بی وای دی رقیب کارخانه گیگافکتوری تسلا را در چین می سازد

بی وای دی به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های فعال در حوزه ساخت خودروهای الکتریکی، برنامه های بلندپروازانه خود را با جدیت تمام پیگیری می کند و در آخرین بخش از این برنامه ها، زمینی را برای ساخت یک کارخانه باتری در نظر گرفته که پس از تخریب بازمانده ها و احداث بنای جدید، این کارخانه قادر به تولید ۲۰ گیگاوات ساعت باتری برای خودروهای الکتریکی خواهد بود

بی وای دی به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های فعال در حوزه ساخت خودروهای الکتریکی، برنامه های بلندپروازانه خود را با جدیت تمام پیگیری می کند و در آخرین بخش از این برنامه ها، زمینی را برای ساخت یک کارخانه باتری در نظر گرفته که پس از تخریب بازمانده ها و احداث بنای جدید، این کارخانه قادر به تولید 20 گیگاوات ساعت باتری برای خودروهای الکتریکی خواهد بود.
این تاسیسات پیش از این متعلق به شهرداری چنگکینگ واقع در جنوب غربی چین بودند و بی وای دی با سرمایه گذاری بالغ بر ده میلیارد یوان یا 1.49 میلیارد دلار، این تاسیسات را خریده تا آن را به یک کارخانه جدید تبدیل کند. مطابق اعلام بی وای دی، کار ساخت کارخانه باتری جدید ظرف یکسال به پایان خواهد رسید. این کارخانه، پس از افتتاح، یکی از بزرگترین کارخانه های ساخت باتری در جهان خواهد بود.
در حال حاضر، کارخانه گیگا شماره یک در نوادا، که متعلق به تسلاست، بزرگترین کارخانه ساخت باتری در جهان محسوب می شود. این کارخانه قادر است سالیانه 35 گیگاوات ساعت باتری تولید نماید. بی وای دی نیز به تقلید از تسلا، اقدام به راه اندازی این کارخانه ها کرده است. نخستین کارخانه از این دست، موسوم به gigafactory، تابستان گذشته در غرب استان چینگهای افتتاح گردید. بی وای دی انتظار دارد خروجی این کارخانه، 24 گیگاوات ساعت در سال باشد.
کارخانه جدید بی وای دی، شامل هشت خط تمام اتوماتیک تولید باتری لیتیوم یون خواهد بود که تمامی مراحل تولید باتری ها، از سلول های باتری به پکیج های باتری را به صورت خودکار انجام می دهد. این باتری ها در محصولات الکتریکی بی وای دی، شامل انواع اتوبوس، کامیون و خودروهای الکتریکی استفاده خواهند شد. دولت چین قصد دارد تا سال 2030، سهم خودروهای الکتریکی به فروش رسیده در بازار کشور را چندین برابر کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان