اختصاصی میزان/

جزئیات عملیات مشترک نیرو‌های ارتش و بسیج مردمی عراق برای پاکسازی مناطق آلوده در شرق استان الانبار

گروهی مشترک از نیرو‌های بسیج مردمی با کمک نیرو‌های ارتش عراق عملیات گسترده‌ای را علیه هسته‌های خاموش داعش آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خبر‌ها از شرق استان الانبار عراق حاکیست، گروهی مشترک از نیرو‌های تیپ «2، 7 و 27» بسیج مردمی با کمک نیرو‌های ارتش عملیات گسترده‌ای را علیه هسته‌های خاموش داعش آغاز کردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های بسیج مردمی و ارتش عراق عملیات خود را پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های ویژه از سه محور علیه عناصر مخفی داعش در مناطق «بنی زید و الرفیعات» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیرو‌های عراقی فقط به شرق استان الانبار محدود نمی‌شود و در ادامه تا نزدیکی شهر سامراء در مرکز استان صلاح الدین علیه هسته‌های خاموش داعش امتداد می‌یابد.

شناسایی عناصر مخفی، مقرها، انبار‌های سلاح، تجهیزات نظامی و تونل‌های داعش هدف اصلی در این عملیات است؛ در صورتی که نیرو‌های عراقی موفق به پاکسازی مناطق آلوده شوند ارتباط تروریست‌های داعش در محدود جنوب شرق و شرق دریاچه الثرثار قطع می‌شود.

به گزارش میزان، به حداقل رساندن تحرکات عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در بیابان‌های شرق استان الانبار هدف دیگر نیرو‌های ارتش و رزمندگان بسیج مردمی در این عملیات به شمار می‌آید.

در حال حاضر، مناطق شرقی دریاچه الثرثار به محل مناسبی برای رشد و آموزش مجدد عناصر تروریستی داعش تبدیل شده است.

نیرو‌های عراقی تاکنون چندین مرحله عملیات‌هایی را برای پاکسازی مناطق آلوده در این محور انجام داده‎اند، اما بیابانی بودن این نقاط باعث شده تروریست‌های داعش به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان