همانطور که پیشتر در دیجیاتو خواندید، هوآوی با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام داشت که نتیجه نه چندان دقیق نرم افزارهای بنچمارک معیار خوبی برای مقایسه سرعت عملیات حافظه در موبایل های P10 به شمار نمی رود اما اخیراً ریچارد یو، مدیر بخش موبایل این کمپانی، عنوان کرد که مشکل مورد اشاره «تلنگری برای بیداری» آنها به شمار می آید و «درس خوبی» برایشان بوده است.
گفتنی است اخیراً هوآوی تنها یک روز پس از خبرساز شدن استفاده از چیپ های حافظه مختلف در موبایل های P10، اشاره به بهره مندی از حافظه سریع UFS 2.1 را از صفحه رسمی معرفی موبایل میت 9 به کلی حذف کرده بود. صحبت های آقای «یو» هم یک روز پس حذف و بازگشت دوباره عبارت مورد اشاره، ابتدا در قالب نامه ای برای کارکنان ارسال شد و سپس روی صفحه رسمی او در وبسایت «وِیبو» قرار گرفت.
لازم به ذکر است «ریچارد یو» علاوه بر اشاره به مشکلات مطرح شده اعلام کرد که بخشی مختص به «گوش فرا دادن به صدای مشتری» را برپا کرده و قصد دارد گروه هایی را راهی فروشگاه ها و مراکز خدمات کند تا به صورت رو در رو با مشتریان صحبت کنند. همچنین «یو» متعهد شد «تلاش کند تا به احساسات کاربران بیش از گذشته اهمیت دهند.»
ناگفته نماند نمایندگان هوآوی به رویترز اعلام کرده اند که هنوز تصمیمی برای پرداخت خسارت و یا فراخوانی موبایل هایشان گرفته نشده است. حال تنها گذر زمان می تواند اثبات کند که آیا کاربران بار دیگر به محصولات کمپانی چینی اعتماد خواهند کرد یا خیر.