ماهان شبکه ایرانیان

میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۷ با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتر

میتسوبیشی لنسر با پیشرانه‌ی ۲ لیتری در کشورمان فروخته می‌شود و این احتمال وجود دارد که با نسخه‌ی ۲.۴ لیتری دو دیفرانسیل هم به ایران وارد شود.

میتسوبیشی لنسر 2017 با پیشرانه‌ی 2.4 لیتر

اولین مدل از سری لنسر در سال 1973 معرفی شد. هرچند در نسل اول، این خودرو کلاس اسپرت‌های کوچک را هدف قرار داده بود؛ در مدل‌های بعدی به سمت سدان‌های اسپرت رفت و به‌خصوص در نسل چهارم که بین سال‌های 1992 تا 1995 تولید شد و در ایران هم حضور داشت، به شهرتی جهانی رسید. سری اوولوشن (Evolution) میتسوبیشی لنسر اولین بار بر مبنای نسل چهارم این خودرو در سال 1992 معرفی شد تا یک سدان بسیار قدرتمند و قابل مقایسه با خودروهای اسپرت آلمانی در کلاس خود باشد. تمامی مدل‌های اوولوشن با پیشرانه‌های توربوشارژ 2 لیتری همراه بودند که در نسخه‌های مختلف، از 250 تا 440 اسب بخار قدرت فراهم می‌کردند.

میتسوبیشی لنسر 2.4   mitsubishi lancer GT 2017

هرچند تولید خودروهای قدرتمند اوولوشن متوقف شده است؛ اما عرضه‌ی لنسر ادامه دارد و نسل جدید آن در بازارهای جهانی فروخته می‌شود. رقبای امروز لنسر قابل مقایسه با سال‌های 1990 نیستند و حالا هوندا سیویک، تویوتا کرولا و حتی هیوندای النترا بخش اصلی بازار این کلاس را در اختیار دارند.

به‌تازگی گروه خودروسازی رنو نیسان، به سهامداران میتسوبیشی اضافه شده است و با سرمایه‌گذاری در این شرکت، سعی در تولید مدل‌های جدید و افزایش فروش دارد. میتسوبیشی امیدوار است با معرفی نسخه‌ی 2.4 لیتری لنسر، مهم‌ترین محصول تاریخ خود را به روزهای اوج بازگرداند که البته بسیار سخت و تا حدودی غیر ممکن به نظر می‌رسد.

میتسوبیشی لنسر 2.4   mitsubishi lancer GT 2017

در طراحی بیرونی، می‌توان به این مدل نمره‌ی قبولی داد. هرچند جذابیت لنسر امروزی همچنان کمتر از رقبا است و صرفا کسانی را به سمت خود می‌کشد که به اصالت سازنده‌ی این خودرو علاقه‌مند باشند. لنسر در طراحی کابین و فضای داخلی، مثل سال‌های قبل ناامیدکننده و عقب‌افتاده به نظر می‌رسد. یک نمایشگر 6.1 اینچی و سیستم ناوبری ماهواره‌ای تمام تلاش میتسوبیشی در مدرنیزه کردن لسنر است؛ درحالی‌که در دیگر خودروهای این کلاس شاهد مانیتورهای بزرگ‌تر با آپشن‌های بیشتر هستیم. در این خودرو ارتباط بلوتوث و USB بین سیستم سرگرمی‌ و تلفن‌ هوشمند وجود دارد؛ اما بخش CD پلیر از بالای نمایشگر حذف نشده است.

میتسوبیشی لنسر 2.4   mitsubishi lancer GT 2017

از ایرادات ظاهری و کمبود آپشن‌ها که بگذریم، در بخش فنی می‌توان از رانندگی با لنسر لذت برد و به نام آن احترام گذاشت. پیشرانه‌ی 2.4 لیتری، قدرت 168 اسب بخار و گشتاور 226 نیوتن‌متر در اختیار می‌گذارد که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.8 ثانیه را ممکن می‌کند. این خودرو در حالت استانداردبه‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود؛ اما با پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، می‌توان از رانندگی با نسخه‌ی دودیفرانسیل دائمی (AWD) همراه با جعبه‌دنده‌ی CVT و قابلیت تعویض دنده از طریق پدال‌‌های پشت فرمان، لذت برد. متوسط مصرف سوخت این مدل، 9 لیتر در صد کیلومتر است که در سرعت ثابت جاده تا 7.5 لیتر در 100 کیلومتر کاهش می‌یابد.

میتسوبیشی لنسر 2.4   mitsubishi lancer GT 2017

آپشن دودیفرانسیل هوشمند می‌تواند برگ برنده‌ی لنسر در بازار اسپرت‌های کامپکت باشد؛ چرا که در تست‌های پیست عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. فناوری اختصاصی میتسوبیشی موسوم به AWC، با دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت عمل می‌کند. کمبود آپشن‌های پیچیده‌ی فنی، استفاده از لنسر را ساده کرده است و با گردش یک سوئیچ، قدرت پیشرانه به دیفرانسیل جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. در حالت دو دیفرانسیل خودکار، تقسیم گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب، تقریبا متقارن است و رانندگی هیجان‌انگیزتری به همراه دارد؛ اما در حالت قفل شده (4WD Lock) بخش اصلی قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که کنترل خودرو در مسیرهای لغزنده را بهبود می‌بخشد.

آستانه‌ی قیمت لنسر 2017 با پیشرانه‌ی 2 لیتری 148 اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی، حدود 18 هزار دلار است. نسخه‌ی 2.4 لیتری دودیفرانسیل، یک لنسر فول‌آپشن محسوب می‌شود و با رینگ‌های اسپرت 18 اینچ، سیستم صوتی 710 وات از برند راک‌فورد، چراغ‌های روشنایی روز LED، سیستم ناوبری ماهواره‌ای و صندلی‌های چرم، نزدیک به 25 هزار دلار قیمت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان