سال ۲۰۲۰ برای اقتصاد آمریکا به چه صورت است؟

به گزارش ABCنیوز، نظرسنجی انجمن ملی اقتصاد بازرگانی آمریکا از کارشناسان اقتصادی عضو خود نشان می‌دهد که نیمی از آنها بر این باورند که تا پایان سال 2020 اقتصاد آمریکا وارد رکود می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج این نظرسنجی همچنین می‌افزاید: سه چهارم این کارشناسان بر این باورند حتی اگر اقتصاد آمریکا تا پایان سال 2020 وارد رکود نشود این اتفاق در سال 2021 رخ خواهد داد.

10 درصد از این کارشناسان بر این باورند که این رکود طی سال جاری اتفاق خواهد افتاد و تنها 11 درصد از آنها اعلام کردند اقتصاد آمریکا می‌تواند از سال 2021 بدون رکود عبور کند.

اقتصاد آمریکا پس از پایان رکود بزرگ اقتصادی در سال 2009 روند رشد را در پیش گرفت و در صورتی که روند رشد از ماه ژوئن سال جاری نیز عبور کند طولانی‌ترین روند رشد تاریخ اقتصاد آمریکا خواهد بود.

از سال 2009 تاکنون رشد اقتصادی آمریکا حدود دو درصد بوده است که البته نسبت به روندهای پیشین رشد اقتصادی این کشور میزان پایینی محسوب می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در کنار کنترل تورم دلیل اصلی طولانی شدن روند کنونی رشد اقتصاد آمریکا همین پایین بودن متوسط رشد بوده است.

این کارشناسان همچنین نظرات متفاوتی را درباره نحوه کاهش کسری بودجه آمریکا ارائه کردند به گونه‌ای که نیمی از آنها خواستار افزایش مالیات‌ها و نیمی دیگر خواستار کاهش هزینه‌های دولت بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان