سال 2018 میلادی آنچنان روزهای خوبی برای بازار تلفنهای هوشمند رقم نزده و تنها کمپانیهایی نظیر هواوی و شیائومی موفق شدهاند در این بخش موفق باشند. با این وجود تمرکز بازار گجتها روی بخش دیگری متمرکز شده و ساعتهای هوشمند طی چند فصل گذشته، افزایش فروش داشتهاند. درست است که توجه کاربران به دستبندهای سلامتی ارزان قیمت جلب شده اما آمار فروش موسسه IDC نشان میدهد که هنوز سلطنت اپل بر قلمروی پوشیدنی های هوشمند ادامه دارد.
آمار فروش پوشیدنیهای هوشمند طی سه ماهه پایانی سال 2018 میلادی به تفکیک برند
بر اساس آخرین اخبار منتشر شده توسط موسسه بین المللی داده یا IDC، عرضه جهانی پوشیدنیهای هوشمند طی سه ماه پایانی سال 2018 میلادی، به رقم 59.3 میلیون دستگاه رسیده و رکورد فروش فصلی این گجتها در طول تاریخ شکسته است.
این در حالی است که طی سه ماهه پایانی سال 2017 میلادی تنها 45.1 میلیون پوشیدنی فروخته شده بود و این رقم طی یکسال 31.4 درصد افزایش یافته است.
آمار فروش پوشیدنیهای هوشمند در سال 2018 میلادی به تفکیک برند
به طور کلی میزان فروش پوشیدنیها طی سال 2018 میلادی نسبت به سال قبل 27.5 درصد افزایش یافته و به رقم 172.2 میلیون دستگاه رسیده است. بنابراین بازار گجتهای پوشیدنی بسیار داغتر از قبل شده و اوضاع خوبی دارد و بعید نیست بسیاری از شرکتهای معروف، به تولید این محصولات بپردازند.
باید گفت که IDC بر خلاف گذشته هدفونها را هم در این سرشماری جز پوشیدنیها حساب کرده و میزان فروش آنها هم بررسی شده. این موسسه با توجه به اینکه این روزها کاربران بیشتر از گذشته به خرید هدفونهای بی سیم روی میآورند و برای بیشتر این گجت، قابلیت دستیار هوشمند در نظر گرفته شده، چنین هدفونهایی را جزو گجتهای هوشمند به حساب آورده است.
نتظار میرود که اپل طی رویدادی در روز پنجم فروردین ماه، از ایرپاد 2 به همراه آیپدهای سال 2019 رونمایی کند.
کاربران طی سه ماهه پایانی امسال علاقه زیادی به خرید این گجتها پیدا کردهاند. به حدی که میزان فروش هدفونهای بیسیم 66.4 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که افزایش عرضه ساعتهای هوشمند تنها 55.2 درصد بوده است.
بر اساس گزارشات جدید، اپل هنوز برنده بازی تاج و تخت در بازار پوشیدنیهای هوشمند بوده و موفق شده با ثبت آمار فروش 16.2 میلیون واحد در سه ماهه پایانی و 46.2 میلیون دستگاه در کل سال 2018 میلادی، سلطنت اپل بر قلمروی پوشیدنی های هوشمند حفظ کند.
مینگ چی کو: عینک هوشمند اپل تا سال 2020 عرضه میشود
روندی که به نظر میرسد با عرضه ایرپاد 2 و عینک هوشمند اپل ادامه داشته باشد و فاصله اپل با دیگر رقبا را در این بازار بیشتر کند. به نظر شما شرکتی میتواند با پوشیدنیهای هوشمند جدید خود گوی رقابت را از کمپانی کوپرتینویی برباید و به سلطنت اپل بر قلمروی پوشیدنی های هوشمند پایان دهد؟
تماشا کنید: تست مقایسه کلی سرعت اپل واچ های مختلف با یکدیگر