غفوری: کی‌روش اشتباه کرد مرا به جام جهانی نبرد/ هیجان داربی آینده بیش‌تر است

بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران می‌گوید کشیدگی عضله‌اش تا چند روز آینده بر طرف می‌شود و می‌تواند در تمرینات شرکت کند.

غفوری: کی‌روش اشتباه کرد مرا به جام جهانی نبرد/ هیجان داربی آینده بیش‌تر است

به گزارش ایسنا، وریا غفوری، بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران اظهار کرد: متأسفانه من در این دو، سه هفته اخیر از نظر مصدومیت مشکلاتی داشتم و نتوانستم در همه تمرینات شرکت کنم. همین مساله باعث شد در بازی آخر به خاطر یک فشار ناگهانی عضله‌ام دچار کشیدگی شد که خوشبختانه در دو، سه روز آینده رفع می‌شود و من به تمرینات برمی‌گردم.
او درباره شرایط استقلال و اینکه این تیم در نیم فصل دوم خیلی بهتر از نیم فصل اول شد هم بیان کرد: در این سه سالی که حداقل من در خدمت استقلال بودم همیشه شرایط اینگونه بوده است. نمی‌دانم دلیلش چیست. ما اول فصل را خوب شروع نمی‌کنیم و رفته رفته تیم به شرایط خیلی خوبی می‌رسد و در آخر فصل خیلی بهتر می‌شویم. امسال فاصله با صدر جدول خیلی نزدیک است و من فکر می‌کنم ما جز مدعیان هستیم. ان‌شاءالله بازی امروز را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم و در آخر فصل دل هواداران‌مان را شاد کنیم.

او درباره نبودنش در جام‌جهانی هم، گفت: می‌توانم بگویم بدترین خاطره ورزشی من نرفتن به جام‌جهانی بود چون من خیلی تلاش کرده بودم و در تک تک لحظات زندگی وقت گذاشته بودم تا بتوانم به جام‌جهانی بروم. من دلیلش را نمی‌توانم بگویم. نمی‌دانم دلیلش چه بود یک بازیکن با آن شرایط و آمار به جام‌جهانی نرفت و جز فهرست نبود. به نظر من سلیقه آقای کی‌روش بود و من حرف خاصی نمی‌توانم بزنم اما به نظرم او اشتباه کرد و من می‌توانستم در آن مقطع به او کمک کنم.
غفوری اضافه کرد: هر مربی یک نظری روی بازیکن دارد و از بازیکن یک سری خصوصیات و رفتارهایی را می‌خواهد و آقای شفر دوست داشت من با توجه به شرایط تیم کمی جلوتر بازی کنم ولی آقای کی‌روش نظرش این نبود. این یک اختلاف نظر است که برای هر مربی پیش می‌آید و نمی‌توان گفت که حق با چه کسی بوده است.
این بازیکن استقلال درباره داربی هم که در فروردین ماه 98 هم برگزار می‌شود اظهار کرد: من تمام توانم را برای این بازی می‌گذارم. مصدومیتم چند روز بعد برطرف می‌شود و امیدوارم بتوانم خودم را برای داربی به آمادگی صد درصد برسانم و بتوانم کمک کنم. امسال هیجان داربی بیش‌تر است چون فاصله‌ها نزدیک‌تر است و تیم برنده شاید بتواند صدرنشین بشود ولی سال‌های قبل این‌گونه نبود. داربی فروردین 98 مهم‌تر از سال‌های قبل است.
او که با رادیو تهران صحبت می‌کرد در پاسخ به این پرسش که آیا نرفتن به جام‌جهانی با حواشی‌ای که برای هر فوتبالیستی ممکن است پیش بیاید روی عملکردش تأثیر گذاشت یا خیر؟ بیان کرد: متأسفانه در دو، سه هفته اخیر دقیقاً زمانی که من دچار مصدومیت شدم، برای من یک سری حواشی پیش آمد. حواشی یک مقدار تأثیر می‌گذارد اما این مصدومیت‌ها ربطی به حواشی نداشت. یک سری صحبت‌ها پیش آمد و مسوولان یک سری حرف‌ها را زدند و من هم حرف خودم را زدم. متأسفانه به یک سری برخورد که علیه من جبهه گرفتند و حرف زدند. در این راستا همین بحث تهرانی و شهرستانی به وجود آمد. باید بگویم همه ما ایرانی هستیم و به این افتخار می‌کنیم. حالا هر کسی از یک خطه و دیار است. متأسفانه ما از این مسوول هم یک عذرخواهی ساده هم نشنیدیم و صحبت‌هایش توجیه شد و به نظر من خیلی بهتر بود که این صحبت‌ها تمام می‌شد.
در ادامه مجری یک جمله به زبان لری گفت و از غفوری خواست تا این جمله را ترجمه کند. غفوری هم با گفتن " قربونت برم چقدر غیرت داری تو فوتبال" این جمله را به درستی ترجمه کرد. سپس غفوری یک جمله به کردی گفت و این‌بار مجری جمله را ترجمه کرد.
مجری از او درباره معنی نامش هم پرسید که وریا گفت: معنی اسم من یعنی هوشیار و زرنگ. مجری باز هم پرسید فکر می‌کنی هوشیار و زرنگ هست که غفوری جواب داد: من نمی‌توانم بگویم و مردم باید نظر بدهند.
بازیکن استقلال درباره حرکت جدیدی که هواداران در ورزشگاه‌ها انجام می‌دهند، یعنی تمیز کردن ورزشگاه بعد از پایان بازی هم بیان کرد: این یک حرکت بزرگ و شایسته و فرهنگ سازی است. این کار قابل تقدیر است و رسانه‌ها باید این کار را بازتاب بدهند تا مردم تشویق بشوند این کار را بیش‌تر انجام بدهند.
غفوری پیامی هم به هواداران فوتبال و استقلال داد: هواداران روح تیم‌ها و باشگاه‌ها هستند و اگر نباشند هیچ لذتی برای بازیکنان و تیم‌ها نمی‌ماند. هویت تیم‌ها هواداران‌شان هستند. من واقعاً ممنون هواداران استقلال هستم. من این حرف را جایی نزدم اما یک روزهایی می‌شود که بازیکن انرژی لازم را ندارد ولی به محض ورود به ورزشگاه و دیدن هواداران انگیزه می‌گیرد و توانش برای جنگیدن برای تیم بیش‌تر می‌شود. به نظر من مهم‌ترین اصل در فوتبال بودن هوادار است که به فوتبال ما روح بخشیده است.
غفوری درباره چهارشنبه سوری هم گفت: به نظر من یکی از کارهایی که باید فرهنگ سازی بشود استفاده نکردن از وسایل آتش‌زا و منفجره در چهارشنبه سوری است. ما با نوروز زندگی کردیم و هر سال نوروز را برگزار کردیم. اما چندین سال است که استفاده کردن از این مواد باعث شده است که عید خیلی از مردم خراب بشود و خیلی از جوانان قطع عضو شوند و بینایی‌شان را از دست بدهند. توصیه من این است که با یک آتش کوچک و جمع شدن دور آن مراسم را برگزار کنیم.
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران درباره سرمربی آینده تیم ملی هم اظهار کرد: سرمربی تیم ملی ایران آقای کی‌روش بود و او یک استاد بود که خیلی از مشکلات فوتبال ما را حل کرد و رو به جلو برد. من یک جاهایی به خاطر نظراتش ضرر کردم اما او خیلی چیزها به فوتبال و بازیکنان ما یاد داد. مربی بعدی هم باید قطعاً در سطح کی‌روش باشد.
او درباره عید نوروز هم گفت: این که ما در عید به مدرسه نمی‌رفتیم یک حال و هوای خوبی داشتیم (باخنده) و بازی کردن و جمع شدن در کنار دوستان خاطرات خوبی برای ما درست می‌کرد. من بچه غرب و کردستان هستم و آن‌جا طبیعت زیبایی داشت و دارد. من توصیه می‌کنم کسانی که می‌توانند به غرب کشور سفر کنند و لذت ببرند.
غفوری در پاسخ به این پرسش که آیا جای کسی الان در استقلال خالی است یا خیر؟ گفت: جای خیلی‌ها خالی است. کسانی که من دوست داشتم در کنارشان بازی کنم، یکی آقای مجتبی جباری بود که متأسفانه سال قبل با یک سری حواشی از تیم کنار گذاشته شد. از قدیمی‌ها هم دوست داشتم مرحوم ناصر حجازی و آقای حسن روشن در تیم‌مان بودند.
او در پایان برای مردم ایران هم آرزو کرد: من اول سلامتی را برای همه آرزو می‌کنم. امیدوارم دل‌شان شاد باشد و تن‌شان سالم. آروزی می‌کنم امسال در کشورمان اتفاقی بیافتد که شایسته سالاری بهتر شود تا زندگی مردم رو به بهبود باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان