به گزارش ایسنا،"مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه در جمع خبرنگاران در خصوص رسالت رسانهها در انتخابات گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و پرچمی برافراشته از ابتدای انقلاب اسلامی ایران است.تفکر امام راحل،اصل قانون اساسی و مطالبه مردمی پشتوانهای برای برگزاری انواع انتخابات اعم از شوراها،مجلس و در انتخاب عالی رتبهترین مقام اجرایی ، انتخابات ملی ریاست جمهوری است.
وی افزود: اهمیت جایگاه سکانداری کشور،به قدری مهم است که مقام معظم رهبری در ادامه راه امام راحل،بیشترین کلید واژه را مبنی بر تاکید به مشارکت مردمی داشتهاند.
مسئول سازمان بسیج رسانه اظهار کرد: فارغ از جناح و گروه و حزب و دسته، حضور پرشور مردم در انتخابات باعث تقویت نظام و تثبیت چهره جهانی انقلاب اسلامیمان است.
بصیری نقش رسانهها را در پای صندوقهای رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: رسانهها در آستانه انتخابات، در صورتی که بتوانند بیطرف و متعهد به الزامات و قوانین همه پذیر رسانهای عمل کنند،در هدایت مردم به شرکت در انتخابات نقش مهمی ایفا خواهند کرد. مشارکت عمومی مردم نیز سبب تثبیت نظام سیاسی موجود در کشور میشود. به هر میزان این مشارکت پرشورتر و فزونتر باشد، میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی نیز بیشتر میشود. از همین رو رسانهها نقش بزرگی در حمایت مردم از نظام موجود و در نهایت تثبیت نظام و ارزشهای کشور دارند.
مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به فعالیت رسانههای غربی در خصوص انتخابات گفت: رسانههای غربی دست بهکار می شوند تا درصد مشارکت مردم در انتخابات را پایین بیاورند. آنان در هر دوره ای موضوعی را دستمایه تبلیغاتشان می کنند . هر دورهای با طرح استراتژی گوناگون و مختلف سعی در دلسرد کردن مردم و رد مشروعیت و مقبولیت نظام دارند.از این رو، به طور طبیعی یکی از وظایف اصلی رسانه در نظام اسلامی، فراهم کردن شرایط حضور آگاهانه مردم برای ایفای این مسئولیت مهم است. از این زاویه، نقش محوری رسانه برای اجرای ماموریت یاد شده با توجه به امکانات و نقش محوری و اساسی آن در آگاهی بخشی به جامعه، آشکار میشود. در شلوغیهای انتخابات، گاهی در رسانهها، به برخی مطالب برمی خوریم که اتهامهایی را متوجه افراد و گروههایی کرده است، بدون آنکه منبع قابل اعتمادی داشته باشد.یکی از راههای پیشگیری از وقوع چنین حوادث تأسف باری، دقت اصحاب رسانه و پایبندی آنها به اصول اخلاقی و متعهد بودن نشان است.
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در پایان گفت: به یاد داشته باشیم که حق نداریم به هر قیمت در صحنههای انتخاباتی پیروز شویم و به بهای ریختن آبروی دیگران و پاگذاشتن بر حیثیت آنها، به اهداف خود برسیم؛ زیرا رعایت نکردن اخلاق رسانهای، سبب سلب اعتماد مخاطبان به ما خواهد شد. بنابراین، باید عوامل بروز بیاعتمادی را از جمله صداقت نداشتن در اطلاع رسانی(تناقض گویی، مبالغه و اغراق، تحریف و سانسور)؛موثق نبودن پیامها؛ عینی و واقعی نبودن پیام ها؛عدم بی طرفی برطرف کرد.