آیت‌الله مصباح یزدی درباره قیمت گوشت چه گفت؟

خبرگزاری فارس: یکی از مطالبی که طی روز‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی بسیار دست به دست شد، بخش‌های تقطیع شده سخنان آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی درباره قیمت گوشت قرمز بود.

حتی تعدادی از رسانه‌ها بخشی از این صحبت‌ها را به‌گونه‌ای منتشر کردند که گویی ایشان در توجیه گرانی قیمت گوشت گوسفند، گفتند که می‌توان گاهی اوقات گوشت را حرام اعلام کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی درباره قیمت گوشت چه گفت؟

آیت‌الله مصباح یزدی درباره قیمت گوشت چه گفت؟

آیت‌الله مصباح یزدی درباره قیمت گوشت چه گفت؟

اما واقعیت این است که این تیترها، برشی شیطنت‌آمیز از صحبت‌های آیت‌الله مصباح در اختتامیه اجلاسیه مسئولان انجمن‌های هنری سازمان بسیج هنرمندان است چرا که ایشان در بخشی از صحبت‌هایشان به موضوع هنر اشاره کردند و از این دیدگاه که ذات هنر را ناپاک می‌داند، انتقاد کردند.

 

در ادامه برای جاانداختن موضوع، این مثال را زدند: همانطور که گوشت گوسفندی که خوردنش مستحب است وقتی که دزدی باشد و یا ذبح شرعی شده باشد، حرام می‌شود هنر هم اگر ملاحظاتش رعایت نشود، حرام می‌شود.

اما همانطور که مشاهده کردید برخی رسانه‌ها با تیتر‌های شائبه برانگیز خود آن هم در زمان افزایش قیمت گوشت سعی کردند تا به نوعی این شخصیت علمی و حوزوی را در تقابل مردم قرار دهند.

در ادامه متن کامل سخنان آیت‌الله مصباح و سپس صوت این مراسم می‌آید:

بسیاری از مسلمانان و انقلابیون، مقوله هنر با توأم با بار منفی می‌دانند و تصور می‌کند، هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی که چنین نیست؛ باید تعریف هنر و تعریف گناه را کنار هم گذاشت؛ بله؛ گاهی باهم تلاقی پیدا می‌کنند. اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می‌گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟ اگر کسی گوسفندی دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟ گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمد؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان