۴۷ فیلمی که دیدن آن‌ به مبارزه کردن با افسردگی کمک می‌کند ـ قسمت اول

در پرسشی از مخاطبین سایت بازفید Buzzfeed، در مورد فیلم‌هایی که در دوران افسردگی به آن‌ها کمک کرده است، جواب‌های جالبی دریافت کردیم. در زیر بخشی از این جواب‌ها را می‌بینید.

در پرسشی از مخاطبین سایت بازفید Buzzfeed، در مورد فیلم‌هایی که در دوران افسردگی به آن‌ها کمک کرده است، جواب‌های جالبی دریافت کردیم. در زیر بخشی از این جواب‌ها را می‌بینید.

1- زندگی پی Life of Pi“پس از تماشای این فیلم متوجه شدم که زندگی یک ماجراجویی بزرگ است و فقط همان‌چیزی نیست که به نظر می‌رسد. اگر به آن‌چه هستیم و باور داریم پایبند بمانیم، دوباره راه خانه را پیدا خواهیم کرد. شیطانین درونمان را می‌توانیم کنترل کنیم و وقتی واقعا آماده دیدن و تجربه کردن دنیا باشیم، از آن‌ها رهایی پیدا می‌کنیم.”2- املی Amelie“تماشای فیلم «املی» به من این قدرت را می‌دهد که از پس هر‌چیزی بربیایم. اگر ناراحتید، شما را سرحال می‌آورد، اگر حس می‌کنید مانند دیگران نیستید، به شما نشان می‌دهد که این موضوع اصلا اتفاق بدی نیست. اگر به تازگی از یک رابطه بیرون آمده‌اید، تماشای شخصیت عجیب داستان که حرکات بقیه را ضبط می‌کند باعث می‌شود خوشحال باشید که دوست سابق شما شبیه او نبوده است. «املی» درمان هر دردی است.”

3- دفترچه امیدبخش Silver Linings Playbook“تماشای این دو شخصیت که خودشان را برای آن‌چه هستند قبول کرده‌اند و توانسته‌اند از پس مشکلاتشان بربیایند، به من این حس را می‌دهد که من هم می‌توانم. دیدن صحنه‌های بامزه رقصیدن آن‌ها باعث شد دلم بخواهد از تخت بیرون بیام و فعالیت کنم.”

4- گمشده در ترجمه Lost in Translation“می‌توان گفت «گمشده در ترجمه» فیلمی برای افراد درون‌گراست و موسیقی آن به نظر من بسیار آرامش‌بخش است و در بسیاری از قسمت‌های فیلم، به جای این‌که حواس مخاطب را پرت کند، حس شخصیت‌ها را به خوبی منتقل می‌کند. این فیلم، داستان شادی ندارد، اما من خیلی به آن علاقه دارم.”

5- لیلو و استیچ Lilo and Stitch“هیچ موضوع ناراحت‌کننده‌ای در این فیلم وجود ندارد و تماما در مورد عشق است.”

6- بخش‌گویی، نیویورک Synecdoche, New York“این فیلم به دلیل نمایش صادقانه افسردگی و بحران‌های هویت، بسیار به دل من نشست و با آن بسیار ارتباط برقرار کردم. حس کردم که من تنها کسی نیستم که این احساسات به سراغش می‌آید. رهایی از حس پوچی که افسردگی به آدم می‌دهد، دشوارترین قسمت آن است. دنیای من را خاکستری و بی‌روح می‌کند، انگار هیچ‌ چیزی واقعی نیست. به همین دلیل تماشای فیلمی که دقیقا همین حس را به نمایش گذاشته است، به من احساس خوبی داد. از نظر من این فیلم، فوق‌العاده است.”

7- غرور و تعصب (2005) Pride & Prejudice“روحیه الیزابت بنت و استقلالش بسیار الهام‌بخش و موسیقی و فیلم‌برداری فیلم نیز آرامش‌بخش است.”

8- قانونا بلوند Legally Blonde“تماشای «قانونا بلوند» در دوره‌های سختی در دوران دبیرستان و دانشگاه بسیار به من کمک کرد. ال Elle در فیلم دوران سختی در هاروارد داشت، اما در آخر پیشنهاد کاری بهتری از همه دریافت گرفت. تماشای این داستان به من این امید را داد که می‌توانم از پس تنهاییم بربیایم. به‌علاوه ال نشان داد که به ظاهر خود اهمیت دادن دلیل بر هوش پایین و یا نداشتن اخلاق کاری نیست. این موضوع به من کمک کرد که در محیط‌هایی که باهوش بودن تعریف خاصی دارد، راحت‌تر بتوانم خودم باشم.”

9- مجموعه فیلم‌های هری پاتر“در اوج افسردگی، خسته‌تر از آن بودم که بتوانم دوباره کتاب‌های «هری پاتر» را بخوانم، بنابراین فیلم‌هایش را دیدم و به دنیایی فرار کردم که در آن دیگر لازم نبود نگران مشکلات خودم باشم.”

10- کابوس قبل از کریسمس The Nightmare Before Christmas“می‌دانم خیلی عجیب است، اما من با جک بسیار هم‌ذات پنداری می‌کنم، جک شخصیتی است که همه خیال می‌کنند همه جوانب زندگیش عالی است، اما در حقیقت بسیار تنهاست و چیز بیشتری از زندگی می‌خواهد.”

11- ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌سازی Willy Wonka and the Chocolate Factory“فیلمی که بارها در دوران افسردگیم تماشا کردم، نسخه اصلی «ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌سازی» بود. از نظر من تماشای بازی جین وایلدر Gene Wilder در این فیلم بسیار آرامش‌بخش است.”

12- Cool Runnings“این فیلم مکان امن من است. وقتی آن را تماشا می‌کنم انگار دوباره 7 سالم است و هیچ مشکلی در دنیا وجود ندارد.”

13- 127 ساعت 127Hours“اولین‌بار پنج سال پیش این فیلم را دیدم. پس از آن زندگی من تغییر کرد. قبل از آن افسردگی شدیدی داشتم و به خودم آسیب می‌رساندم. 127 ساعت به من نشان داد که زندگی چقدر ارزشمند است و عزیزانت چقدر مهم هستند و نباید هیچ‌وقت تسلیم شد.”14- درباره زمان About Time“قبل از تماشای این فیلم فکر می‌کردم این هم یک فیلم عاشقانه دیگر است. اما این‌طور نیست، این فیلم به من یاد داد که قدر چیزهای کوچک زندگی را بدانم و روزهای بد می‌گذرند. هر زمان که احساس ناراحتی یا تنهایی می‌کنم، این فیلم را تماشا می‌کنم.”

15- سه‌گانه جنگ ستارگان Star Wars“وقتی می‌دانم که می‌توانم شخصیت Rebel Alliance را تماشا کنم که قدرت امپایر Empire را در دست می‌گیرد، در نظرم دنیا جای بهتری می‌شود.”این مطلب از نوشته جیمی جونز Jamie Jones در سایت بازفید BuzzFeed گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان