۵ روش آسان برای از بین بردن پینه پا

حدود نیمی از جمعیت جهان با مشکل پینه پا مواجه هستند. ایجادشدن پینه پا در زنان بیشتر اتفاق می افتد. مهم ترین علت پینه پا استفاده از کغفش های نامناسب و غیر استاندارد می باشد.

حدود نیمی از جمعیت جهان با مشکل پینه پا مواجه هستند. ایجادشدن پینه پا در زنان بیشتر اتفاق می افتد. مهم ترین علت پینه پا استفاده از کغفش های نامناسب و غیر استاندارد می باشد. پینه پا نه تنها دردناک و ناراحت کننده است، بلکه بر روی کیفیت زندگی افراد نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. در ادامه مطلب با روش های آسان رفع و درمان پینه پا آشنا خواهید شد.

رفع پینه پا

1. پابرهنه راه بروید

هر زمانی که فرصت کردید، پیاده روی با پاهای برهنه را امتحان کنید. این کار به تقویت عضلات کمک کرده و شکل طبیعی پاها را حفظ خواهد کرد. با این کار همچنین می توانید از دردهای ناراحت کننده ناشی از کفش های نامناسب رهایی یابید. اگر پاهای شما آسیب دیده است، بر روی فرش ضخیم راه بروید. در غیر این صورت ممکن است درد پاهایتان بیشتر شود.

 

2. فلفل قرمز التهاب را کاهش می دهد

فلفل قرمز دارای اثر ضد التهابی است و همچنین پینه پا را گرم می کند که جریان خون را بهبود می بخشد. به منظور استفاده از فلفل قرمز به عنوان درمان پینه پا، باید آنها را ریز ریز کرده و یکی از روش های زیر را انتخاب کنید.

  • آب فلفل قرمز را خارج کرده و بر روی ناحیه آسیب دیده بریزید. سپس کمی وازلین بر روی آن مالیده و آن را با یک پارچه بپوشانید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند.
  • فلفل قرمز را با روغن زیتون به نسبت 1 به 2 مخلوط کرده و ان را بر روی ناحیه آسیب دیده به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید.

اگر احساس سوزش شدید دارید، مقدار فلفل قرمز را کاهش دهید.

 

3. عضلات پا را تقویت کنید

تمرینات نه تنها به تقویت عضلات پا کمک می کنند، بلکه می توانند درد مفاصل را نیز کاهش دهند. تنها کافی است باید آنها را به دقت انجام دهید.

  • سرپا بایستید و پنجه پاهای خود را بدون بلندکردن پاشنه بر روی زمین به مدت 10 ثانیه فشار دهید. این کار را 5 بار انجام دهید.
  • انگشتان پاهای خود را دور یک حوله حلقه کرده و به سمت خود بکشید. سپس ان ها را به حالت عادی برگردانید. این کار را 5 تا 10 بار انجام دهید.

 

درمان پینه پا

4. از یخ برای کاهش درد استفاده کنید

یخ می تواند به کاهش التهاب و درد پینه پا کمک کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک پارچه و چند تکه یخ است. قالب های یخ را در پارچه قرار داده و آن را روی پینه پا قرار دهید. فشاری وارد نکنید. فقط 10 الی 20 دقیقه اجازه بدهید بر روی ناحیه آسیب دیده بماند. 1 یا 2 بار در روز این کار را تکرار نمایید.

 

5. روغن کرچک پینه پا را کوچک می کند

روغن کرچک دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد میکروبی است. همچنین به کاهش التهاب و درد کمک می کند و به همین دلیل است که به طور فعال برای درمان پینه پا استفاده می شود. 50-100 میلی لیتر روغن کرچک را برداشته و کمی آن را در یک کاسه گرم کنید. یک پارچه را در روغن گرم بریزید و آن را بر روی پینه پا قرار دهید. پای خود به مدت 20 دقیقه با باند خشک یا حوله بپوشانید تا گرم نگه داشته شود. این درمان را 1 یا 2 بار در روز انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان