حقوق بگیران بالای ۴میلیون تومان چه وضعیتی دارند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حالی شواهد حاکی از آن است که دولت بر حمایت از حقوق بگیران زیر سه میلیون تومان تاکید دارد و از بسته‌های حمایتی گرفته تا یارانه نقدی را حق این قشر می‌داند که از حدود دو میلیون و 637 هزار کارمندی که در ماه حقوق دولتی دریافت می‌کنند فقط حدود 770 هزار نفر حقوق بالای سه میلیون تومان دارند.

بررسی آخرین وضعیت حقوق‌های پرداختی دولت در سال جاری نشان می‌دهد که دو میلیون و 376 هزار نفر از کارکنان دولت دریافتی کمتر از چهار میلیون تومان دارند که از این تعداد تا 407 هزار نفر از آنها بین سه تا چهار میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

اما وضعیت دریافتی‌های بالای چهار میلیون تومان به گونه‌ای است که 270 هزار نفر از کارکنان در این محدوده دریافتی قرار دارند، از این تعداد 125 هزار و 562 نفر دریافتی بین چهار تا چهار میلیون و 500 هزار تومان دارند که متوسط آن به چهار میلیون و 200 هزار تومان می‌رسد، بنابراین تا نیمی از دریافتی‌های بالای چهار میلیون تومان هم در همین محدوده قرار گرفته‌اند.

حقوق و دستمزد

پرداخت‌های حقوقی بالای چهار میلیون تومانی دولت در هر ماه به گونه‌ای است که حدود 45 هزار و 166 نفر بین چهار میلیون و 500 هزار تا پنج میلیون تومان با متوسط چهار میلیون و 760 هزار تومان، 40 هزار نفر بین پنج تا شش میلیون تومان با متوسط پنج میلیون و 490 هزار تومان، 18 هزار و 607 نفر بین شش تا هفت میلیون تومان با متوسط شش میلیون و 500 هزار تومان و 9824 نفر نیز بین هفت تا هشت میلیون تومان با متوسط هفت میلیون و 567 هزار تومان قرار دارند.

حقوق‌های بین هشت میلیون تا 10 میلیون تومان محدوده دریافتی حدود 11 هزار و 500 نفر از کارکنان دولت است و حقوق بگیران بالای 10 میلیون تومان 1903 نفر را شامل می‌شوند که متوسط دریافتی آنها به 12 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

در مجموع متوسط مبلغ کل حکم حقوق بگیران بالای چهار میلیون تومان حدود پنج میلیون و 576 هزار تومان است.

وضعیت افزایش حقوق بالای 4 میلیون در سال آینده

اما اینکه حقوق بگیران بالای چهار میلیون تومان در سال آینده و در جریان افزایش 400 هزار تومانی حقوق به علاوه پنج درصد چه شرایطی خواهند داشت موضوعی است که بررسی وضعیت آنها نشان می‌دهد که دریافتی ناخالص چهار میلیونی به طور خالص و پس از کسر مالیات به حدود چهار میلیون و 300 هزار تومان، پنج میلیون به پنج میلیون و 300 هزار تومان، شش میلیون به شش میلیون و 200 هزار تومان و هفت میلیون به هفت میلیون و 25 هزار تومان و هشت میلیون به هفت میلیون و 865 هزار تومان خواهد رسید.

دلیل این وضعیت نیز آن است که دریافت مالیات از حقوق کارکنان در سال آینده به روش پلکانی بوده و بین 10 تا 35 درصد محاسبه می‌شود. این در حالی است که حقوق تا دو میلیون و 750 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان