رئیس دفتر رئیس جمهوری:

بهبود وضعیت معیشتی مردم از اولویت‌های جدی دولت است/ تمرکز جدی دولت بر روی وضعیت دخل و خرج مردم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت در جمع خبرنگاران گیلان با تاکید بر اینکه نان آور خانواده، آخر ماه نباید برای تامین هزینه خانه کم داشته باشد ، اظهار داشت : بنا داریم با اولویت جدی ، روی وضعیت دخل و خرج مردم تمرکز کنیم .
وی با تاکید بر لزوم توقف این روند که بعد از تحریم شروع شد افزود: طی یک ماه گذشته گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده که بایستی این سیاست تداوم یابد.
وی با بیان اینکه ماشین توسعه کشور نباید متوقف شود ، خاطرنشان کرد: همان طور که طی پنج سال گذشته با وجود دشواری ها ، ساخت و سازها ادامه داشته و پروژه‌های متعددی افتتاح شده ، نباید اجازه دهیم تحریم ها جلوی توسعه را بگیرد و باید برای تداوم آن اهتمام داشته باشیم.
واعظی به سفر های رئیس جمهوری در هفته های پایانی سال اشاره و تصریح کرد: رئیس جمهوری نیمه اسفندماه سفر بسیار خوبی به گیلان داشت که از سوی ایشان از استقبال مردم خونگرم و مهمان نواز این استان و استقبال گرم شان در لاهیجان قدردانی می کنم.
وی همچنین با قدردانی از استاندار ، مسئولان و وزیران خاطرنشان کرد : برنامه ریزی خوبی برای این سفر از سه ماه قبل انجام شد که در همین راستا، جلسات متعددی در گیلان و تهران برگزار و در این جلسات دو کار انجام شد ، سفر اول رئیس جمهوری به استان پیگیری شد که همه پروژه‌ها به خوبی پیش برود و رقم خوبی را برای همان سفر اول تخصیص داده بودند که پیشرفت‌های خوبی داشت. 
واعظی ادامه داد: همچنین علاوه بر اختصاص بودجه برای پروژه های ملی و استانی مختلف، مردم استان نیز مطالباتی داشتند که در سفر رئیس جمهوری اعتبار خوبی برای تحقق مطالبات آنان در نظر گرفته شد . 
وی خاطرنشان کرد :امیدواریم تا دو سال آینده بتوانیم گام‌های مثبتی را برای پیشرفت و یا اتمام این پروژه ها برداریم.
وی به راه اندازی قطار رشت- تهران اشاره و بیان کرد :همچنین برای باقیمانده آزادراه رشت - قزوین که موجب ترافیک در اوج ورود مسافر می شد اعتبار بسیارخوبی اختصاص داده شد.
واعظی به سفر رئیس جمهوری به عراق بلافاصله بعد از سفر به گیلان اشاره و بیان کرد : این سفر رئیس جمهوری بسیار موفق و فوق العاده خوب و دارای دستاوردهای فراوانی بود.
وی سفر رئیس جمهوری به عراق را برای روابط دو جانبه یک تحول دانست و تصریح کرد :اکنون حجم روابط ما با عراق 12 میلیارد دلار است که هدف گذاری شده این میزان به 20 میلیارد دلار افزایش یابد.
واعظی به همراهی تعداد زیادی تاجران ،صنعتگران و کارآفرینان بخش خصوصی در این سفر با رئیس جمهوری نیز اشاره و تصریح کرد: برای آنان نیز فرصت خوبی فراهم شد ؛ ضمن اینکه توافقات بسیار خوبی نیز انجام شد و این مهم می تواند یک تحول باشد.
وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر و افتتاح 4 بخش پالایشگاهی گفت: 11 میلیارد دلار فقط هزینه این چهار فاز بود که انجام شد .
وی با بیان اینکه سال مان را خیلی خوب به پایان رساندیم، اظهار امیدواری کرد که سال 98 برای مردم که با مشکلات معیشتی و گرانی مواجه بودند سال خوبی باشد .
وی گفت : فشار روی مردم ما به ویژه حقوق بگیران ثابت، و طبقه متوسط به پایین وجود دارد که در همین راستا دولت اقداماتی را انجام داده است.
واعظی افزایش قابل توجه حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان و کارگران را از جمله اقدامات در جهت بهبود وضعیت معیشتی این اقشار عنوان و خاطرنشان کرد: اهتمام داریم علاوه بر موضوع یاد شده با بسته های جبرانی به وضعیت معیشتی آنها نیز کمک کنیم.
وی گفت:اعتقاد داریم اگر وضعیت مالی دولت بهتر بود، بایستی بیشتر به حقوق ، حقوق بگیران ثابت اضافه می کردیم.
وی دربخش دیگری از سخنانش به حضور خود درجمع سالمندان و معلولان اشاره و بیان کرد: احساس خیلی خوبی از حضور در بین جمعی از کسانی که یا نیازمند خدمت یا خدمت رسان هستند،دارم .
وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به این اقشار از سوی مردم گفت: بایستی این امر به یک فرهنگ تبدیل شود و با اینگونه اعمال خودسازی داشته باشیم .
رئیس دفتر رئیس جمهوری صبح امروز همچنین با حضور در گلزار شهدای رشت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان