توضیحات حناچی درباره جلسه انتقال پایتخت

شهردار تهران درباره جلسه روز گذشته معاون اول رییس‌جمهور درباره «انتقال پایتخت» توضیحاتی داد.

توضیحات حناچی درباره جلسه انتقال پایتخت

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه 21 تهران در مورد انتقال پایتخت گفت: قانونی تحت عنوان «ساماندهی تهران و انتقال پایتخت» داریم و در این راستا نیز شورایی تشکیل شد و کلیه موضوعات را مطالعه و آسیب شناسی می‌کند. معاون رییس جمهور نیز دومین جلسه را براین اساس تشکیل داد.

وی با بیان اینکه این جلسات ادامه می‌یابد، گفت: برنامه حمل و نقل عمومی تهران و حومه و بررسی آسیب‌های ناشی از آن در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین امکان‌سنجی برای اقدامات بعدی و تمرکز زدایی از تهران هم جزو دستور کار بود.

به گفته حناچی، مواردی مانند مقابله با آلودگی هوا  و توسعه حمل و نقل عمومی جنبه حاکمیتی دارد و در اجرای آنها از کمک‌های دولت بهره می بریم.

حناچی با بیان اینکه کمک‌های دولت همیشه از جنس نقدی نیست به فایناس متروی تهران اشاره کرد که بر عهده دولت بود.

شهردار تهران این را هم گفت: باید کاری کنیم تا در مسایل و موضوعاتی که جنبه حاکمیتی دارد دولت حضور یابد، خوشبختانه این فضا در دولت هم فراهم است.

حناچی درخصوص افتتاح پروژه‌های منطقه 21 تهران نیز گفت: کاری که امروز انجام شد بخشی از انجام مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی بود که در کشور فعالیت می‌کنند. همکاران ما در منطقه 21 به درستی برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای خدمات عام المنفعه پا پیش گذاشتند و بخش خصوصی و صنایع نیز با هدف انجام بخشی از وظایف اجتماعی خود اقدام کردند و در نهایت امروز توانستیم تعدادی از لکه های فضای سبز را با کمک بخش خصوصی و صنایع تثبیت و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در آغاز راه هستیم و تلاش می‌کنیم که از این ظرفیت برای حل مشکلات شهر بیشتر استفاده شود زیرا جایی که مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی با علاقه برای حل مشکلات شهر پا پیش بگذارند، مطمئناً نتیجه متفاوت خواهد بود.

شهردار تهران همچنین به پروژه مشارکتی تقاطع غیر همسطح دوگاز واقع در سه راه اندیشه – بزرگراه شهید لشگری اشاره کرد و گفت: گره ترافیکی این بخش وقت زیادی را از شهروندان در راه بندان های طولانی می گرفت اما با قولی که شهردار منطقه 21 دادند نیمه شعبان برای افتتاح نهایی آن حضور می‌یابیم.

به گفته حناچی، پروژه «دوگاز» از جنس پروژه های مشارکتی با همکاری بخش خصوصی است و ذینفعانی که در اطراف این پروژه بودند همکاری کردند. بر اساس اتفاقی که در آینده بعد از تصویب کمیسیون ماده 5 در این جا خواهد افتاد، مشارکت کردند که این پل را بزنند .این پل از جنس پروژه ای که به پیمانکاران داده می‌شود نیست از جنس مشارکتی است که اتفاق بزرگتری را در پس خود خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص سایر پروژه های منطقه 21 نیز گفت: پروژه بازار قطعات خودرو نوعی سرمایه‌گذاری با مشارکت شهرداری بود .همچنین چند پروژه‌ فضای سبز را که افتتاح کردیم به این گونه است که زمین را شهرداری در اختیار قرار داده و صنایعی که عمدتاً در مجاور این فضاها بودند با هدف انجام مسئولیت‌های اجتماعی، وظیفه تجهیز کردن آن را به عهده گرفتند و کار خوبی که همکاران ما انجام دادند این است که کارمندان و مسئولین این مجموعه‌ها درختانی را به مناسبت هفته درختکاری غرس کردند و نام خود و پلاک خود را بر روی آن نصب کردند. این سنت حسنه درختکاری که توصیه بزرگان ما نیز هست با همکاری مردم شکل دیگری پیدا می‌کند و امیدواریم تبدیل به یک جریان عمومی شود تا افراد به یاد خود و بستگان خود درختانی را در شهر غرس کنند.

شهردار تهران اضافه کرد: بعضی اوقات اتفاقاتی در بافت‌های تاریخی افتاده است که متناسب با آن بافت تاریخی نیست برای این که بخواهیم این تغییر حادث شود باید راه پیش پای افرادی که در منطقه کاسبی می‌کنند و شاید کاسبی آنها تناسبی با بافت تاریخی ندارد قرار دهیم .اگر هدف بزرگی را ترغیب می کنیم با زور و اجبار نمی شود.

وی  همچنین در پاسخ به سوالی مبنی عدم رضایت کاسبه بازار اوراقاچیان در خاوران و غرفه‌های خالی و در دسترس نبودن این بازار برای تردد شهروندان،تصریح کرد: معمولاً پروژه‌های سرمایه‌گذاری یک طول دوره را طی می‌کنند تا به اوج خود برسند به عنوان مثال بازار اکباتان سالها طول کشید تا به این جاذبه رسیده ، در حقیقت پروژه هایی که سرمایه گذاری می شوند نیز از این جنس هستند که معمولاً در سال‌های اول به اوج بهره‌برداری نمی‌رسند اما پس از حمایت این اتفاق می‌افتد.

حناچی با تاکید بر جلب مشارک اقشار مختلف جامعه گفت: اگر بخواهیم تغییرات مثبتی در شهر رخ دهد باید با همکاری ذینفعان این مسیر و هدف را دنبال کنید.

به گزارش ایسنا، در بازدید امروز شهردار تهران از منطقه 21 ، بوستان‌های التیام، میزبان، خوارزمی، بهمن، بازار قطعات خودرو و پروژه‌های مشارکتی احداث مخازن بتنی ذخیره آب و اجرای شبکه آبرسانی، تقاطع غیرهمسطح دوگازو بازار گل منطقه غرب افتتاح و کلنگ زنی شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان