پیشنهاد نوروزی فوت و فن: لیست ده‌گانه زیباترین شهرهای دنیا

چرا به یکی از زیباترین شهرهای جهان سفر نکنید؟ اگر به دنبال مقصدی برای چشیدن لذایذ و خوشی‌های شهری هستید، اما نمی‌خواهید زیبایی‌های طبیعی و البته دست‌ساز انسان را هم از دست بدهید، بد نیست یکی از این ده شهر لیست زیر را برای سفر انتخاب کنید

پیشنهاد نوروزی فوت و فن: لیست ده‌گانه زیباترین شهرهای دنیا

شاید با این اوضاع قیمت ارز و دلار، به کمی انگیزه و الهام بیشتر برای شروع سفر نیاز دارید؟ اما نمی‌توانید تصمیم بگیرید کجا را بگردید؟

چرا به یکی از زیباترین شهرهای جهان سفر نکنید؟ اگر به دنبال مقصدی برای چشیدن لذایذ و خوشی‌های شهری هستید، اما نمی‌خواهید زیبایی‌های طبیعی و البته دست‌ساز انسان را هم از دست بدهید، بد نیست یکی از این ده شهر لیست زیر را برای سفر انتخاب کنید.این شهرها ترکیبی از معماری باشکوه، چشم ‌اندازهای نفس‌گیر و توازن بی‌نقص میان هنر و طبیعت هستند. اگر قرار باشد از مکان‌هایی که باید قبل از مرگ ببینیم، لیستی آماده کنیم، این شهرها در صدر آن قرار خواهند گرفت.

1- ونیز

همه کسانی که این شهر را از نزدیک دیده‌اند، متفق‌القول درباره آن یک نظر واحد دارند: ونیز زیباترین شهر جهان است و تنها جایی است که می‌توان آن را منحصر به فرد توصیف کرد. هر ساختمانی در این شهر یک اثر هنری است که با انعکاس تصویرش روی آب کانالهای سراسر شهر، زیبایی دوچندان پیدا می‌کند. منظره جادویی آن در نگاه اول نفس‌گیر، فریبنده و شگفت‌انگیز است و احساس می‌کنید که واقعا وارد سرزمین پری‌های افسانه‌ای شده‌اید. حتی شاید این بی انصافی در حق شهرهای دیگر دنیا باشد که ونیز را یک شهر بنامیم. زیرا اینجا شبیه هیچ جای دیگری در دنیا نیست و هیچ جای دیگری نه تنها قابل مقایسه با ونیز نیست، که حتی شبیه آن هم نمی‌تواند باشد.

2- پاریس

رود سن و پلهای روی آن، بلوارهای بزرگ و مجلل، میدان‌های وسیع و مهم، بناهای باشکوه، خیابان مونته موری جذاب و دلربا… تنها همین تصاویر کافی است تا پاریس را بسیار پیچیده‌تر و با ظرافت‌تر از همه شهرها بدانیم. اینجا به شکل عملی الهام بخش تمام پایتخت‌های مهم جهان بوده است. بسیاری از شهرها مدعی‌اند که شانزه‌لیزه خودشان را دارند و پارک دی‌واس تبدیل به نمونه و الگویی برای اغلب میدانها در اروپا شده است. پشت میز یک کافه خیابانی بنشینید، یا با تور به گردش در رودخانه سن بپردازید، تا تمام این زندگی و جنب و جوش رومانتیک و عاشقانه مانند تلائلو نوری پایان ناپذیر جلو چشمان‌تان بدرخشد.

3- پراگ

این شهر را با نام هزار منار هم می‌خوانند. زیرا مجموعه زیبا و بسیار بزرگی از بناهای تاریخی با غرور و گردن‌کشی از دوره‌های گوناگون تاریخی در کنار هم گرد آمده‌اند. هنگام که از روی پلهای رودخانه ولتاوا (مخصوصا پل با شکوه چارلز) یا از میان میدان قدیمی فوق‌العاده زیبای شهر به این برج و باروها و مناره‌ها می‌نگریم، زیبایی تحسین برانگیز آنها دو چندان می‌شود.  البته حال و هوای پیاده‌راه‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش شده هم بر این جذابیت افزوده و شما را به قلب افسونگری رهنمون می‌شوند. و بدون شک شهرهای بسیار کمی می‌توانید نام ببرید که احساس و لذتی به اندازه پراگ را در کامتان بچکانند.

4- لیسبون

این شهر به شکل جالبی روی مجموعه تپه‌هایی بنا شده که در دامنه خود رودخانه بزرگ تاقوس را در برگرفته‌اند. بدون شک لیسبون یکی از خوش منظر‌ترین شهرهای دنیا است. مناظر زیبای غیرمنتظره در هر پیچ خیابان‌های رنگارنگ لیسبون انتظارتان را می‌کشند. خیابانهای بسیار زیبا، و حتی تراس‌های خانه‌ها و منظره‌های بالای هر تپه، نقاطی استراتژیک برای شکار زیبایی‌های این شهر هستند. این شهر ظاهری بکر و اغواگر دارد. جزئیات فریبنده‌ای چون طراحی سنگ‌فرش معابر، نماهای کاشی‌کاری شده و ساختمان‌هایی با رنگهای پاستلی جذاب، زیبایی بی تکلف را در پشت خود پنهان کرده‌ و به امضای اصلی حال و هوای این شهر تبدیل شده است. چیزی که بسیاری از شهرها آن را گم کرده اند. در چنین مکان حیرت‌انگیزی چندان عجیب نیست که کاوشگران بزرگ دنیا را ببینیم که به دنبال زیبایی‌های پنهان این شهر در قرون قبل هستند.

5- ریو دو ژانیرو

برخی مردم اینجا و بسیاری از کسانی که این شهر را دیده‌اند به شوخی و جد می‌گویند خدا جهان را در 6 روز آفرید و روز هفتم را به ریو اختصاص داد. در واقع این شهر با یکی از حیرت‌انگیز ترین محیط‌های دنیا متبرک شده است و بدون شک باید ریو را بهترین شهر دنیا از نظر زیباییها و مناظر طبیعی دانست. حتی اگر اینجا تهی از ساختمان و جمعیت انسان‌ها شود، کافی است بر فراز کوه شوگر لوف بایستید یا در کنار مجسمه مسیح بر فراز کوه کورکوادو بروید، یکی از زیباترین مناظت طبیعی جهان را مشاهده خواهید کرد. رنگ سبز باشکوه محیط همیشه در منظر این شهر با رنگ آبی اقیانوس ترکیب شده و با همراهی درخشش خیره کننده شن‌های ساحل شما را هم بر این حرف محلی‌ها معتقد می‌سازد که اینجا را شهر فوق‌العاده و عجیبی (marvelous city) است.

6- آمستردام

هر یک از هزاران ساختمان زیبایی که در دو طرف کانال اصلی آمستردام صف کشیده‌اند، می‌توانند به عنوان بنایی تاریخی مورد توجه و ثبت قرار گیرند. اکنون این ساختمان‌ها به خوبی محافظت شده و البته به آپارتمان، دفتر کار، کافه، رستوران و حتی بار و کاباره تبدیل شده اند. همه اینها در کنار هم، یکپارچگی و یکنواختی زیبایی شناسانه‌ای را عرضه می‌کند که اینجا را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان، مکانی حیرت آور مرکب از پلها و دوچرخه‌هایی که دو طرف کانال در تردند هستند. خیابانهای سنگفرش خوش‌منظره و معماری فوق‌العاده شهری را هم باید به این محاسن افزود.

7- فلورانس

این شهر مترادف رنسانس ایتالیایی است که با میراث هنری ارزشمندش شناخته می‌شود که در مکانهای گوناگون و مجموعه موزه‌ها به چشم می‌خورند. هنوز هم با تمام زیبایی با شکوهی که درون و بیرون دیوارهای قصرها محصور شده، اینجا شهری یکپارچه و بسیار تاثیرگذار است. از روی تراس قرن نوزدهمی PiazzaleMichelangelo می‌توانید تمام شهر را یکجا ببینید و از این منظره لذت ببرید که از دل کتابهای داستان بیرون پریده است.  از اینجا خط افق بکر و دست نخورده‌، برجها و گنبدهای قلب شهر، پلها، تپه‌های دوردست و در نهایت کلیسای باشکوه دوئومه  را می‌بینید که در میان آنها ایستاده است. کمتر جایی در جهان خواهید یافت که چنین شگفت‌انگیز و جادویی در ذهن شما باقی بماند.

8- رم

شهری ایستاده بر فراز هفت تپه در کناره خاوری رود تیبر، با تعداد فراوانی از زیباترین میدان‌ها و معماری کلاسیک دنیا رم نام گرفته است. از آنجایی که اغلب مسافران برای دیدن نقاط و مکان‌های تاریخی به این شهر می‌آیند، خیابانهای فوق‌العاده زیبای آن اغلب مغفول واقع شده‌اند. برای مثال ترازتویر که منطقه سیزدهم رم و در شمال کلیسای واتیکان است، مکانی مملو از کوچه‌های جذاب، کاخ‌های فراموش شده و خانه‌های دوست‌داشتنی است که با گلدان‌های زیبا تزئین شده اند. گشت و گذاری در خیابانها به شما ثابت می‌کند که رم شهری ابدی و نامیرا است.

9- بوداپست

این شهر که با رود دانوب به دو بخش تقسیم شده، خود نتیجه الحاق و ادغام سه شهر کوچک است. «بودا» شهری قدیمی بر قراز تپه است که قصر سلطنتی و بناهای تاریخی دوره باروک و گونتیک را در بر گرفته که تقریبا همه باقی‌مانده طاعون قرن نوزده اروپا هستند. در تقاطع کوچه‌های این شهر قدیمی به خیابان‌های عریضی می‌رسیم که ساختمانهای دوره معماری نئورونسانس را در بر گرفته‌اند. و در نهایت با عبور از پل زنجیر، به «پست» قدم می‌گذارید که به لطف طراحی و معماری خارق‌العاده‌اش، تجربه قدم زدن در خیابان‌هایی بسیار رمانتیک را خواهید داشت.

10- بروژ

شهری کوچک در کشوری کوچک که به سختی می‌توان ان را یک کلانشهر دانست، اما زیبایی عظیمی را در خود جای داده است. اینجا یکی از معدود شهرهای حفاظت شده قرون وسطی و یکی از بهترین انها است که مملو از بناهای تاریخی دوره باروک و گوتیک است. این ساختمانها با کانالی بیضی شکل و کوچه‌های سنگفرش فوق‌العاده رمانتیک و عاشقانه‌ای احاطه شده‌اند. جای تعجب نیست که اینجا یکی از شلوغ‌ترین شهرهای اروپا از نظر تعداد گردشگر است. البته شاید یکی از دلایل چنین استقبالی آن باشد که بروژ دقیقا در مرکز قاره اروپا واقع شده است. هنگامی که به بروکسل سفر می‌کنید، از دست دادن تماشای بروژ غیرقابل قبول و جبران خواهد بود. و البته از هر نقطه‌ای در اروپای مرکزی به سادگی می‌توانید به این شهر برسید. اینجا ترکیبی از معماری مجلل و مکانهایی آرام و زیبا است که توسط کانال‌هایی برش خورده‌اند. لذا اینجا را می‌توان یکی از مکانهای جادویی دانست که در جهان امروز باید تجربه شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان