باکس آفیس: How to Train Your Dragon ۳ بهترین اکران این مجموعه فیلم را رقم می‌زند

فیلم خانوادگی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World جان تازه‌ای به باکس آفیس خسته‌ی ۲۰۱۹ بخشید و با فروش ۵۵

فیلم خانوادگی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World جان تازه‌ای به باکس آفیس خسته‌ی 2019 بخشید و با فروش 55.5 میلیون دلاری از 4259 سالن سینمای آمریکای شمالی، بهترین اکران در میان عناوین این مجموعه فیلم را نصیب خود کرده و تبدیل به بهترین اکران سال تا به امروز شد.
در خارج از آمریکا — که در آن زودتر از آمریکا اکران شده بود — آخرین عنوان این سه‌گانه توانست 34.7 میلیون دلار در 53 مارکت بفروشد و جمع فروش خارجی خود را به 216.9 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 274.9 میلیون دلار برساند.فروش بالای قسمت‌های سوم مجموعه فیلم‌ها نسبت به قسمت‌های قبلی خود معمول نیست. قسمت اول این مجموعه فیلم انیمیشنی در سال 2010 با 43.7 میلیون دلار فروش اکران شد. پس از آن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2» How to Train Your Dragon 2 در سال 2014 با 49.9 میلیون دلار فروش، بدون در نظر گرفتن تورم، اکران شد.
«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3» How to Train Your Dragon 3 با دریافت امتیاز A در سینمااسکور و بازخوردهای بسیار مثبت، فراتر از انتظارات ظاهر شد. این فیلم انیمیشنی از زمانی که یونیورسال Universal شرکت دریم‌ورکس انیمیشن DWA را از جفری کاتزنبرگ Jeffrey Katzenberg خرید، اولین عنوان دریم‌ورکس انیمیشن DWA است که بازاریابی و پخش آن‌را یونیورسال Universal عهده‌دار می‌شود.

«آلیتا: فرشته‌ی جنگ» Alita: Battle Angel از کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox و به تهیه‌کنندگی جیمز کمرون James Cameron در دومین آخر هفته‌ی خود با افت 58 درصدی، 12 میلیون دلار فروخت و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. جمع فروش داخلی این فیلم به رقم نه‌چندان بالای 60.7 میلیون دلار رسیده است.
«آلیتا» Alita در خارج از آمریکا با اکران 62.3 میلیون دلاری در چین، پیروزی بزرگی نصیب خود کرد، که بهترین فروش در میان تمام فیلم‌های فاکس Fox محسوب می‌شود. جمع فروش خارجی این فیلم به 94 میلیون دلار می‌رسد، که برای صدرنشینی در جدول خارجی کافیست، و جمع فروش بین‌المللی این فیلم را به 202.7 میلیون دلار می‌رساند.

با وجود رسیدن به جمع فروش جهانی 263.4 میلیون دلاری تا پایان یکشنبه، این فیلم ماجراجویی رباتی همچنان در معرض خطر تبدیل شدن به اولین فیلم پرهزینه‌ی شکست‌خورده در سال 2019 است. بودجه‌ی ساخت این فیلم پیش از بازاریابی بالغ بر 170 میلیون دلار بوده است.
«فیلم لگو 2: بخش دوم» The Lego Movie 2: The Second Part در سومین آخر هفته‌ی خود با 10 میلیون دلار فروش، به جایگاه سوم جدول باکس آفیس راه یافت و همچنین جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 83.6 میلیون دلار رساند. این قسمت از این مجموعه فیلم در خارج از آمریکا 10.3 میلیون دلار از 73 مارکت فروخته و جمع فروش خارجی خود را به رقم تاسف‌بار 53 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 136.6 میلیون دلار رسانده است.فیلم «با خانواده‌ام می‌جنگم» Fighting With My Family به تهیه‌کنندگی دواین جانسون Dwayne Johnson با فروش قابل قبول 8 میلیون دلاری در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت. این فیلم که امتیاز A در سینمااسکور دریافت کرده است، پس از اکران محدودی که آخر هفته‌ی گذشته در لوس آنجلس و نیویورک داشت، این آخر هفته در 2711 سالن سینما اکران شد. با در نظر گرفتن فروش آخر هفته‌ی قبل، جمع فروش این فیلم به 8.2 میلیون دلار می‌رسد.این درام زندگی‌نامه‌ای درباره‌ی زندگی و حرفه‌ی ورزشکار کشتی‌کج، پیج Paige (با نقش‌آفرینی فلورنس پیو Florence Pugh) است.
کمدی ربل ویلسون Rebel Wilson از کمپانی نیولاین New Line به نام «رمانتیک نیست؟» Isn’t It Romantic پس از افت 47 درصدی با 7.5 میلیون دلار فروش در آخرین رده‌ی جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا به 33.8 میلیون دلار می‌رسد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان