دانشجویان خارجی خادم راهیان نور می‌شوند

مدیر کاروان راهیان نور دانشجویان خارجی گفت: جلسات محتوایی مختلف و متعددی با حضور اساتید حوزه دفاع مقدس برای دانشجویان خارجی برگزار شد و سعی شد در یادمان‌های دفاع مقدس روایت‌های ویژه برای این دانشجویان داشته باشیم.

دانشجویان خارجی خادم راهیان نور می‌شوند

به گزارش ایسنا، علیرضا یار احمدی، مدیر کاروان راهیان نور دانشجویان خارجی بیان کرد: کاروان راهیان نور دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های تهران به همت ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ با همکاری معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در قالب یک کاروان 120 نفره از 11 کشور به مناطق جنوب اعزام شدند. بحث تداوم ارتباط هم در برنامه این گروه دیده شده که به عنوان خواهر و برادر دینی ارتباط تداوم داشته باشد و برنامه‌های محتوایی و معنوی برایشان تدارک خواهیم دید و بنا است در کاروان سال بعد افرادی که در این کاروان شرکت داشته‌اند به عنوان خادم حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این اردو پنج روزه است خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی در این پنج روز از مناطق مختلفی مانند سد کرخه، یادمان‌های فتح المبین، طلاییه، هویزه، هور، علقمه و شلمچه، پادگان دوکوهه و کارویژه بسیج دانشجویی شط علی بازدید کردند و اختتامیه این سفر، روز گذشته در معراج شهدای اهواز برگزار شد. این کاروان از خواهران و برادران اهل تسنن و شیعه تشکیل شده است.


مدیر کاروان راهیان نور دانشجویان خارجی یادآور شد: تا کنون اعزام‌های قبلی اینگونه بود که در بین دانشجویان ایرانی دانشگاه خودشان اعزام می‌شدند اما نخستین بار است که به صورت تخصصی و کارویژه اعزام می‌شوند. جلسات محتوایی مختلف و متعددی با حضور اساتید این عرصه برای دانشجویان خارجی برگزار شد و سعی شد در این مناطق روایت‌های ویژه برای این دانشجویان داشته باشیم.

یاراحمدی گفت: تفاوت کاروان این دانشجویان با کاروان ایرانیان این است که بچه‌های ایران آشنا با این قضایای جنگ تحمیلی هستند اما این دوستان از کشور دیگری آمده‌اند و کامل با تاریخ ایران و تاریخ انقلاب اسلامی آشنا نیستند شاید مقداری فرهنگشان دور از فضای فرهنگ ایثار و شهادت باشد اما در یادمان‌ها اول فضای عقلانی جنگ مطرح می‌شد و بعد فضای معنوی جبهه، این دو در کنار هم مکمل هستند و می‌توانند بازتاب و خروجی بدهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان