ماهان شبکه ایرانیان

واکنش تاکسیرانی به مشکلات رانندگان تاکسی‌تلفنی پایتخت

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر حمایت مدیریت شهری از ۱۹ شرکت خصوصی تاکسیرانی و ۷۸ هزار تاکسیران پایتخت گفت: ناوگان تاکسیرانی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در حمل و نقل شهری برخوردار است و وظیفه خود می‌دانیم که از رانندگان تاکسی و شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی که مسئولیت امور مربوط به تاکسیرانان را بر عهده دارند، حمایت کنیم.

واکنش تاکسیرانی به  مشکلات رانندگان تاکسی‌تلفنی پایتخت

دکتر شهریار افندی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلات اخیر ایجاد شده برای رانندگان تاکسی‌تلفنی پایتخت  با بیان اینکه واقعیت این است که رانندگی تاکسی در شهر شلوغی مانند تهران، کار طاقت فرسایی است که نیازمند اعصاب پولادین است گفت: به همین دلیل، باید شرایطی فراهم شود تا این عزیزان با آرامش خاطر، نسبت به انجام فعالیت روزمره اقدام نمایند و دغدغه های معیشتی آنها به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کند.

وی با اعلام این که در راستای سیاست‌های نظام و به منظور رسیدگی بهتر و بیشتر به رانندگان تاکسی، اداره امور مرتبط به این عزیزان به شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی سپرده شده، گفت: با اتخاذ ساز و کارهای اجرایی مشخص، این شرکت‌ها مستقیماً با تاکسیرانان سر و کار دارند، ضمن این که سازمان تاکسیرانی تهران به عنوان نهاد حاکمیتی، مدیریت و نظارت بر تمشیت امور این عزیزان را بر عهده دارد.

افزایش بهره وری سیستم تاکسیرانی و کمک به معیشت تاکسیرانان در اولویت

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که طی سال‌های اخیر، مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی در قالب امکانات خدماتی و تسهیلات رفاهی در اختیار رانندگان تاکسی گذاشته شده، ضمن بیان این که حمایت جدی‌تر از این عزیزان در دستور کار سازمان تاکسیرانی تهران قرار دارد، گفت: البته در این راستا اقداماتی همچون شتاب بخشی به خروج خودروهای فرسوده از جمله نوسازی تاکسی های فرسوده به ویژه پیکان های تاکسی با روندی کم سابقه به اجرا در آمده است.

افندی زاده با بیان این که برنامه‌های دیگری همچون طرح بازنگری خطوط تاکسی در جهت ارائه خدمات بهتر و افزایش بهره‌وری رانندگان تاکسی در خطوط مختلف تاکسی پیش بینی شده، گفت: این طرح و اساساً هر گونه طرحی که با این عزیزان سر و کار دارد، بعد از بررسی و ارائه توسط مشاور، با همفکری شرکت های خصوصی تاکسیرانی و در فرآیندی مدت دار و پس از کسب نظرات رانندگان تاکسی خطی و در جهت افزایش درآمد و ارائه خدمات بیشتر به مسافران به اجرا در می آید.

وی با تأکید بر این که در اولویت قرار دادن رانندگان تاکسی برای اشتغال در اَپ‌های حمل و نقلی از جمله اقداماتی است که در جهت مدیریت تقاضا و افزایش بهره وری سیستم تاکسیرانی و نیز کمک به معیشت این عزیزان در دست اجراست، افزود: به این منظور، ضمن آموزش های حرفه ای به رانندگان تاکسی، آموزش فن آوری های نوین به این عزیزان به منظور امکان استفاده آنها از نرم افزارهای موبایلی را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

ارائه خدمات به مسافران وظیفه اصلی شرکت های خصوصی تاکسیرانی است

افندی زاده با اعلام اینکه ارائه خدمات به مسافران جزء وظایف اصلی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی و رانندگان تاکسی است که این مهم به تمام شرکت‌های خصوصی مورد تأکید قرار گرفته، گفت: شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی موظف هستند تا نسبت به ساماندهی مناسب انواع تاکسی‌ها اعم از تاکسی های ویژه، تلفنی، گردشی و خطی، اقدام لازم را انجام داده و با تقویت گشت‌های نظارتی و توسعه مدیریت هوشمند ناوگان، عملکرد تاکسیرانان تحت پوشش را کنترل کرده، ضمن آن که حمایت لازم از ایشان، باعث افزایش سطح خدمات به مسافران تاکسی می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پایان در مورد مسائل و مشکلات اخیر گروهی از رانندگان تاکسی تلفنی که در شرکت تعاونی تاکسیرانان تهران انجام وظیفه می‌کنند، با تأکید بر این که مسئولیت حقوقی این شرکت به عهده مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره آن است که توسط اعضای سهامدار تعاونی مذکور انتخاب می شوند، افزود: سازمان تاکسیرانی تهران، همواره از هیچ تلاش و کوششی جهت برطرف کردن مسائل و مشکلات رانندگان تاکسی این شرکت و سایر شرکت های خصوصی تاکسیرانی که به شهروندان عزیز ارائه خدمت می کنند، دریغ نخواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان