۴۷ فیلمی که دیدن آن‌ به مبارزه کردن با افسردگی کمک می‌کند ـ قسمت دوم

در پرسشی از مخاطبین سایت بازفید Buzzfeed، در مورد فیلم‌هایی که در دوران افسردگی به آن‌ها کمک کرده است، جواب‌های جالبی دریافت کردیم. در زیر بخشی از این جواب‌ها را می‌بینید.

در پرسشی از مخاطبین سایت بازفید Buzzfeed، در مورد فیلم‌هایی که در دوران افسردگی به آن‌ها کمک کرده است، جواب‌های جالبی دریافت کردیم. در زیر بخشی از این جواب‌ها را می‌بینید.

47 فیلمی که دیدن آن‌ به مبارزه کردن با افسردگی کمک می‌کند ـ قسمت اول

16- فیلم لگو The Lego Movie“تقریبا پنج سال است که درگیر افسردگی هستم. احساس می‌کردم هیچ‌ ارزشی ندارم و نخواهم داشت. پیام «فیلم لگو» به من امید داد. این‌که من خاص هستم. همه خاص هستند. می‌توانی به چیزهایی که می‌خواهی برسی. شنیدن این جملات من را به گریه انداخت.”

17- چه زندگی شگفت‌انگیزی It’s a Wonderful Life“تماشای جورج بیلی خسته و درمانده درحالی‌که در باری نشسته و دعا می‌کند، من را گریه می‌اندازد.”

18- آستن‌لند Austenland“در روزهای سختم، «آستن‌لند» را تماشا می‌کنم. این فیلم برای من نماد این است که در مواقعی که فکر می‌کنی زندگی تکراری و خسته‌کننده شده است، همه چیز ممکن است در ثانیه‌ای عوض شود. کری راسل Keri Russel بازی بسیار زیبایی در این فیلم دارد. «آستن‌لند» فیلم خنده‌داری هم هست.”

19- مزایای گوشه‌گیر بودن The Perk of Being A Wallflower“تماشای این فیلم باعث شد که خودم را باور داشته باشم. باعث شد باور کنم که داستان زندگی من هم می‌تواند داستانی فوق‌العاده باشد.”

20- لارس و دختر واقعی Lars and the Real Girl“انتخاب عجیبی است، اما این فیلم به نظر من بسیار آرامش‌بخش است. وقتی احساس می‌کردم از اطرافیانم خیلی فاصله دارم، تماشای آدم‌هایی که مشکلاتی مانند من را دارند، باعث شد پس از مدت زیادی لبخند بزنم.”

21- 500 روز سامر 500Days of Summer“این فیلم به من نشان داد که ممکن است الان زندگی خیلی بد باشد و به نظر برسد که همیشه همین‌طور خواهد بود، اما خوشبختی و فرصت‌های مختلف به ما بسیار نزدیک هستند، فقط باید بخواهی که به دنبال آن بروی.”

22- شاهدخت و قورباغه The Princess and The Frog“این فیلم به منی که اهل لوئیزیانای جنوبی هستم، حس آرامش و آشنایی می‌دهد. به علاوه، مگر می‌شود از داستان‌های دیزنی لذت نبرد؟”

23- این داستان یک‌جورایی خنده‌دار است It’s Kind of a Funny Story“این فیلم باعث شد بفهمم که فقط من نیستم که این‌ احساس را تجربه می‌کنم. باعث شد بفهمم که تنها نیستم و این حس به منی که در گرفتار افسردگی بودم واقعا کمک کرد.”

24- آلیس در سرزمین عجایب (2010) Alice in Wonderland“پرسیدن مکرر سوال این‌‌که من که هستم و بالا بردن اعتماد به نفسم، کمک می‌کند بر چیزهایی که واقعا مهم هستند تمرکز کنم.”

25- هزارتوی پن Pan’s Labyrinth“این فیلم را میلیون‌‌ها بار دیده‌ام، اما هر دفعه با دیدن دوباره آن گریه می‌کنم.”

26- قفس پرنده The Birdcage“هر موقع احساس افسردگی می‌کنم، «قفس پرنده» را تماشا می‌کنم، چون می‌دانم که من را به خنده می‌اندازد، به علاوه رابین ویلیامز Robin Williams بزرگ در این فیلم بازی می‌کند و تماشای هر فیلمی از رابین ویلیامز حال من را خوب می‌کند.”

27- تقریبا مشهور Almost Famous“این فیلم را همیشه در هنگانم ناراحتی می‌بینم. صحنه رقص آن را تماشا می‌کنم و از ناراحتی و سپس از خوشحالی گریه می‌کنم و همه چیز بهتر می‌شود.”

28- دانی دارکو Donnie Darko“وقت‌هایی که در اوج افسردگی هستم، احساس پوچی و بی‌حسی دارم. صحنه آخر فیلم که همراه با اتفاقات داستان، ترانه «دنیای دیوانه» Mad World پخش می‌شود، معمولا من را به گریه می‌اندازد. همین گریه باعث سبک شدنم می‌شود و کمکم می‌کند که آن روز را پشت سر بگذارم.”

29- دنیای روح Ghost World“کم پیش می‌آید که با شخصیتی آن‌قدر احساس نزدیکی کنم. انید Enid، نه آدم بدی است و نه آدم خوبی. یک آدم زخم‌خورده است. بیشتر فیلم‌های با موضوع مشکلات نوجوانان در دبیرستان، به خوبی نمی‌توانند افسردگی را به نمایش بگذارند، اما در «دنیای روح» این موضوع اصلی نیست، بلکه بخشی از ذات این شخصیت است.”

30- به‌سوی طبیعت وحشی Into the Wild“تماشای این فیلم در هر موقعیتی من را آرام می‌کند.”

31- وقتی هری سالی را دید… When Harry Met Sally“چیزی در مورد این فیلم وجود دارد که باعث می‌شود احساس شادی و قدرت کنم، درست نمی‌توانم حسم را توصیف کنم.”
این مطلب از نوشته جیمی جونز Jamie Jones در سایت بازفید BuzzFeed گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر