دیوار در آخرین گزارش آماری که در اختیار رسانهها قرار داده است از ارزش 6 تا 9 میلیارد دلاری «صنعت دست دوم» در ایران خبر میدهد.
اهمیت این صنعت زمانی مشخص میشود که در تمام دنیا، بخش عمدهای از کالاهای مصرفی خانوارها و کسب و کارها را تشکیل میدهد، به صورتی که برای مثال، ارزش صنعت دست دوم در کشورهای استرالیا و کانادا به ترتیب برابر با 34 میلیارد دلار استرالیا و 28٫5 میلیارد دلار کانادا تخمین زده شده و سهمی بین 1٫5 تا 2 درصدی از تولید ناخالص ملی این کشورها را داراست.
اکنون دیوار که 7 سال از زمان فعالیتش سپری میشود و شناختهشدهترین بازیگر در صنعت دست دوم ایران است، در آخرین آمار رسمی که ارائه کرده، میگوید که برای 350 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی نموده و 500 هزار نفر را با آگهیهای خود به استخدام کارفرمایان درآورده است. گزارش سال 97 دیوار همچنین حکایت از آن دارد که این پلتفرم برای 380 هزار کسب و کار که شامل فروشندگان کالاهای نو، دست دوم و فعالان بخش خدمات و کاریابی در دیوار هستند، به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است
دیوار میگوید در سال گذشته 80 درصد کارفرمایانی که از طریق دیوار موفق به استخدام نیروی کار شدهاند، ظرف کمتر از یک هفته به نتیجه رسیدهاند. از سوی دیگر 500 هزار نفر در کل کشور از طریق آگهیهای استخدام دیوار که توسط شرکتهای کاریابی یا کارفرمایان ثبت شده، موفق به پیدا کردن کار شدهاند: «در تهران 180 هزار نفر، در سایر شهرهای بزرگ 190 هزار نفر و شهرهای کوچک 130 هزار نفر از طریق آگهیهای دیوار استخدام شدهاند.»
در مورد کالاهای لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی که سال 97 در دیوار به فروش رفت باید گفت که حدود یک میلیون و 400 هزار کالا شامل مبلمان، فرش، لوازم آشپزخانه و... به ارزش 700 میلیارد تومان و حدود یک میلیون و 300 هزار کالای الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، رایانه و... به ارزش 1400 میلیارد تومان از طریق دیوار معامله شده است.
خودرو و املاک از سایر بخشهای مهم دیوار هستند که آمار آگهیها و بازدید آنها قابل توجه است. دیوار در گزارش سال 97 خود در رابطه با همین دو قسمت نوشته است:
«در بخش خودرو 7 میلیون و 400 هزار آگهی ثبت شده که حدود 6 میلیارد و 800 میلیون بازدید داشته است. همچنین سهم دیوار از کل معاملات خودرویی تهران 20 درصد و از کل معاملات اینترنتی تهران 80 درصد بوده است. به عبارت دیگر 80 درصد از معاملات اینترنتی تهران از طریق دیوار صورت گرفته است. در بخش املاک نیز 16 میلیون و 500 هزار آگهی ثبت شد که رقمی در حدود 6 میلیارد و 500 میلیون بازدید داشته است.»
بر اساس گزارش دیوار با فروش بدون واسط کالاها و حذف انحصارگران، رقابت در این فضا بیشتر شده و همچنین با اتصال مستقیم عرضه کننده و مصرف کننده به یکدیگر، قیمت تمام شده محصولات برای مصرف کنندگان کمتر شده است. به علاوه تبلیغات ارزان در دیوار موجب شد تا کسب و کارهای کوچک خود را بهتر به بازار معرفی کنند و این از جمله دلایلی بود که حدود 400 هزار کسب و کار در این فضا فعالیت کردند.