۲۵ خودروی جذاب دنیا که به زودی تولید می‌شوند (قسمت سوم)

پیش از این ۱۵ خودروی جذاب دنیا از فهرست مدل‌های نزدیک به تولید را معرفی کردیم. در بخش پایانی این مطلب، به بررسی  ۱۰ مدل باقی‌مانده خواهیم پرداخت.

25 خودروی جذاب دنیا که به زودی تولید می‌شوند (قسمت سوم)

نیاز بازار، نقشی تعیین‌کننده در برنامه‌های آتی خودروسازان جهان دارد. در میان شرکت‌های محبوبی که سالیانه چند میلیون دستگاه، تولید دارند؛ عرضه‌ی مدل‌های جدید در کلاس کراس‌اوور و شاسی‌بلند اهمیت دارد. درحالی‌که سازندگان خودروهای سوپراسپرت، بعد از موفقیت بوگاتی و امثال آن، به سمت طراحی محصولات خاص و بسیار گران‌قیمت رفته‌اند.


16. مزدا CX5 دیزل

مزدا CX5 دیزل

درحالی‌که کراس‌اورهای سایز متوسط از فروش بالایی برخوردارند و مزدا هم یکی از محبوب‌ترین خودروسازان دنیا در میان خانواده‌ها محسوب می‌شود، طبیعی است که مدل جدید CX5 هواداران زیادی داشته باشد. این‌خودرو با شکل و شمایل فعلی نزدیک به چهار سال است که تولید می‌شود؛ اما نسخه‌ی دیزلی آن، تا چند ماه دیگر آماده‌ی فروش خواهد شد. این خودرو از آن‌جهت در بازار جهانی اهمیت دارد که در کنار قیمت عادلانه و طراحی زیبا، قدرت قابل قبول و مصرف سوختی مناسب را فراهم خواهد کرد.

پیشرانه و مشخصات فنی

قرار است پیشرانه‌ی 2.2 لیتری 4 سیلندر برای این خودرو قابل سفارش باشد که همراه با جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی اتوماتیک، قدرت 173 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر خواهد داشت. متوسط مصرف سوخت CX5 دیزلی، 4.5 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.

رقبا و قیمت

تا چند سال پیش، فولکس‌واگن بهترین تولید‌کننده ی کراس‌اورهای دیزلی دنیا محسوب می‌شد؛ اما با رسوایی اخیر در زمینه‌ی آلودگی خودروهای این برند، همه‌چیز برای عرض اندام برندهای ژاپنی، خصوصا مزدا مهیا شده است. ازرقیبان CX5 دیزل، می‌توان به مدل هیبریدی نیرو از کیا و تویوتا CH-R اشاره کرد که مصرف سوخت و قیمت مناسبی دارند، هرچند که CX5 بدنه‌ی بزرگ‌تری دارد و با قیمتی کم‌تر از 30 هزار دلار عرضه خواهد شد.

17. مک‌لارن PB23

اطلاعات زیادی از ابرخودروی جدید مک‌لارن، منتشر نشده است؛ اما همین‌که قرار باشد خاطره‌ی سوپراسپرت افسانه‌ای F1 را زنده کند، کافی است تا علاقه‌مندان خودروهای اسپرت را در انتظار خود نگه‌‌دارد. این مدل که تا یک سال دیگر عرضه می‌شود، سه سرنشینه خواهد بود و راننده در قسمت وسط و جلوتر از ردیف دوم خواهد نشست. همانند مدل F1، دقیقا 106 دستگاه BP23 تولید خواهد شد که هرچند مشخصات نهایی آن مشخص نیست، با قیمتی بیش از 2 میلیون دلار پیش‌خرید شده است.

پیشرانه و مشخصات فنی

پلت‌فرم PB23 با مک‌لارن 720S مشترک خواهد بود؛ اما با پیشرانه‌ای هیبرید شبیه P1 ساخته می‌شود. کارشناسان احتمال می‌دهند که موتور 8 سیلندر و 3.8 لیتری مک‌لارن، با دو توربوشارژر قدرتمند همراه شود و با قوای کمکی الکتریکی، مجموعا بیش از 800 اسب بخار قدرت داشته باشد. هرچند که مدل P1 حدود 900 اسب بخار قدرت دارد، PB23 با وزن کم‌تر و به لطف فناوری‌های مدرن، احتمالا توانایی‌های دینامیک بالاتری خواهد داشت.

رقبا و قیمت

در کلاس ابرخودروها، تقریبا هیچ خودرویی رقیب تجاری ندارد و کافی است به مرحله‌ی تولید برسد تا با رعایت استانداردهای این کلاس، توسط کلسیونرها خریده شود. تمامی 106 دستگاه PB23، پیش از ساخت، فروخته شده‌اند که نشان از اعتماد جهانی به شرکت مک‌لارن دارد. فراموش نکنیم خرید این خودرو، یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور است؛ چراکه امروزه مدل F1 ،به شرط نگه‌داری در شرایط صحیح، بیش از 12 میلیون دلار رزش دارد.

18. مرسدس AMG C63 Rمرسدس AMG C63 R

علاقه‌مندان خودرو با دیدن عدد 63، بی‌اختیار خودروهای قدرتمند AMG را به یاد می‌آورند. مدل‌های S63، SL63، E63 و بسیاری دیگر از محصولات مرسدس بنز که توسط AMG تقویت و بهینه‌سازی شده‌اند، هم‌اکنون از برترین‌ها در کلاس خود هستند؛ اما به نظر می‌رسد کلاس C و خودروی C63 به حق خود نرسیده است. با تکیه بر تجربه‌ی موفق GT R، مرسدس C کوپه متحول خواهد شد تا عملکردی خیره‌کننده در پیست‌های اتومبیل‌رانی داشته باشد.

پیشرانه و مشخصات فنی

در این خودرو، پیشرانه‌ی C63S استفاده خواهد شد که با توربوی دوگانه، 4 لیتر حجم و بیش از 500 اسب بخار قدرت دارد؛ اما برای C63 R همانند E63S، نزدیک به 100 اسب بخار، قوی‌تر خواهد شد. این خودرو به لطف استفاده از فیبرکربن، سبک‌تر از نسخه‌ی استاندارد C63 خواهد بود و احتمالا جعبه‌دنده‌ی 9 سرعته‌ی E63S و سیستم دودیفرانسیل 4matic برای آن ارائه می‌شود.

رقبا و قیمت

قرار است C63 R حدود 30 درصد گران‌تر از C63S باشد و نزدیک به 100 هزار دلار فروخته شود. اوضاع مناسب اقتصاد جهانی، امکان خرید، مدل‌های اسپرت را برای مردم کشورهای جهان اول فراهم کرده است و تقاضای خوبی برای خودروهای قدرتمند وجود دارد. به همین دلیل، برندهای گوناگونی برای حضور در این بازار تلاش می‌کنند. نسخه‌ی کوادریفوگلیو از آلفارومئو جولیا، بی‌ام‌و M4 GTS، کامارو ZL1 و موستانگ شلبی GT500 پیشرانه‌هایی به قدرت مرسدس C63 R دارند؛ اما مسلما ارزان‌تر هستند.

19. ابرخودروی مرسدس AMG

ابرخودروی مرسدس AMG   project one

فعلا نام این مدل، Project One گذاشته شده که احتمالا دلیل آن، حضور پیشرانه‌ای به قدرت 1000 اسب بخار است. به سالگرد 50 سالگی AMG نزدیک شده‌ایم و رونمایی از یک ابرخودرو می‌تواند هوادارن این برند را خوشحال کند. این محصول قرار نیست نهایت سرعتی در حد بوگاتی شیرون داشته باشد؛ اما با بهره‌گیری از تجربه‌ی موفق AMG در فرمول یک، یکی از بهترین خودروهای اسپرت تاریخ خواهد بود.

پیشرانه و مشخصات فنی

قهرمانی‌های متوالی تیم مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک، با پیشرانه‌ی PU106C حاصل شده است که در AMG تولید می‌شود. این پیشرانه با سیستم هیبرید روی Project One نصب خواهد شد و قدرتی بیش از 1000 اسب بخار را در دور موتور 10 هزار دور بر دقیقه، ارائه خواهد کرد. بخش اصلی این قدرت از PU106C تامین می‌شود که 6 سیلندر و 24 سوپاپ است؛ اما فقط 1.6 لیتر حجم دارد و درعقب این خودرو نصب می‌شود. یک موتور الکتریکی نیز به محور جلو متصل خواهد بود. وزن خالص ابرخوردوی AMG نزدیک به 1250 کیلوگرم، پیش‌بینی می‌شود.

رقبا و قیمت

این خودرو هم مانند مک‌لارن PB23، هنوز به تولید نرسیده است، اما با قیمتی بیش از 2 میلیون دلار پیش‌فروش می‌شود. نزدیک به 300 دستگاه Project One عرضه خواهد شد و درحالی‌که بیش از 2 سال تا معرفی نسخه‌ی نهایی باقی مانده، نیمی از ظرفیت آن فروخته شده است. سوپراسپرت‌های لافراری، پاگانی و بوگاتی قابل مقایسه با این خودرو خواهند بود.

20. دوج رم 

دوج رم 2018

در سال‌های اخیر، مدل‌های مفهومی از ابروانت‌ها توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند. شرکت دوج، درحال ساخت یک وانت قدرتمند است تا با نسخه‌های تقویت‌شده‌ی فورد F150 مثل رپتور، رقابت کند. این خودرو شباهت زیادی به طرح مفهومی TRX خواهد داشت و علاوه بر پیشرانه‌ی قدرتمند، برای فعالیت‌های خارج جاده و مسیرهای سخت نیز، کاملا تجهیز خواهد شد.

پیشرانه و مشخصات فنی

دوج با استفاده از پیشرانه‌ی 6.2 لیتری همی، توانسته مدل چلنجر دیمون را به یکی از سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا تبدیل کند. به احتمال زیاد همین پیشرانه، روی وانت رم نیز نصب خواهد شد؛ اما به جای 840 اسب بخار با توربوشارژرهای کوچک‌تر، قدرتی نزدیک به 575 اسب بخار خواهد داشت. از سویی دیگر، هوادارن رم امیدوارند نوع 700 اسب بخاری این پیشرانه که روی چنجر هل‌کت نصب شده است را به صورت آپشنی قابل انتخاب برای این وانت غول‌پیکر ببینند.

رقبا و قیمت

مشخصات فنی این وانت چندان مشخص نیست؛ اما تا انتهای سال جاری میلادی برای فروش آماده می‌شود و قیمت 55 هزار دلار برای آن پیش‌بینی شده است. همان‌طور که قبلا اشاره شد، مهم‌ترین رقیب رم با پیشرانه‌ی چندصد اسب بخاری، نسخه‌ی رپتور از فورد F150 خواهد بود.

21. سوبارو اکسنت

سوبارو اکسنت

در کلاس کراس‌اوورهای سایز متوسط، سوبارو با مدل فارستر، اعتماد جهانی را جلب کرده است. مدل‌های کراس‌ترک (Crosstrek) و اوت‌بک هم فروش خوبی دارند؛ اما سوبارو در حال تلاش است تا محصول چهارمی را به سبد شاسی‌بلندهای خود اضافه کند. این مدل اکسنت نام خواهد داشت و طرح مفهومی آن که به‌تازگی در زومیت به معرفی آن پرداخته‎ایم، در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شده است. اکسنت یک شاسی‌بلند فول‌سایز با سه ردیف صندلی خواهد بود که برای حضور در بازار امریکا عرضه می‌شود.

پیشرانه و مشخصات فنی

اطلاعات زیادی از نسخه‌ی نهایی این خودرو منتشر نشده است؛ اما احتمالا پیشرانه‌های موفق مدل ایمپرزا روی آن نصب خواهد شد که شامل 2 لیتری توربوشارژ 270 اسب بخار و 2.4 لیتری توربوشارژ 305 اسب بخار می‌شود.

رقبا و قیمت

خودروی اکسنت آنقدر بزرگ و لوکس نیست که با کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگتور مقایسه شود و توانایی‌های فنی تویوتا لندکروزر را هم نخواهد داشت. این مدل از سوبارو با آستانه‌ی قیمتی در حدود 35 هزار دلار، برای رقابت با تویوتا هایلندر، مزدا CX9 و فورد اکسپلورر آماده می‌شود.

22. ولوو سری 40

ولوو سری 40

سری 40 از ولوو خودروهایی خواهند بود که در شاسی‌ و پلت‌فرم مشترک هستند؛ اما در سه تیپ کراس‌اوور، سدان و هاچ‌بک به ترتیب با نام‌های S40، XC40 و V40 تولید می‌شوند. مدل XC40 قرار است یک کراس‌اوور کامپکت با مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب باشد تا پای این برند سوئدی را به بازارهای جدیدی باز کند. سری 40 ولوو هرچند ویژگی‌های لوکس و ظاهر متفاوتی را به همراه ندارند، با سطح اول فناوری‌های جهان، عرضه خواهند شد.

پیشرانه و مشخصات فنی

پیشرانه‌های 3 و 4 سیلندر مختلفی برای این خودروها در نظر گرفته شده است؛ اما قوای محرک هیبرید و تمام برقی، جذابیت زیادی برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد. ولوو ادعا می‌کند که مدل‌های هیبرید سری 40، قدرتی تا 250 اسب بخار را فراهم خواهند کرد و نوع برقی، تا 320 کیلومتر را با هر بار شارژ خواهد پیمود.

رقبا و قیمت

قرار است نسخه‌ی نهایی خودروهای این سری تا شروع سال 2018 معرفی و آماده‌ی فروش شوند. محصولاتی از لکسوس، آئودی و مرسدس بنز طبق معمول، رقبای سرسخت ولوو خواهند بود.

23. تویوتا CH-R

تویوتا CH-R

این مدل قرار است بازار کراس‌اوورهای هیبرید جهان را متحول کند. کارشناسان معتقدند که پیش‌رو بودن تویوتا با مدل پریوس در کلاس سواری‌های هیبریدی، با CH-R در میان کراس‌اوورها تکرار خواهد شد. این خودرو فعلا به صورت بنزینی تولید می‌شود و در تیپ‌های مختلف، فروش خوبی در سراسر جهان داشته است.

پیشرانه و مشخصات فنی

پیشرانه‌ی 2 لیتری به قدرت 144 اسب بخار و با گشتاور 190 نیوتن‌متر راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت CH-R حدود 10.5 ثانیه است؛ اما برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، 55 ثانیه زمان می‌برد! متوسط مصرف سوخت این خودرو 8 لیتر در 100 کیلومتر است و فعلا فقط به صورت دیفرانسیل جلو، عرضه می‌شود.

رقبا و قیمت

تویوتا CH-R حتی در حالت پایه و با قیمت 23 هزار دلار نیز آپشن‌های خوبی دارد و به همین دلیل تفاوت زیادی میان نسخه‌های مختلف آن نیست. درحال حاضر نیسان جوک با آستانه‌ی قیمت 21 هزار دلار، فروش خوبی در سطح جهانی دارد و از مزدا CX3 نیز استقبال خوبی شده است.

24. فولکس‌واگن آرتئون

فولکس‌واگن آرتئون

چند هفته پیش در نمایشگاه خودروی ژنو، از لوکس‌ترین سدان تاریخ فولکس‌واگن رونمایی شد و ما در زومیت به معرفی مدل آرتئون پرداختیم. برند آئودی، زیرمجموعه‌ی فولکس‌واگن است و به نظر می‌رسد پلت‌فرم مدل‌ A4 با آرتئون مشترک باشد، هرچند که بدنه‌ی آن شباهت زیادی به آئودی A7 دارد.

پیشرانه و مشخصات فنی

این خودرو با شش پیشرانه عرضه می‌شود که همگی توربوشارژ 4 سیلندر هستند. دو پیشرانه‌ی اقتصادی‌تر، بنزینی و دیزل با قدرتی معادل 150 اسب بخار خواهند بود؛ در حالی‌که قوی‌ترین مدل، از نوع بنزینی توربوشارژ به حجم 2 لیتر و به قدرت 280 اسب بخار است. سیستم دودیفرانسیل هوشمند فولکس موسوم به 4motion ، عملکردی شبیه به سیستم کواترو در آئودی خواهد داشت و به صورت آپشن برای فولکس‌واگن آرتئون قابل سفارش خواهد بود.

رقبا و قیمت

فروش این خودرو با آستانه‌ی قیمت 37 هزار دلار از دو ماه دیگر آغاز می‌شود. آکورا TLX که به تازگی در زومیت به معرفی آن پرداختیم، جذابیت زیادی در بازار امریکا دارد، درحالی‌که بیوک ریگال و کادیلاک ATS هم در کلاس سدان‌های لوکس میان‌رده، مشهورتر از آرتئون هستند. فولکس به عنوان سازنده‌ی چنین خودرویی، چندان شناخته شده نیست و برای موفقیت در بازار، به زمان نیاز خواهد داشت.

25. فولکس واگن اطلس

فولکس واگن اطلس

ساخت یک شاسی‌بلند با سه ردیف صندلی، کار سختی برای فولکس‌واگن نیست و به نظر می‌رسد این برند، منتظر فرصت مناسبی برای رونمای از مدل اطلس بوده است. این خودرو بزرگ‌تر از خودروی محبوب تورگ (Touareg) خواهد بود تا به عنوان محصولی جدید به خط تولید فولکس اضافه شود. کارخانه‌ی فولکس در امریکا، سازنده‌ی اطلس خواهد بود.

پیشرانه و مشخصات فنی

پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوشارژ و مجهز به اینترکولر با قدرت 238 اسب بخار، برای این خودرو در نظر گرفته شده است که با جعبه‌دنده‌ی خودکار 8 سرعته در حالت پایه، همراه می‌شود. پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری به قدرت 280 اسب بخار و سامانه‌ی دودیفرانسل هوشمند نیز برای اطلس قابل سفارش خواهد بود.

رقبا و قیمت

تولید این خودرو در امریکا، نشان از هدف فولکس‌واگن برای حضوری قدرتمند در بازار امریکا می‌دهد. آستانه‌ی قیمت 30 هزار برای اطلس پیش‌بینی شده است، درحالی‌که نسخه‌ی فول‌آپشن نزدیک به 50 هزار دلار قیمت خواهد داشت. رقبای این کراس‌اوور، تویوتا هایلندر، مزدا CX9 و فورد اکسپلورر خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان