نشانه های مشکلات کیسه صفرا که نمی دانید!

کیسه صفرا یک اندام کوچک در زیر کبد است که وظیفه اصلی آن ترشح صفرا برای شکستن چربی ها می باشد. بنابراین لازم است نسبت به علائم مشکلات کیسه صفرا آگاهی لازم را داشته باشید.

کیسه صفرا یک اندام کوچک در زیر کبد است که وظیفه اصلی آن ترشح صفرا برای شکستن چربی ها می باشد.  با آزاد کردن صفرا در مجرای صفراوی، ضایعات باقی مانده در روده از بین خواهد رفت. با این وجود ممکن است در برخی از مواقع مشکلات کیسه صفرا اتفاق بیفتد و علائمی را در بدن ایجاد نماید. مشکلات کیسه صفرا می تواند اثرات منفی بر روی بدن داشته باشد. بنابراین لازم است نسبت به علائم مشکلات کیسه صفرا آگاهی لازم را  داشته باشید.

مشکلات کیسه صفرا

1. التهاب و گاز

کیسه صفرا به شدت در هضم دخالت دارد. این کار با آزاد شدن ماده ای به نام صفرا انجام می شود که کلید شکستن چربی است. هنگامی عبور صفرا در مجراها و کانال ها با مشکل مواجه می شود، عمل هضم مشکل تر می شود. در این موارد علائمی مانند التهاب و گاز بیش از حد روده ممکن است رخ دهد و این امر به دلیل انباشت زیاد ضایعات می باشد و باعث ناراحتی خواهد شد.

 

2. درد و سنگینی شکم

مشکلات کیسه صفرا علاوه بر ناراحتی گوارشی می تواند درد و سنگینی شکم را ایجاد کند. این علامت که گاهی اوقات در سمت راست پشت بدن نیز ظاهر می شود، ناشی از اختلالات هضم و گوارش بد است. این درد معمولا ناگهان اتفاق می افتد و حدود 15 دقیقه طول می کشد و سپس از بین رفته و  دوباره ظاهر می شود. این علامت باید با کمک پزشک مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، زیرا می تواند وجود سنگ های صفراوی را نشان دهد.

 

3. حالت تهوع و سرگیجه

حالت تهوع و سرگیجه مدوام جزء علائمی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود. درست است که آنها ممکن است به علل متعدد رخ دهند، اما مشکلات کیسه صفرا نیز می تواند منجر به حالت تهوع و سرگیج گردد. این امر به دلیل عدم توانایی کیسه صفرا برای استفاده از عصاره صفراوی در فرایند هضم چربی است. این اختلال باعث افزایش حضور ضایعات در روده و خون می شود. علاوه بر این، زمانی که سنگ های صفراوی شکل می گیرد، می تواند موجب تهوع و استفراغ شود.

 

حالت تهوع و سرگیجه

4. بوی بد نفس

می دانیم که بوی بد نفس می تواند ناشی از عفونت های باکتریایی یا عادت های بهداشتی نادرست باشد. با این حال زمانی که این موضوع به صورت مداوم و با شدت زیاد تکرار می شود، باید نسبت به عملکرد کبد و کیسه صفرا حساس شوید. انباشت سموم و میزان صفرای پایین می تواند یکی از علت های نفس بد بو باشد.

 

5. بی اشتهایی

وقتی که ناگهان دچار بی اشتهایی می شوید، به این معنی است که بدن شما عملکرد صحیحی ندارد. درست است که این امر می تواند به علت بیماری های التهابی مزمن رخ دهد، اما مشکلات گوارشی ناشی از عملکرد نادرست کیسه صفرا نیز می تواند منجر به بی اشتهایی گردد. بی اشتهایی اگر چندین روز طول بکشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که مجاری صفراوی به علت شکل گیری سنگ ها ملتهب یا مسدود گشته اند.

 

6. زردی پوست یا چشم

اگر پوست یا سفیدی چشم به رنگ زرد باشد، لازم است که آزمایش هایی را برای کبد و کیسه صفرا انجام دهید. این وضعیت ممکن است از تجمع صفرا در کیسه صفرا حاصل شود که گاهی اوقات باعث تشکیل سنگ می شود. این ماده قادر به عبور از جریان خون و رسیدن به چندین سلول و بافت بدن است. این وضعیت برای سلامتی خطرناک است که باید با نظارت پزشک درمان شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان