ماهان شبکه ایرانیان

معاون وزیر صنعت اعلام کرد

صادرات ۳میلیارد دلاری سازمان صنایع کوچک در سال جاری/ آخرین وضعیت ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محسن صالحی نیا امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این که بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جاری سه میلیارد دلار صادرات داشتند، اظهار کرد: این میزان صادرات تا کنون توسط 2 هزار واحد صادراتی زیر مجموعه این سازمان صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و متوسط گفت: 983 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که 561 مورد آن شهرک صنعتی، 412 مورد ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه صنعتی است.

وی ادامه داد: 147 هزار هکتار اراضی در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط زیرمجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران قرار دارد که تاکنون 59 هزار هکتار آن به ثبت رسیده و در حال فعالیت هستند و مابقی نیز در حال اجرای طرح‌های تولیدی‌اند.

صالحی نیا از رکود 22 درصد واحدهای تولیدی در سال جاری خبر داد و گفت: این 22درصد حدود 10 هزار واحد تولیدی را شامل می‌شوند، همچنین 13 هزار واحد تا 50 درصد ظرفیت، 13 هزار واحد 50 تا 70 درصد ظرفیت و هفت هزار واحد با بیش از 70 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

معاون وزیر صنعت هدف سازمان صنایع کوچک را ایجاد شرایط لازم برای بنگاه‌های کوچک و متوسط به منظور استقرار و توسعه تولیدات و فعالیت های این واحدها اعلام کرد و افزود: بیشترین نیاز این بنگاه‌ها جذب منابع مالی و نقدینگی است و در این راستا از منابع داخلی بانک ها و همچنین منابع صندوق توسعه ملی استفاده می شود.

او تاکید کرد: این هدف تا رسیدن به 40 هزار میلیارد تومان منابع برای واحدهای کوچک و متوسط و جذب آن‌ها ادامه خواهد یافت تا بتوان با تزریق مناسب نقدینگی به واحدها کمک کرد.

به گفته صالحی نیا ، امسال 47 میلیارد تومان یارانه بلاعوض به بنگاه های کوچک و متوسط تخصیص داده شد که این مبلغ از طریق مراکز مشاوره ای، کلینیک های کسب و کار و غیره تامین شده تا این واحدها به سمت تولید و فعالیت بیشتر حرکت کنند.

معاون وزیر صنعت همچنین درباره آخرین وضعیت راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه، گفت: ترک‌ها متقاضی انرژی ارزان ایران برای تولید مشترک هستند که در صورتی که بتوانیم با وزارت نیرو به جمع بندی برسیم، این شهرک مشترک راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مذاکراتی در این راستا با اتاق بازرگانی استانبول و وزارت صنعت ترکیه صورت گرفته و چندین نقطه برای احداث شهرک صنعتی مشترک به آنها پیشنهاد شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان