طرز تهیه بادمجان شکم پر

مراقب باشید غذاهای خوش‌طعم اما پرکالری ایرانی، در تعطیلات شما را چاق نکنند. پیشنهاد ما این است که لااقل یک وعده در روز را بدون برنج سر کنید و از خوراک‌های سبزیجات گرفته تا دیگر غذاهای کم‌کربوهیدراتی که پیش از این به شما معرفی کرده‌ایم را میل کنید

مراقب باشید غذاهای خوش‌طعم اما پرکالری ایرانی، در تعطیلات شما را چاق نکنند. پیشنهاد ما این است که لااقل یک وعده در روز را بدون برنج سر کنید و از خوراک‌های سبزیجات گرفته تا دیگر غذاهای کم‌کربوهیدراتی که پیش از این به شما معرفی کرده‌ایم را میل کنید. اگر بادمجان دوست هستید، می‌توانید از پیشنهاد تازه‌مان هم کمک بگیرید. بادمجان شکم پر را امتحان کنید؛ خوراکی که حتی اگر وگان هم باشید، با حذف پنیرش می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم

بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر

فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. بادمجان‌ها را از وسط نصف کنید، وسطشان یک شیار از سر تا دم ایجاد کنید (به شکلی که باعث نصف شدنشان نشود) و روی کاغذ روغنی بچینید.

یک حبه سیر را له کنید و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی نمک مخلوط کنید. با برس به خوبی این ترکیب را روی بادمجان و داخل شیار وسطش بکشید. سپس سینی را در فر بگذارید و منتظر کبابی شدن بادمجان‌ها بمانید.

کینواها را با یک لیوان آب و کمی نمک روی اجاق بگذارید و یک ربع صبر کنید تا بپزند.

گوجه‌ها را مکعبی خرد کنید. پیاز نگینی شده را در تابه بریزید و با یک قاشق روغن زیتون تفت دهید. وقتی پیاز تغییر رنگ داد، یک حبه سیر له شده و گوجه‌ها را اضافه کنید و پس از تفت خوردن گوجه‌ها، کینوا را اضافه کرده، کمی در تابه بچرخانید و سپس مواد را از روی حرارت بردارید.

وقتی روی بادمجان‌ها طلایی شد، مواد موجود در تابه را روی بادمجان‌ها بریزید و کمی پنیر پارمسان رنده شده یا پودری رویشان بریزید.

سینی را دوباره در فر بگذارید و یک ربع بعد بادمجان شکم پر را سرو کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان