت بانک، ان‌تی‌تی‌دوکومو، کی‌دی‌دی‌آی، چونگوا تلکام، فار ایست وان و تیبسترا اشاره کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان