نفر به نفر با پرسپولیسی‌ها در دربی ۸۹

در روزی که پرسپولیس ۳ امتیاز ارزشمند از دربی گرفت، چند بازیکن این تیم نقش پررنگ تری در برتری سرخپوشان داشتند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با توجه به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی اش در نیم فصل نسبت به دربی دور رفت تغییراتی را در ترکیب خود داشت. مهدی ترابی، یکی از بازیکنانی که اولین دربی خود را تجربه می کرد، توانست یکی از بهترین بازیکنان میدان لقب بگیرد.


با توجه به نتیجه ای که رقم خورد و سیستمی که برانکو برای دربی 89 در نظر گرفته بود، شاید بتوان گفت عملکرد مدافعان پرسپولیس بیشتر از همه به چشم آمد. سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده تقریبا بدون اشتباه ظاهر شدند و جلوتر هم عملکرد نوراللهی و مهدی ترابی جزو عوامل پیروزی سرخپوشان بود تا آنها حالا یک گام از سایر تیم ها به قهرمانی نزدیک تر باشند.


با اینکه در 20 دقیقه ابتدایی پرسپولیسی ها خیلی نمایش خوبی نداشتند، اما گل احمد نورالهی جان تازه ای به این تیم بخشید و باعث شد برنامه های برانکو بهتر در زمین اجرا شود. در ادامه هم سرخپوشان ترجیح می دادند با توجه به داشتن بازیکنان سرعتی همچون ترابی و علیپور بیشتر روی ضدحمله ها به سمت دروازه استقلال حمله ور شوند.


علیرضا بیرانوند


با اینکه عکس‌العمل فوق‌العاده‌ای از علیرضا بیرانوند شاهد نبودیم، اما درون دروازه پرسپولیس کاملا مطمئن و بدون اشتباه بود. شماره یک سرخ ها که روی هدر رفتن پنالتی آبی ها هم نقش خاصی نداشت، حسابی برای استقلالی‌ها بعد از این اتفاق کری‌خوانی کرد. طبق آمار او 3 مهار موفق در دربی 89 داشت و 6 خروج موفق را هم از خود ثبت کرد. در شرایطی که استقلالی‌ها اصرار زیادی به حملات هوایی داشتند، بیرانوند توانست با خروج های به موقع خیلی از این توپ‌ها را قطع کند.


سیدجلال حسینی


صخره پرسپولیس مثل همیشه مطمئن در قلب دفاعی عمل کرد. سیدجلال حسینی که رهبری پرسپولیسی‌ها را به خوبی در زمین برعهده داشت، روی بیشتر توپ های هوایی در کنار شجاع خلیل زاده موفق بود و اجازه زدن ضربات سر را به استقلالی ها نداد. حتی برخی از مواقع که مهدی شیری در سمت راست خط دفاعی جا مانده بود، سیدجلال توپ های پشت او را جمع کرد. 4 نبرد هوایی موفق هم گواه عملکرد خوب کاپیتان پرسپولیس در خط دفاعی است. البته اعتراض های زیادی سیدجلال باعث شد داور یک کارت زرد هم برای او در نظر بگیرد.


شجاع خلیل زاده

 


دیگر مدافع میانی پرسپولیس هم مثل سیدجلال در نبردهای هوایی موفق بود. شجاع خلیل زاده در 9 نبرد هوایی آمار صددرصد موفقیت را به نام خود ثبت کرد و 5 بار هم توپ را دفع کرد. شاید بیشتر از مسائل فنی حاشیه های شجاع در این بازی به چشم آمد. خلیل زاده در چند مقطع به ویژه در نیمه اول با استقلالی ها و حتی وینفرد شفر درگیری لفظی پیدا کرد و یک کارت زرد هم گرفت.


مهدی شیری


در میان مدافعان پرسپولیس شاید بیشتر از همه ضعف مهدی شیری در بخش دفاعی به چشم آمد. دفاع راست سرخپوشان که فشار زیادی را با توجه به حضور ایسما در این منطقه تحمل می کرد، چند مورد اشتباه داشت و باعث شد استقلالی ها از آن سمت حملات خطرناکی داشته باشند. او با 52 درصد پاس موفق در این زمینه هم آمار موفقی نداشت؛ اگرچه 6 تکل موفق را به نام خود ثبت کرد.


محمد نادری


دفاع چپ پرسپولیس که اولین تجربه خود در دربی را پشت سر می گذاشت، مقابل هافبک ها و مهاجمان زهردار استقلال عملکرد نسبتا موفقی داشت. محمد نادری 12 قطع توپ موفق را به نام خود ثبت کرده و در کارهای هجومی هم عملکرد نسبتا پررنگی با توجه به عقب نشینی پژمان منتظری داشت.


احمد نوراللهی


زننده تک گل پرسپولیس در دربی 89 را شاید بتوان بهترین بازیکن زمین نامید. نوراللهی علاوه بر گلی که با ضربه سر و فرار از سد مدافعان استقلال به ثمر رساند، یک شوت خطرناک هم به سوی دروازه رحمتی شلیک کرد که با واکنش دروازه بان آبی ها همراه بود. نوراللهی که در نبردهای میانه زمین حضور داشت، با دقت پاس 81 درصد آمار موفقی را به نام خود ثبت کرد و 9 تکل موفق هم داشت.


کمال کامیابی نیا


کامیابی نیا که به عنوان تنها بازیکن در پست هافبک دفاعی بازی می کرد، با دقت پاس 65 درصد خیلی آمار موفقی نداشت. او که کمتر از سایر هافبک های پرسپولیس در این بازی صاحب توپ بود، با خطایی که داشت، یک پنالتی را هم به استقلالی ها هدیه کرد؛ اگرچه برخی کارشناسان داوری عقیده داشتند پنالتی صورت نگرفته است. کمال پاس کلیدی در این مسابقه نداشت و بیشتر تمرکزش روی کارهای دفاعی بود.


سروش رفیعی



با اینکه به نظر می رسد سروش رفیعی هنوز به روزهای اوج خود بازنگشته، اما با اعتماد برانکو در ترکیب اصلی قرار گرفت و به عنوان پلی میکر میانه زمین را در دست داشت. سروش 20 پاس موفق و 8 پاس ناموفق را به نام خود ثبت کرد. رفیعی 4 خطا هم در همان نیمه اول داشت که البته با کارت زردی از سوی داور مواجه نشد. هافبک بازیساز پرسپولیس در بخش دفاعی عملکرد نسبتا موفقی داشت و 5 تکل موفق به نام خود ثبت کرد.


مهدی ترابی


هافبک سرعتی و خطرناک پرسپولیس که اولین دربی خود را تجربه می کرد، با سانتر دقیق خود زمینه ساز تک گل 3 امتیازی سرخپوشان در دربی بود. مهدی ترابی با سرعت بالا و فرارهای خود مدافعان استقلال را چند باری اذیت کرد و خطرساز شد. او با دقت پاس 81 درصدی و 4 سانتر روی دروازه استقلال یکی از عوامل پیروزی تیم برانکو در دربی 89 بود که البته از دقیقه 86 جای خود را به بشار رسن داد.


ماریو بودیمیر


مهاجم کروات پرسپولیس یکی از کم کارترین بازیکنان دربی بود. او که حتی یک شوت هم در این مسابقه به نام خود ثبت نکرده، همچنان کمتر از سطح انتظارات ظاهر می شود. هدر دادن یک موقعیت نسبتا مناسب با پاس اشتباه هم باعث انتقاد هواداران پرسپولیس به این مهاجم بلندقامت شد. بودیمیر 8 پاس موفق به نام خود ثبت کرد؛ جالب تر اینکه با وجود قد و قامت بلند خود 6 نبرد هوای را به مدافعان استقلال واگذار کرد.


علی علیپور


امید اول گلزنی پرسپولیس در دربی هم از 2 شوتی که روانه دروازه استقلال کرد، موقعیت خیلی جدی ای نساخت. علیپور با وجود دوندگی بالا نتوانست در قامت یک ستاره ظاهر شود و در برخی از دقایق خیلی در زمین دیده نمی شد. علیپور 11 پاس از 13 پاس خود را با موفقیت به مقصد رساند و از 13 نبرد هوایی هم فقط 5 نبرد را به سود خود ثبت کرد.


سیامک نعمتی


با اینکه برخی تصور می کردند نعمتی می تواند از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد، او از دقیقه 78 جای بودیمیر را در زمین گرفت. نعمتی با وجود دوندگی بالا در دقایقی به زمین آمد که بیشتر توپ روی هوا بود و پرسپولیسی ها در حالت دفاعی قرار داشتند. در دقایق کوتاهی که سیامک نعمتی وارد زمین شد، نتوانست در بخش هجومی کار خاصی انجام دهد، اما در کل 3 پاس به هم تیمی هایش داد که هر 3 با موفقیت به مقصد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان