اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توسعه LNG در سواحل شرقی هند/ تلاش برای تنوع سبد سوخت ادامه دارد

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ نخستین ترمینال LNG سواحل شرقی هند با سرمایه گذاری شرکت نفت این کشور به منظور ذخیره سازی و واردات گاز  ساخته می شود.

به گزارش ورلداویل این پروژه ظرفیت ذخیره سازی گاز این کشور را دو برابر مقدار موجود و به رقم 56 میلیون و 500 هزار تن تا سال 2025 می رساند. اهمیت این پروژه از آن جهت است که شرکت نفت هند در حال حاضر برای مشتریان ظرفیتی در حدود 2 میلین تن در سال LNG می تواند تامین کند. راه اندازی این ترمینال طرح های توزیع گاز این شرکت را توسعه می بخشد.

این طرح در درازمدت می تواند از طریق یک خط لوله با شبکه ملی گاز هند در آندراپرادش یکپارچه شود. این مساله از آن جهت مهم است که تاخیر در ایجاد زیرساخت های خطوط لوله مانع استفاده از گاز طبیعی و مایع در هند شده است. این شرکت پروژه های دیگری برای اتصال پالایشگاه های باقی مانده به این خطوط لوله در نظر دارد که احتمالا دوبرابر تقاضای گاز هند است.

شرکت نفت هند قراردادی 20 ساله جهت تامین 700 هزار  تنی گاز  با شرکت میتسوبیشی دارد و این شرکت طی این قرارداد  LNG از  آمریکا تامین و به هند می فرستد. به اعتقاد کارشناسان این کار احتمالا شرکت نفت هند را در عرضه مستقیم LNG، جایگزین پترونت خواهد کرد.

 با توجه به شرایط بوجود آمده در واردات، ظرفیت گازرسانی داخلی هند در سال های اخیر محدود شده است. در صورت تکمیل این تاسیسات و ترمینال ها، ظرفیت گازرسانی هند از 25.5 میلیون تن به 56.5 میلیون تن در سال 2025 خواهد رسید. بعلاوه توانایی هند در واردات حجم قابل توجهی از LNG، در صورت توسعه این تاسیسات افزایش خواهد یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان