به انتخاب نشریه فرانس فوتبال

فرگوسن نه؛ رینوس میشل، بهترین مربی تاریخ

نشریه معتبر فرانس فوتبال فهرست بهترین مربیان تاریخ فوتبال را منتشر کرد که در آن نام رینوس میشل، مربی تاریخ ساز آژاکس و تیم ملی هلند، بالاتر از سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره ای منچستریونایتد، قرار دارد.

به گزارش "ورزش سه"، فرگوسن در طول دوران حضورش روی نیمکت منچستریونایتد، به افتخارات زیادی از جمله 13 قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در چمپیونزلیگ رسید و بسیاری او را به عنوان بهترین مربی تاریخ فوتبال می شناسند اما نشریه فرانس فوتبال که هر سال بهترین بازیکن جهان را با اهدا توپ طلا معرفی می کند، در فهرست تازه اش، رینوس میشل را به عنوان بهترین مربی تاریخ معرفی کرد.

 

 

 

میشل که در اوایل دهه 60 هدایت آژاکس را برعهده داشت و پس از آن سرمربی بارسلونا و تیم ملی هلند شد، به عنوان پایه گذار توتال فوتبال شناخته می شود و از این نظر تاثیر قابل توجهی در تاریخ فوتبال داشت؛ صمن اینکه در سال 1988 با هلند قهرمان جام ملت های اروپا شد و این تیم را به فینال جام جهانی 1974 هم رساند. او همچنین در رده باشگاهی هم به دستاوردهای زیادی رسید و در سال 1999، فیفا او را به عنوان مربی قرن انتخاب کرد.

 

 

 

پس از میشل و فرگوسن، آریگو ساکی، سرمربی سابق میلان، در رتبه سوم این رده بندی قرار گرفت و یوهان کرویف هم چهارم شد.

 

 

از بین مربیان فعال پپ گواردیولا، سرمربی فعلی منچسترسیتی، بالاترین رتبه را در این فهرست دارد که در رتبه پنجم قرار گرفته است. او که فصل گذشته با سیتی قهرمان لیگ برتر شد، در دوره چهار ساله حضورش در بارسلونا، یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال را ساخته بود.

والری لوبانوفسکی، مربی افسانه ای فوتبال شوروی و اوکراین و هلنیو هرره را، مربی سابق اینتر و بارسلونا، در رتبه های ششم و هفتم این فهرست جای گرفتند و پس از آنها هم کارلو آنچلوتی، سرمربی فعلی ناپولی، ارنست هاپل، مربی اسطوره ای فوتبال اتریش و بیل شنکلی، سرمربی سابق لیورپول، نیز این رده بندی جای گرفته اند.

نکته قابل توجه، غیبت ژوزه مورینیو و آرسن ونگر در بین 10 مربی برتر تاریخ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان