ماهان شبکه ایرانیان

پیش بینی تحلیلگران اقتصادی

نیویورک برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر در آستانه ورشکستگی قرار دارد

اقتصاددانان می‎گویند در صورت بروز رکود اقتصادی در شهر نیویورک برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر این شهر ورشکست خواهد شد.

پیش بینی تحلیلگران اقتصادی از ورشکستگی شهر نیویورک برای اولین بار در 40 سال اخیربه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اقتصاد دانان هشدار داده‎اند اگر رکود اقتصادی در شهر نیویورک رخ دهد برای اولین بار در 40 سال اخیر این شهر ورشکست خواهد شد.
 
در واقع تحلیل گران اقتصادی بار سنگین مالیات زیاد، هزینه‌های سرسام آور بخش عمومی و شبکه مهاجران خارجی آنقدر قدرتمند هستند که شهر نیویورک را برای اولین بار از لحاظ اقتصادی ورشکسته کند.
 
یک اقتصاددان در مصاحبه با نیویورک پست می‎گوید: شهر نیویورک با کسری بودجه رو به رو می‌شود؛ اگر رکود اقتصادی در این شهر رخ دهد و یا شهروندان بسیاری به دلیل مالیات زیاد شهر را ترک می‌کنند.

آخرین باری که شهر نیویورک به ورشکستگی اقتصادی نزدیک شده بود سال 1975 بود که جرالد فورد حاضر به رها کردن شهر با بدهی‌های بالا آمده نشد.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، آمار اعلام شده نشان می‌دهد که بدهی‌های بلند مدت، از جمله بودجه بدهی، حقوق بازنشستگی و سایر مزایای بازنشستگی برای کارمندان بخش دولتی، به 257.3 میلیارد دلار رسید که در سال مالی 2017 به 4.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

با توجه به کمیسیون بودجه شهروندان، وام مسکن در هر شهر نیویورک از 1500 دلار به 82577 دلار افزایش یافته است.

به گفته تحلیل‎گران ذخیره بودجه اولیه سال 2020 مبلغی معادل 750 دلار است که با آمدن رکود اقتصادی پیش بینی می‌شود این مبلغ کافی نباشد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان