اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین تلاش کره جنوبی برای اخذ معافیت از آمریکا/ جایگزین کمی برای نفت سبک ایران داریم

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روزگذشته دولت کره جنوبی  اعلام کرد که وزیر امور خارجه این  کشور به همراه چند تن از مقامات اقتصادی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به واشنگتن سفر خواهند کرد. موضوع اصلی این سفر، مذاکره با مقامات امریکایی برای تمدید معافیت خرید نفت ایران توسط کره جنوبی است.

در این بین همچنین روز پنجشنبه مقامات کره جنوبی با معاون وزیر امورخارجه امریکا در امور انرژی دیدار خواهند کرد. پیش از آن نیز در روز چهارشنبه کره ای ها با برایان هوک ودیوید پامان مدیر کل ایرانی تبار وزارت امور خارجه آمریکا در امور مالی و تحریم ها ملاقات خواهند کرد.

این در حالی است که  ترامپ اخیرا اعلام کرده برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و در تنگنا قرار دادن اقتصاد این کشور، تحریم های نفتی را تا به صفر رساندن صادرات ادامه خواهد داد. اما شواهد نشان می دهد که این امر به یکباره امکان پذیر نخواهد بود. ازاین رو احتمالا آمریکا در صدد است تا برای دور جدید معافیت ها،تعداد کشورهای معاف از تحریم خرید نفت ایران را کاهش دهد وبدین وسیله 20 درصد دیگر از فروش نفت ایران را کاهش داده و صادرات روزانه این کشور را به کمتر از یک میلیون بشکه برساند.

واشنگتن در ماه نوامبر گذشته به منظور حفظ ثبات قیمت در بازارهای جهانی نفت، معافیت خرید نفت ایران توسط هشت کشور را صادر کرد که مطابق با این معافیت، کره جنوبی توانست بعنوان چهارمین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا به واردات خود از ایران ادامه دهد. قابل ذکر است که کره جنوبی اعلام کرده گزینه های کمی برای جایگزینی نفت سبک ایران در میان صادرکنندگان نفت یافته است.

البته گفتنی است بنا بر گزارش های واصله، واردات نفت ایران توسط کره جنوبی در ماه فوریه به میزان  12.5 درصد کاهش یافته است. از سویی دیگر اخبار حاکی از آن است که کره جنوبی از ماه نوامبر با آمریکا در خصوص اخذ معافیت های گسترده تر برای واردات نفت از ایران مذاکره کرده است چراکه تحریم خرید نفت ازایران بر اقتصادش تاثیر گذاشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان