ماهان شبکه ایرانیان

زندی حقیقی در گفت‌وگو با میزان:

نمی‌خواهم به عنوان فیلمساز آینه خشونت در جامعه باشم

کارگردان فیلم "بنفشه افریقایی" گفت: به نظر من حجم خشونت به اندازه کافی بالا هست و من دلم نمی‌خواهد به عنوان یک فیلمساز آینه خشونت در جامعه باشم. ترجیح می‌دهم ارزش‌های از دست رفته و مهربانی و عشق باشم.

مونا زندی حقیقی کارگردان فیلم "بنفشه افریقایی" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص نگاه متفاوت خود در بنفشه افریقایی نسبت به سایر کارگردان زن سینما گفت: من نسبت به خانم‌های دیگر کارگردان جوان کمی سنم بالاتر است. وقتی عصر جمعه را کارگردانی کردم سال هشتاد و چهار بود و حالا در سال نود و هفت و در سن 47 سالگی به سراغ کارگردانی بنفشه افریقایی رفته‌ام.

وی درباره تفاوت عمده موضوع کار اول و دوم خود در سینما افزود: آن موقع به موضوعی اجتماعی و جنجالی پرداختم زیرا اول اینکه اقتضای زمانه خود بود و همین که در آن دغدغه‌های اجتماعی فراوانی داشتم. اما حضور دوباره من بعد از نزدیک به 13 سال غیبت در سینما با فیلمی عاشقانه شاید به دلیل سنم و یا تجربیاتی باشد که طی این سالها در زندگی شخصی و کاری کسب کرده ام.

///////////////////////////28 اسفند

وی دلیل پرداختن به عشق در فیلم آخر خود را اینگونه توصیف کرد: به نظر من حجم خشونت به اندازه کافی بالا هست و من دلم نمی‌خواهد به عنوان یک فیلمساز آینه خشونت در جامعه باشم. ترجیح می‌دهم ارزش‌های از دست رفته و مهربانی و عشق باشم.

وی در همین راستا اضافه کرد: عصر جمعه در آن زمان نامزد 9 سیمرغ بلورین شد و در زمانه خود رقیب اصلی فیلم چهارشنبه سوری بود و از جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ گرفتم. اما بعد از آن به دلیل برخی سختگیری ها اکران نشد. به همین دلیل شاید با یک پیش فرض همواره نسبت به من و آثارم مقاومت شد. شاید دلیل اصلی دوری‌ام از سینما مقاومت برخی در برابر من بود.

///////////////////////////28 اسفند

زندی با اشاره به دوری از حواشی سینما خاطرنشان کرد: واقعیت امر من به هیچ وجه حوصله حاشیه و کلنجار رفتن‌های الکی را ندارم اما امیدوارم بتوانم در ادامه هم با صبر و آرامش فیلمی را که دوست دارم بسازم.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان