پس از چهار سال دوری از بازار کتاب؛

فریبا کلهر رمانی تازه با عنوان «مردی از آنادانا» منتشر کرد

رمانی تازه از فریبا کلهر با عنوان «مردی از آنادانا» از سوی نشر آموت روانه بازار کتاب شد.

فریبا کلهر رمانی تازه با عنوان «مردی از آنادانا» منتشر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نشر آموت در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رمانی تازه از فریبا کلهر را با عنوان «مردی از آنادانا» روانه بازار کتاب کرد.

کلهر که از انتشار آخرین رمان وی برای مخاطبان بزرگسال چهار سال می‌گذرد در رمان جدید خود، داستانی اجتماعی را در شهر همدان روایت می‌کند که در درون خود گریزی به بسیاری از موضوعات مهم اجتماعی ایران در سال‌های اخیر از جمله دفاع مقدس زده است و کم و بیش تمی سیاسی نیز دارد.

شخصیت اصلی یعنی زعیم، عکاسی دارد و مدتی به جبهه می‌رود و عکاس دفاع مقدس می‌شود او در واقع دنیای خوب و خوشی با عکس و عکاسی و عکاسخانه‌اش دارد اما زندگی‌اش با حوادثی پیوند می‌خورد که داستان را وارد فراز و نشیب‌هایی می‌کند.

سیاست و قصه یکی از تم‌های اصلی این رمان است و در واقع این رمان را می‌توان روایت ساخته شدن واژه‌ای به اسم قصه‌ دانست. در این رمان شخصیت اصلی با شخصیت‌های سیاسی برخوردهایی دارد. مثلا در کودکی و بعد از کودتای 28 مرداد و دستگیری مصدق، تخت مصدق را می‌بیند که بالای سرش پرواز می‌کند و مصدق با عصا روی آن نشسته. و یا وقتی هویدا اعدام می‌شود با شبح او در عکاسخانه‌اش مواجه می‌شود و حرف می‌زند. بر همین اساس  این رمان ترکیبی از قصه و سیاست است و زعیم کسی است که از قصه و سیاست و عکاسی عبور می‌کند و به نور می‌رسد و رستگار می‌شود.

 کلهر در چنین فضایی در رمان خود شخصیتی به نام آنادانا خلق کرده که زنی همدانی است که به او بانوی ترشی‌های همدانی می‌گویند. وی قصه‌گوست و در عالم ترشی‌ها سیر می‌کند. در نهایت خودش را توی کوزه‌ سرکه ترشی غرق می‌کند.

این رمان را نشر آموت و با قیمت در 392 صفحه و به قیمت 25000 منتشر کرده است.

یادآوری می‌شود رمان بزرگسال اخیر کلهر با عناوین، «عاشقانه» و «شوهر عزیز من »را نیز این ناشر منتشر و در چاپ تازه به نمایشگاه کتاب خواهد آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر