بودجه سال آینده فدراسیون ۱۰۰ میلیارد است

تاج : دادگاه بگوید پول هدایتی را پس می دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال اعلام کرد که سرمربی تیم ملی ایران هنوز انتخاب نشده و نمی تواند از گزینه های مدنظر فدراسیون نام ببرد.

به گزارش"ورزش سه" مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ، در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در ابتدا درباره اهم مسایل مطرح شده در این مجمع گفت:« اهم مسایلی که در این مجمع مطرح شد مربوط به پرسپولیس و استقلال بود و این در دو محور بررسی شد. یکی خصوصی سازی این دو باشگاه که وزیرمحترم ورزش درباره آن توضیح دادند و دیگری هم واگذاری ساختمان این دو باشگاه که بنا شد توسط کارشناس رسمی دادگستری مراحل واگذاری اش انجام شود.»


او درباره نتیجه نهایی درباره ساختمان این دو باشگاه گفت:« نتیجه اینکه این ساختمان ها باید به این دو باشگاه واگذار شود. تا الان این ساختمان ها در اختیار مجمع بود و سال ها همانطوری مانده بود اما الان باید واگذار شوند چرا که یکی از مسایل اصلی در راه خصوصی سازی این دو باشگاه است. با توجه به روشی که مصوب شد مجمع مکلف است که به عنوان کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری کرده و دوباشگاه را تحویل بگیرد، سند بزند و از نظر ارزش افزوده آن را تعیین تکلیف کند.»


رئیس فدراسیون فوتبال درباره شفاف سازی مالی فدراسیون هم افزود:« مسایل مالی فدراسیون خوشبختانه از شفافیت خوبی برخوردار بود و امیدواریم این شفافیت به حد اعلا برسد. ما از یک ماه قبل تمام هزینه ها و درآمدها را مشخص و همه آنچه با شرکت های تبلیغاتی انجام داده بودیم در اختیار مجمع قرار گرفت. آقای وزیر که به این موضوع اشراف داشت مایل بود که این موضوع نظر مثبت مجمع را هم بگیرد که خوشبختانه اینگونه شد.»


تاج در رابطه با استعفای علی کفاشیان هم گفت:« درباره آقای کفاشیان ابتدا باید از زحمات ایشان تشکر کنم. ایشان خیلی در حوزه فوتبال زحمت کشید. به عنوان رئیس سال ها من نایب رئیس ایشان بودم و در این چهار سال همه چیز با ایشان خوب بود. اما دو موضوع وجود داشت که اولی آن ها این بود که در اساسنامه فدراسیون فوتبال اشخاص بالای 65 سال نمی توانند کاندید شده یا در انتخابات شرکت کنند. با این وصف از نظر خود اساسنامه فدراسیون فوتبال امکان ادامه حضور آقای کفاشیان وجود نداشت. اینکه چرا قبل از مجمع این اتفاق افتاد چون باید در مجمع امسال این موضوع تعیین تکلیف می شد اگر نه به مجمع سال آینده کشیده می شد. با این وصف ما در مجمع بعدی جانشین آقای کفاشیان را به مجمع معرفی می کنیم و اگر رای نیاورد فدراسیون فرصت دارد تا شخص جدیدی را جایگزین کند.»


او همچنین درباره انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا و اینکه با توجه به عدم امکان حضور کفاشیان آیا خود تاج شرکت خواهد کرد گفت:« آقای کفاشیان تا شانزدهم فروردین عضور نایب رئیس ای اف سی است و بعد از آن انتخابات جدید برگزار خواهد شد که فدراسیون ما در دو بخش کاندید دارد؛ یکی نایب رئیسی و دیگری هم هیات اجرایی که من کاندید شده ام و باید دید نتیجه انتخابات چه می شود.»


وی در خصوص سرمربی تیم ملی هم گفت:« من با آقای  ناظمی (مدیر روابط عمومی وزارت ورزش) یک شوخی کردم که دو نفر از کسانی که در لیستشان وجود داشت فوت شدند ولی واقعیت این است که فدراسیون فوتبال در حال طی کردن یک روندی است که سرمربی را تعیین کند. هیچ کس توصیه تعجیل به فدراسیون فوتبال را ندارد ولی تاخیر آن هم جایز نیست چرا که ما در آینده یک فیفا دی را در پیش رو داریم و ممکن است مثل کشور قطر و بقیه کشورهای دیگر این فرصت را به لیگ بدهیم و تا فشاری که از بابت حضور در جام باشگاه های آسیا دارند برداشته شود .


وی درباره سرمربی آینده تیم ملی هم اظهار داشت:« البته گزینه هایی هم مطرح است که به دو دلیل نمی توانم نام ببرم اولین دلیل آن وقتی اسمی برده می شود موجب افزایش قیمت می شود و دومین دلیل آن هم در واقع در مجموع اظهار نظرهایی روی آن می شود که ممکن است روند جذب آن شخص را کُند، کند و البته باید بگویم همه گزینه ها هم خارجی است و گزینه داخلی مد نظر نداریم.»


وی درباره دادگاه هدایتی هم گفت:« خوشبختانه امسال ما بیشترین شفافیت مالی را نسبت به تمام سال های دیگر داشتیم و راجع به آقای هدایتی هم سوال کردم و اطلاعات آن را هم دارم. ایشان در زمان آقای کفاشیان یک کمکی داشتند و بعد از استخراج متوجه شدیم عدد زیادی نیست. در حال حاضر فدراسیون منتظر است تا دادگاه نظرش را بگوید. اگر باید پرداخت کنیم برای فدراسیون قابل پرداخت است. باز هم تاکید می کنم که واقعا عدد قابل ملاحظه ای نیست .»


او درباره عدم تلاش برای ماندن کی روش گفت:« واقعا آقای کی روش عملکرد قابل دفاعی داشتند و خود من هم همیشه از ایشان حمایت کردم منتها الان ایشان سرمربی تیم ما نیستند و اکنون باید در مورد مشکلات خودمان بحث کنیم»


 تاج درباره انتخاب دبیر کل خاطر نشان کرد:« درباره دبیر کل هم باید در آینده انتخاب کنیم و همچنین کمیته داوران و هیئت رئیسه های بعدی باید فکر کنیم و امیدوارم در کمیته داوران اتفاقات خوبی بیفتد. اخیرا باشگاه ها دارند از روند داوری آسیب می بینند و باید این اشتباهات به حداقل برسد و من امروز دستور کمک داور ویدئویی را صادر کردم و برای دربی آقای کولینا می آیند و بالاخره برای این کار ما مجوز فیفا را می خواهیم که ما تا حدی تهیه کردیم .


رییس فدراسیون در خاتمه در خصوص بودجه افزود:« بودجه در سال اخیر همانطور که دیدید بودجه بسیار خوبی بود و امسال هم بودجه در نظر گرفته شده 100 میلیارد است و تقربیا 3 میلیارد هم کمبود بودجه داریم. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان