تزریق ماهانه داروهای HIV اثربخش است

نتایج به دست آمده در دو مطالعه نشان می‌دهد که تزریق ماهانه داروهای HIV به اندازه مصرف روزانه قرص اثربخش است

تزریق ماهانه داروهای HIV اثربخش است

نتایج به دست آمده در دو مطالعه نشان می‌دهد که تزریق ماهانه داروهای HIV به اندازه مصرف روزانه قرص اثربخش است.

به گزارش به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در دو مطالعه بین‌المللی دریافتند که تزریق ماهانه داروهای HIV به اندازه مصرف روزانه قرص می‌تواند در کنترل ویروس عامل بیماری ایدز موثر باشد.

درصورتیکه قانونگذاران در آمریکا و اروپا نتایج بدست آمده در این دو مطالعه را مورد تایید قرار دهند، تزریق ماهانه داروی HIV می‌تواند گزینه جدیدی برای افراد آلوده به این ویروس باشد و به درمان برخی از بیماران نیز کمک کند. همچنین با تزریق ماهانه دارو که توسط پزشک یا پرستار انجام می‌شود دیگر لازم نیست بیمار مصرف روزانه قرص را به یاد داشته باشد. همچنین تزریق دارو موجب می‌شود بیماران بیشتر پیگیر روند درمانِ خود باشند.

به علاوه از دیگر فوائد تزریق ماهانه داروی HIV این است که بیمار نیاز نیست برای مراجعه حضوری به داروخانه و با وجود نگاه منفی اطرافیان نسبت به خرید دارو، اقدام کند. البته از موضوعات مهمی که باید در رابطه با داروی تزریقی مورد بحث و توجه قرار گیرد مساله هزینه داروست و باید این اطمینان حاصل شود که به لحاظ قیمت برای همه قابل دسترسی و تهیه است. همچنین در آزمایش‌های بعدی میزان اثرگذاری داروی تزریقی در جلوگیری از انتقال ویروس به افراد دیگر باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در یکی از دو مطالعه انجام گرفته 616 بیمار حضور داشتند که به دلیل عفونت HIV قرص مصرف می‌کردند. با شروع مطالعه نیمی از شرکت‌کنندگان از مصرف قرص منع شده و دارو را به صورت تزریقی دریافت کردند. پس از گذشت یک سال در نمونه خون یک تا دو درصد از افرادِ هر دو گروه، نشانه‌هایی از ویروس HIV وجود داشت چه افرادی که قرص مصرف کرده‌ بودند و چه آنهایی که تزریق دارو را انجام دادند.

به گزارش تایم، متخصصان تاکید دارند که یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که تزریق ماهانه دارو همچون مصرف روزانه قرص HIV در کنترل این عفونت اثربخش است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان