طرز تهیه حلوا با شیره انگور

برای تهیه حلوا دستورهای مختلفی وجود دارد. بعضی‌ها آردش را حسابی سرخ می‌کنند تا به رنگ قهوه‌ای تیره در بیاید، برخی با خرما شیرینش می‌کنند و بعضی دیگر با اضافه کردن مغزها به حلوایشان آن را به یک عصرانه مقوی تبدیل می‌کنند

طرز تهیه حلوا با شیره انگور

برای تهیه حلوا دستورهای مختلفی وجود دارد. بعضی‌ها آردش را حسابی سرخ می‌کنند تا به رنگ قهوه‌ای تیره در بیاید، برخی با خرما شیرینش می‌کنند و بعضی دیگر با اضافه کردن مغزها به حلوایشان آن را به یک عصرانه مقوی تبدیل می‌کنند. ما در این مطلب طرز تهیه حلوا با شیره انگور را به شما آموزش می‌دهیم. حلوایی با طعم متفاوت که شیرینی اندکش آن را خوش‌خوراک‌تر می‌کند.

مواد لازم

  • آرد سفید: 2 لیوان (الک شده)
  • شیره انگور: 1 لیوان
  • کره: 100 گرم
  • روغن: نصف لیوان

حلوا با شیره

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوا

طرز تهیه حلوا با شیره انگور

ابتدا آرد‌ها را دوبار الک کنید. سپس یک تابه پهن را روی حرارت متوسط اجاق بگذارید.

آردها را در تابه بریزید و مرتب هم بزنید. بعد از 10 دقیقه و با شروع تغییر رنگ دادن آرد، حرارت را کمتر کنید و به هم زدن ادامه دهید.

آردها را به حال خود رها نکنید؛ چون تنها در چند لحظه ثابت روی اجاق ماندن، احتمال سوختن آردها وجود دارد. مرتب هم بزنید و زیر رو کنید تا یکدست پخته شوند و به رنگ قهوه‌ای در بیایند.

بعد از قهوه‌ای شدن آردها (نه چندان تیره)، کره را در تابه بریزید و با پشت کفگیر چوبی روی کره بکشید تا با آردها ترکیب شود. سپس روغن را اضافه کنید.

وقتی روغن، کره و آردها خوب با هم ترکیب شدند، شیره انگور را آرام آرام اضافه کنید و هم بزنید. با پشت کفگیر روی حلوا بکشید و دوبار مخلوط کنید تا خوب مواد به خورد آرد بروند.

وقتی حلوای یک دستی آماده شد، آن را در یک ظرف لبه کوتاه بریزید و صاف کنید و برای نیم ساعت در یخچال بگذارید.

می‌توانید حلوا را پس از خنک شدن به شکل لوزی برش دهید یا اینکه رویش را با پودر نارگیل یا پسته تزیین کنید.

حلوا با شیره انگور که در این مطلب طرز تهیه‌اش را یاد گرفتید، کم چرب و کم شیرین است. در صورت تمایل، برای شیرین‌تر شدن می‌توانید رویش را با پودر قند ساییده شده تزیین کنید.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان