ماهان شبکه ایرانیان

دستور وزیر راه به تعاونی‌ها؛

قیمت بلیت اتوبوس‌ها پس از نوروز باید کاهش یابد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که نوروز هر ساله شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس هستیم و با اتمام نوروز قیمت‌ها کاهش می‌یابد تا مجدداً با آغاز تابستان افزایش یابد و این رشد قیمت تا پایان سال ماندگار شود، اما بنا بر گفته رحمت‌الله حاجی محمدعلی-رئیس اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه بین شهری کشور- در سال 1398 روش دیگری اعمال خواهد شد و با افزایش قیمت‌ها به میزان 20 درصد از 25 اسفندماه سال 1397 تا 25 اسفندماه 1398 دیگر شاهد کاهش قیمت‌ها نخواهیم بود و افزایش در نظر گرفته شده در سال 1398 به صورت یکپارچه اعمال می‌شود.

با این حال روز گذشته محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی- به صراحت اعلام و تاکید کرد که افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌ها تا 25 فروردین ماه است و حتماً پس از آن به نرخ قبلی باز می‌گردد.

اخیراً عبدالهاشم حسن‌نیا -رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور- درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال 1398 اظهار کرد که افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس از 25 اسفندماه سال جاری مدنظر قرار می‌گیرد و این مسئله بر اساس روال هر ساله نرخ بلیت اتوبوس در آستانه ایام نوروز است و افزایش 20 درصدی به منظور جبران هزینه‌های اتوبوس‌داران در نوروز سال 1398 اعمال خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی - نیز درباره قیمت‌های جدید بلیت اتوبوس‌های مسافری بین شهری اعلام کرده بود که رقم مورد نظر از 25 اسفندماه سال جاری توسط انجمن صنفی مربوطه اعلام می‌شود و هر ساله به دلیل این‌که اتوبوس‌های بین شهری یک طرف از مسیر خود را خالی از مسافر طی می‌کنند، افزایش قیمت با نظارت راهداری اعمال می‌شود و به همین دلیل نیز شاهد افزایش قیمت‌ها در سال 1398 خواهیم بود.

نحوه ثبت تخلفات اتوبوس‌های بین‌شهری توسط مسافران

مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه 141 و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.

برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی، سرویس دهی در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، سرویس دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند.

همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، نرخ بیلت خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه 141 که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافربری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان